Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-26, 08:56
  #25
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walklikeacat
På 3:e våningen finns Fr*w*in M*han Solomon, en 31-årig kvinna samt en man Abr*h*le Te*ve R*rsu, 37 år. Kan det vara dessa?

Enligt street view så verkar det bara finnas ett par tre balkonger i huset och dom ligger på våning 3. Hoppar man med huvudet före så är det väl rätt säker död?
Citera
2021-07-26, 09:09
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Enligt street view så verkar det bara finnas ett par tre balkonger i huset och dom ligger på våning 3. Hoppar man med huvudet före så är det väl rätt säker död?

Det är balkonger på baksidan huset på markplan och våning 1+2. På våning 3 är balkongen på kortsidan av huset.
På balkongen på våning 3 till höger(sett framifrån) finns blod på utsidan av balkongen.

https://imgur.com/a/jRIHJhD
__________________
Senast redigerad av Win-Win-situation 2021-07-26 kl. 09:23.
Citera
2021-07-26, 09:41
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Win-Win-situation
Det är balkonger på baksidan huset på markplan och våning 1+2. På våning 3 är balkongen på kortsidan av huset.
På balkongen på våning 3 till höger(sett framifrån) finns blod på utsidan av balkongen.

https://imgur.com/a/jRIHJhD

Kommer blodet från mordet på kvinnan isåfall tro?
Citera
2021-07-26, 09:43
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Win-Win-situation
Det är balkonger på baksidan huset på markplan och våning 1+2. På våning 3 är balkongen på kortsidan av huset.
På balkongen på våning 3 till höger(sett framifrån) finns blod på utsidan av balkongen.

https://imgur.com/a/jRIHJhD

Cool bild. Hur kom blodet dit? Blodiga händer på den som hoppade?
Du som fotat?
Ni snacka om google wiev o bilden ser ut o va i bra kvalité.
Citera
2021-07-26, 09:51
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ihatelifeofibra
Cool bild. Hur kom blodet dit? Blodiga händer på den som hoppade?
Du som fotat?
Ni snacka om google wiev o bilden ser ut o va i bra kvalité.

Jadu, det var en bra fråga. Jag har ingen aning. Jag var ute och promenerade igår när jag fick ”nys” om det som hänt och tog vägen förbi. Tekniker på plats fortfarande då (kring 00)
Dvs mitt foto.
Citera
2021-07-26, 09:53
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Troligen ”hedersmord” sedan självmord via balkongen. Tragiskt men inte oväntat möjligen att maken var den som hoppade.
Vid hedersmord har jag aldrig hört talas om att mannen (som bär "hedern") tar livet av sig. Här tror jag det ligget annat bakom. Ekonomiska problem, psykisk sjukdom el annat.
Citera
2021-07-26, 09:55
  #31
Medlem
Härnösand har åtminstone tidigare haft stora problem med narkotika, för 10-15 år sedan hade staden högst narkotikaanvändning i landet sett till antalet invånare. Kanske det är inblandat nu också?
Citera
2021-07-26, 10:01
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Win-Win-situation
Jadu, det var en bra fråga. Jag har ingen aning. Jag var ute och promenerade igår när jag fick ”nys” om det som hänt och tog vägen förbi. Tekniker på plats fortfarande då (kring 00)
Dvs mitt foto.

Oket.. bra bild. Tack.
Ser dock märkligt ut.

Kan det inte vara så att kanske mannen som blivit skadad, går ut på balkongen för att ropa på hjälp. Men faller ner.
Hoppar man så lär man ju inte nudda byggnaden.


Går o spekulera hur som helst.
Citera
2021-07-26, 10:08
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ihatelifeofibra
Oket.. bra bild. Tack.
Ser dock märkligt ut.

Kan det inte vara så att kanske mannen som blivit skadad, går ut på balkongen för att ropa på hjälp. Men faller ner.
Hoppar man så lär man ju inte nudda byggnaden.


Går o spekulera hur som helst.

Tycker också att det verkar väldigt märkligt. Har funderat hela natten på hur blodet har kunnat hamna där.
Klättrat över och hängt i räcket för att sedan släppa? Tesen är ju då att blodet är från den som är mördad inne i lägenheten.
Citera
2021-07-26, 10:13
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Win-Win-situation
Tycker också att det verkar väldigt märkligt. Har funderat hela natten på hur blodet har kunnat hamna där.
Klättrat över och hängt i räcket för att sedan släppa? Tesen är ju då att blodet är från den som är mördad inne i lägenheten.

Ja mycket möjligt att personer klättrat/hängt i tron att man landar mjukare än man gör när man hoppar.

Isf kanske balkongdöden inte var ett mord utan en olycka där en skadad försökte fly.

Hrm.
Detta blev ju rätt intressant.

Två döda, en inne och en ute som jag misstänker.
Ett mord och ett självmord enligt polisen.

Dödar man frun kan man ta dörr vägen ut om man vill smita. Inte balkongen.
Citera
2021-07-26, 10:13
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ihatelifeofibra
Oket.. bra bild. Tack.
Ser dock märkligt ut.

Kan det inte vara så att kanske mannen som blivit skadad, går ut på balkongen för att ropa på hjälp. Men faller ner.
Hoppar man så lär man ju inte nudda byggnaden.


Går o spekulera hur som helst.
Ofrivilligt fall från balkongen sker bara när det gäller småbarn eller om nån kastar ut nån från balkongen.

Vi lär nog få vänta på klargörande, och nån fup blir det inte.
Citera
2021-07-26, 10:17
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Gissar mord och självmord
Kallas för utvidgat självmord, då man tar med sig en person in i döden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback