2021-07-26, 11:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Visade det sig inte att respiratorer INTE funkade?

Påminnelse från John Hopkins i November 2020 (artikeln är numera borttagen lol)

https://archive.is/ruV3q

A closer look at U.S. deaths due to COVID-19

"Surprisingly, the deaths of older people stayed the same before and after COVID-19. Since COVID-19 mainly affects the elderly, experts expected an increase in the percentage of deaths in older age groups. However, this increase is not seen from the CDC data. In fact, the percentages of deaths among all age groups remain relatively the same.
The reason we have a higher number of reported COVID-19 deaths among older individuals than younger individuals is simply because every day in the U.S. older individuals die in higher numbers than younger individuals,” Briand said."

Med din logik så kan man ju också säga:
- Det är baaara äldre som drabbas.
Har du hört den?
Citera
2021-07-26, 11:49
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Precis.

Gå ut fast du är sjuk. Tvätta inte händerna. Hosta och nys rakt ut. Gå nära andra. Ordna gärna större fester och umgås med många nya kontakter, gärna inomhus.

Inte konstigt att vi inte får stopp på smittspridningen så länge det finns såna som du.

Allt det där är uppenbart för oss som har över 80 i IQ, men du behöver andra som berättar för dig vilken sida av toapappret man använder för att torka sig.

Tegnell var emot munskydd, att det var enbart en droppsmitta och att barn inte smittar andra.

Det var ju sådana som som dig som lyssnade på allt han sa och spottade andra i ansiktet när man gick emot.

Jag behöver inte höra från sådana som dig hur man ska bete sig för att få ner smittspridningen när Tegnell står ansvarig för 15,000 döda enbart i Sverige jämfört med övriga nordiska länder.

Alltid någon efterbliven vänstertönt som ska NU projektera sin världsbild och ignorerar precis allting som de har propagerat för tidigare.

Skjut dig själv så gör du Sverige en tjänst.
Citera
2021-07-26, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Med din logik så kan man ju också säga:
- Det är baaara äldre som drabbas.
Har du hört den?

Vilket är logiskt då de per automatik har sämre immunförsvar (skall dock sägas att jag vet flera äldre som är betydligt "friskare" än vissa 20 åringar som är feta, äckliga och ohälsosamma).

Men som John Hopkins artikeln visade så dog det inte fler äldre än vanligtvis även när Covid 19 var "som värst". Det var helt enkelt klassisk skräckporr från MSM/vaccinbolagen för att kunna sälja (dig) vaccinet.

4.5 miljarder dollar per 600.000 doser får vaccinbolagen förresten, rätt fina pengar
Citera
2021-07-26, 11:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är förbjudet att röka i offentliga miljöer. Kanske borde man förbjuda även ovaccinerade att vistas i offentliga miljöer, så de inte smittar ned sina medmänniskor?

JA om man samtidigt förbjuder folk att vara överviktiga och äta skräpmat och leva osunt rent allmänt. Obligatoriska promenader bör införas varje dag och förbud mot läsk, chips och näringsförbud för McDonalds m.fl.

Citat:
Skulle du stödja ett sådant förbud, eller tycker du att vem som helst ska ha rätt att blåsa tobaksrök i ansiktet på dig? Du borde ju ha en konsekvent syn på det hela.

Ja om mina ovanstående krav skulle jag kanske kunna överväga det. Annars inte.
Citera
2021-07-26, 11:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Og Kurt-sune har aldrig rørt tobak, har aldrig drukket alkohol, har altid indtaget nøjagtigt de kalorier, protein og vitaminer som eksperter foreskriver, har altid motioneret hver dag, og har derfor et ideelt BMI på 23.

Tillykke Kurt-sune - du er en gave til menneskeheden, og det er netop din mission og pligt at revse alle os andre ikke perfekte menneske for alle de utilgivelige fejl vi gør i livet som forkorter vores usle liv.

Når du engang dør vil det være af helt uforklarlige årsager og derfor omgærdet med stor mystik.

Frågan är varför jag ska straffas och tvingas på ett nödgodkänt vaccin för andra inte klarar av att sköta om sin egen hälsa?

Det är inte min skyldighet att hjälpa er med det.
Citera
2021-07-26, 11:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Och vad får dig att tro att ovaccinerade vill ha något med vaccinerade att göra ö.h.t? Haha.

Är ni rädda för att bli smittade med vaccin?
Citera
2021-07-26, 11:57
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
JA om man samtidigt förbjuder folk att vara överviktiga och äta skräpmat och leva osunt rent allmänt. Obligatoriska promenader bör införas varje dag och förbud mot läsk, chips och näringsförbud för McDonalds m.fl.

Ja om mina ovanstående krav skulle jag kanske kunna överväga det. Annars inte.

På vilket sätt smittar överviktiga sina medmänniskor menar du?
Citera
2021-07-26, 11:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Domedagsrubriker av Marcus Oscarsson.

https://marcusoscarsson.se/just-nu-infektion-med-50-dodlighet-sprids-45-000-smittade/

Han har spårat ur sedan länge den mannen. Verkar helt korrupt och köpt av big pharma med tanke på all propaganda han sprider..
Citera
2021-07-26, 11:58
Medlem
Citat:
Är ni rädda för att bli smittade med vaccin?

Bra att du erkänner att de största smittspridarna är de vaccinerade

https://files.catbox.moe/n2dqzh.mp4
Citera
2021-07-26, 11:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
På vilket sätt smittar överviktiga sina medmänniskor menar du?

De blir mer sjuka och överbelastar vården rent allmänt och även när det gäller covid.. Det förstör för oss andra och framförallt kostar det skattebetalarna miljarder helt i onödan.

Att vara överviktig är inget slags normalläge utan beror på att man äter fel i de allra flesta fall.
Citera
2021-07-26, 12:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Finns det verkligen ingen annan att intervjua än denna Ali Mirazimi?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KpABB5/professor-de-kan-behova-en-tredje-dos-redan-i-host

Är det för att Aftonbladet, mfl anser det viktigt att visa att det finns "högutbildade" invandrare också? Sällan jag såg något från Matti Sällberg nu. Han kanske har tröttnat?
Citera
2021-07-26, 12:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Allt det där är uppenbart för oss som har över 80 i IQ, men du behöver andra som berättar för dig vilken sida av toapappret man använder för att torka sig.

Tegnell var emot munskydd, att det var enbart en droppsmitta och att barn inte smittar andra.

Det var ju sådana som som dig som lyssnade på allt han sa och spottade andra i ansiktet när man gick emot.

Jag behöver inte höra från sådana som dig hur man ska bete sig för att få ner smittspridningen när Tegnell står ansvarig för 15,000 döda enbart i Sverige jämfört med övriga nordiska länder.

Alltid någon efterbliven vänstertönt som ska NU projektera sin världsbild och ignorerar precis allting som de har propagerat för tidigare.

Skjut dig själv så gör du Sverige en tjänst.
Nej din dumma fan, det är ni vänsterfånar som ska göra tvärtom och inte stannar hemma när ni är sjuka, inte tvättar händerna, hostar och nyser rakt ut, inte håller avstånd, ordnar stora fester och umgås med många nya kontakter, gärna inomhus som ligger bakom 15 000 döda ditt förbannade vänsterpack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in