Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-26, 10:22
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MolnetsBroder
Kallas för utvidgat självmord, då man tar med sig en person in i döden.
Uttrycket används numera enbart av media. Det är mord och självmord.
Citera
2021-07-26, 10:37
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ihatelifeofibra
Ja mycket möjligt att personer klättrat/hängt i tron att man landar mjukare än man gör när man hoppar.

Isf kanske balkongdöden inte var ett mord utan en olycka där en skadad försökte fly.

Hrm.
Detta blev ju rätt intressant.

Två döda, en inne och en ute som jag misstänker.
Ett mord och ett självmord enligt polisen.

Dödar man frun kan man ta dörr vägen ut om man vill smita. Inte balkongen.

Eller så är det mord på den ute, som skadad försökt hålla sig kvar i balkongräcket och den döda inne har tagit självmord. Pga mördat en annan.

Känns dock ännu mer osannolikt.

Borde vara lght 1301…men såklart bara en gissning. Varit i detta hus väldigt mycket, dock aldrig längst upp, och efter hur de andra våningarna ser ut drar jag den slutsatsen.
Av ett lokalt vittnesmål har det tagits två barn ur huset av polisen..
Ett annat vittne bor strax bredvid och har sett efterspelet och hävdar bestämt att det är en ”gammal svensk man”

https://imgur.com/a/vWAHLvh
__________________
Senast redigerad av Win-Win-situation 2021-07-26 kl. 10:55.
Citera
2021-07-26, 10:53
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Win-Win-situation
Eller så är det mord på den ute, som skadad försökt hålla sig kvar i balkongräcket och den döda inne har tagit självmord. Pga mördat en annan.

Känns dock ännu mer osannolikt.

Borde vara lght 1301…
Av ett lokalt vittnesmål har det tagits två barn ur huset av polisen..
Ett annat vittne bor strax bredvid och har sett efterspelet och hävdar bestämt att det är en ”gammal svensk man”

https://imgur.com/a/vWAHLvh



Rörigt milt sagt.
Citera
2021-07-26, 10:56
  #40
Medlem
Åklagaren kommer svara på mediafrågor idag "i mån av tid". Man bedriver en förutsättningslös undersökning, även om man lutar åt mord och självmord. Personerna hade en relation.

Så det är väl bara att sitta still i båten och vänta på mer info, om det ens kommer någon.
Citera
2021-07-26, 11:17
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Win-Win-situation
Eller så är det mord på den ute, som skadad försökt hålla sig kvar i balkongräcket och den döda inne har tagit självmord. Pga mördat en annan.

Känns dock ännu mer osannolikt.

Borde vara lght 1301…men såklart bara en gissning. Varit i detta hus väldigt mycket, dock aldrig längst upp, och efter hur de andra våningarna ser ut drar jag den slutsatsen.
Av ett lokalt vittnesmål har det tagits två barn ur huset av polisen..
Ett annat vittne bor strax bredvid och har sett efterspelet och hävdar bestämt att det är en ”gammal svensk man”

https://imgur.com/a/vWAHLvh

Vem har skrivit detta inlägg?
Citera
2021-07-26, 11:24
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Åklagaren kommer svara på mediafrågor idag "i mån av tid". Man bedriver en förutsättningslös undersökning, även om man lutar åt mord och självmord. Personerna hade en relation.

Så det är väl bara att sitta still i båten och vänta på mer info, om det ens kommer någon.

Skulle inte bli förvånad alls om de inte klarar av att lösa detta. Förväntar mig att i det fall att någon info delges så kommer det vara lika förvirrat som i tråden just nu.

Sist de kom till en lösning var det polisen själva som bockade av personen i fråga med ett par skott. Då vart det detaljrikt åt alla håll.
Citera
2021-07-26, 11:30
  #43
Medlem
Är det inte ett gruppboende i detta hus? Jag har för mig det.
Citera
2021-07-26, 11:32
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonneSagolund
Skulle inte bli förvånad alls om de inte klarar av att lösa detta. Förväntar mig att i det fall att någon info delges så kommer det vara lika förvirrat som i tråden just nu.

Sist de kom till en lösning var det polisen själva som bockade av personen i fråga med ett par skott. Då vart det detaljrikt åt alla håll.
Det brukar inte vara problem att lösa såna här fall enl min bok. Men allt ska vara väl dokumenterat om när, var, hur och varför.
Citera
2021-07-26, 11:59
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ihatelifeofibra
Oket.. bra bild. Tack.
Ser dock märkligt ut.

Kan det inte vara så att kanske mannen som blivit skadad, går ut på balkongen för att ropa på hjälp. Men faller ner.
Hoppar man så lär man ju inte nudda byggnaden.


Går o spekulera hur som helst.

Jag tänker att personen i fråga vill vara säker på att dö och då vill hamna i backen med skallen först. Hade det varit jag hade jag lagt mig på mage dubbelvikt över balkongräcket med huvudet ned över kanten och sen skjutit ifrån med armarna. Tänker att det är svårt att göra ett svandyk från balkongen på annat sätt om man vill vara säker på att landa på huvudet. Blodsmetet är då gissningsvis från hand/ underarm.
Citera
2021-07-26, 13:04
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risgrynsros
Finns fortfarande kvar

Vad heter Facebookgruppen?
Citera
2021-07-26, 14:37
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det brukar inte vara problem att lösa såna här fall enl min bok. Men allt ska vara väl dokumenterat om när, var, hur och varför.

Härnösandspolisen har sällan imponerat i sin helhet, även om det finns en och annan som vet vad de sysslar med, men vad vet man? Plötsligt händer det..
Citera
2021-07-26, 14:47
  #48
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Win-Win-situation
Det är balkonger på baksidan huset på markplan och våning 1+2. På våning 3 är balkongen på kortsidan av huset.
På balkongen på våning 3 till höger(sett framifrån) finns blod på utsidan av balkongen.

https://imgur.com/a/jRIHJhD
Så där ser det nog inte ut om man hoppat av fri vilja, ser mer ut som att han ålat sig över för att sen falla, skadad och kanske försökte undkomma och den som skadat honom tog sitt liv efteråt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback