2021-07-26, 18:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Men på vilket sätt smittar övervikten menar du? Du måste utveckla ditt resonemang.

Problemet är att de är mkt mottagliga för sjukdomen än normalviktiga som ofta knappt får några symptom alls.

Problemet är att du bara ser smittan som ett hot, när det egentligen är en viss grupp som är överrepresenterade på sjukhusen.

Ju färre överviktiga desto färre skulle behövas läggas in på iva. Och desto bättre skulle vården fungera för alla med mindre köer och mer resurser.
Citera
2021-07-26, 18:24
Medlem
Citat:
Tror inte ni labråttor som medvetet låter er smittas ned med genmanipulerat kommunistvirus från Wuhan riktigt har förmåga att förstå någonting. Möjligen kan det vara så att ni fått i er för lite kolhydrater så att inte era hjärnor får tillräckligt med glukos. Då kan man bli lite trögtänkt.

Men snälla sprutluder, du har tagit ett vaccin som ger verkningslösa antikroppar. Du var så dum att du inte tittade på underlaget i de kliniska studierna utan villigt lät dig injiceras med ett oprövat vaccin.

Din röst är förbrukad. När du tog sprutan failade du intelligenstestet.
Citera
2021-07-26, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Annars utgick jag från FHM's prognoser och studier när jag sa 15%.

Det enda du klarar av är att vara föra ohederlig argumentation och påstår saker man aldrig har sagt.

Men jag förstår att socialt efterblivna personer som dig kan enbart bete sig så här för de vet inte bättre, synd

Jag utgick från ditt inlägg där du påstod en felaktighet. Du hade en fråga i samma inlägg som du inte "fick ihop" och förklaringen var din felaktiga tolkning av en siffra.

End of story. Varför behövs 30 svammelinlägg för detta?
Citera
2021-07-26, 18:37
Medlem
Citat:
Tror inte ni labråttor som medvetet låter er smittas ned med genmanipulerat kommunistvirus från Wuhan riktigt har förmåga att förstå någonting. Möjligen kan det vara så att ni fått i er för lite kolhydrater så att inte era hjärnor får tillräckligt med glukos. Då kan man bli lite trögtänkt.

Labbråttor? Nu har det allt slagit slint på dig, lille vän. Det är ni sprutluder som är Big Pharmas labbråttor, ingen annan - ni agerar försökskaniner för vaxxin som man inte vet ett skit om vad dess långverkande effekter månde kunna vara... Kanske har du fått en släng av Corona, för din hjärna verkar inte syresättas normalt.
Citera
2021-07-26, 18:41
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jag utgick från ditt inlägg där du påstod en felaktighet. Du hade en fråga i samma inlägg som du inte "fick ihop" och förklaringen var din felaktiga tolkning av en siffra.

End of story. Varför behövs 30 svammelinlägg för detta?

Ja, det märks att du utgår från dina egna tolkningar som du knappast klarar av att formulera utan att du har fel efter fel, även fast du får länkar som bas.

Du gör halmgubbar av varenda inlägg så det är därför det blir 30 stycken istället för ett.
Citera
2021-07-26, 18:43
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Du gräver verkligen din grop djupt. Börjar nästan tro att du inte bara spelar dum utan att du på riktigt inte fattat skillnaden ännu, trots att massa försök och formuleringar har getts av olika personer. Kämpa!

Du med dina påhopp mot folk som försökt hjälpa dig att förstå vart ditt misstag ligger låter nog mest socialt efterbliven i den här tråden.. Kämpa!

Ja, det är ju ditt problem att du motsäger FHM själva när det finns flertalet länkar i tråden.

Istället fortsätter du som ett ånglok att man har fel när det är motbevisat med motsatsen. Nästa gång kan du försöka bemöta med sakliga argument, men vänstermänniskor som dig klarar inte av det. Det är en del av din generation av curlade dårar som tror att sina kränkta känslor är korrekta.

Du får mer än gärna citera de inlägg jag har gjort om FHM som stöder det jag säger.

Men det klarar du inte av.

Det enda du är ute efter är att försöka framställa mig som en idiot för att stilla ditt lilla ego.

Tragiskt.
Citera
2021-07-26, 18:49
Medlem
Citat:
Ja, det är ju ditt problem att du motsäger FHM själva när det finns flertalet länkar i tråden.

Istället fortsätter du som ett ånglok att man har fel när det är motbevisat med motsatsen. Nästa gång kan du försöka bemöta med sakliga argument, men vänstermänniskor som dig klarar inte av det. Det är en del av din generation av curlade dårar som tror att sina kränkta känslor är korrekta.

Du får mer än gärna citera de inlägg jag har gjort om FHM som stöder det jag säger.

Men det klarar du inte av.

Det enda du är ute efter är att försöka framställa mig som en idiot för att stilla ditt lilla ego.

Tragiskt.
Du får börja med att länka en studie som visar på att endast 7% av de infekterade hade antikroppar. Så kan vi gå tillbaka till att diskutera ditt påstående istället för hur fel du hade..
Citera
2021-07-26, 18:50
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Fast det har inte bara med ekonomiska villkor då svarta läkare var mer utsatta än deras vita kollegor.

Verkar vara genetiska faktorer som spelar roll och inte bara socioekonomiska.
Jo så kan det vara och så verkar det ju också vara iom. att även läkare och tandläkare drabbas värre än sina kollegor.

Har du hittat något intressant om de genetiska skillnaderna, jag har inte gjort det.
Citera
2021-07-26, 18:51
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Du får börja med att länka en studie som visar på att endast 7% av de infekterade hade antikroppar. Så kan vi gå tillbaka till att diskutera ditt påstående istället för hur fel du hade..

Du har fått flertalet länkade.

Sedan att du inte klarar av att läsa dem är inte mitt problem.
Citera
2021-07-26, 18:55
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Synd att du inte klarar av att förstå vad du länkar. Men om du vill göra ett nytt försök så kör hårt.

Oj, förklara gärna vad som står här eftersom jag inte förstår.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2021-07-26, 19:02
Medlem
Citat:
Oj, förklara gärna vad som står här eftersom jag inte förstår.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

" början av mars 2021 undersöktes förekomsten av antikroppar mot SARS-CoV-2 i blodprov från 735 personer födda 1944. Resultaten visar att 6,9 procent av studiedeltagarna bar på antikroppar som talar för genomgången covid-19."

Att man har antikroppar talar för att man genomgått covid-19. Absolut inte samma sak som att säga att alla blodprov man tog var från folk som genomgått infektion. Du förstog inte det trots att det står så tydligt?

Om du hittar en studie som säger att endast 7% av de som genomgått infektion fått antikroppar kan du säga till. Men bäst av allt vore om du skiter i att försöka iom att du inte ens förstår denna enkla skillnad vore det bäst för alla om du håller dig till att prata om kalle anka i någon annan del av forumet.
Citera
2021-07-26, 19:05
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
" början av mars 2021 undersöktes förekomsten av antikroppar mot SARS-CoV-2 i blodprov från 735 personer födda 1944. Resultaten visar att 6,9 procent av studiedeltagarna bar på antikroppar som talar för genomgången covid-19."

Att man har antikroppar talar för att man genomgått covid-19. Absolut inte samma sak som att säga att alla blodprov man tog var från folk som genomgått infektion. Du förstog inte det trots att det står så tydligt?

Om du hittar en studie som säger att endast 7% av de som genomgått infektion fått antikroppar kan du säga till. Men bäst av allt vore om du skiter i att försöka iom att du inte ens förstår denna enkla skillnad vore det bäst för alla om du håller dig till att prata om kalle anka i någon annan del av forumet.

Nästa gång kanske du borde länka till något jag har påstått. Nu tar du en random studie som jag inte ens har nämnt.

Men det är så du enbart klarar av att föra en diskussion.

Du ser inte ens skillnaden på att jag säger maj 2020 och mars 2021 som du kommer med.

Vilken jävla dåre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in