2021-07-06, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyhanare
Konstigt ingen nämnt klassiker från när Sverige och Norden låg i framkant internationellt, pga att man var först med att legalisera porren. Molly, Bel Ami etc. När Marie Forså och Anne Magle dominerade scenen.
Men det förefaller som om medan Danmark hade sin gladporr, var man i Sverige tvungen att kofota in ...
Det är lite kittlande att både Anne Magle och Marie Forså (Maria Lynn) porr-debuterade i redan 16-årsåldern.
Och då inte bara som utvik utan riktiga action-scener. Det var andra tider då och helt accepterat.
Inte utan att man saknar den sorglösa och ogenerade tidsandan på 1970-talet. Lättsamt men ändå inte omoraliskt.
immse
Citera
2021-07-07, 09:00
Medlem
nyhanares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immse
Det är lite kittlande att både Anne Magle och Marie Forså (Maria Lynn) porr-debuterade i redan 16-årsåldern.
Och då inte bara som utvik utan riktiga action-scener.

Marie Forså gjorde bara softcore-scener, men det påstås de var osimulerade och blott filmade som softcore.

Citat:
"she was an uninhibited woman who had sex on camera, but pretended she didn't for career reasons"

https://web.archive.org/web/20080716...ssay_forsa.htm
Citera
2021-07-07, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyhanare
Marie Forså gjorde bara softcore-scener, men det påstås de var osimulerade och blott filmade som softcore.

Hon gjorde en bildserie i tidningen Selecta med uppenbart äkta samlag ute på Mälaröarna. Av allt att döma före hennes 16-årsdag.
Så avslöjande scener fanns (tyvärr) aldrig med i filmerna men det är nog sant som du skriver att det var hardcore även i filmerna fast det redigerades om till softcore.

Men söt och charmig var hon...

immse
Senast redigerad av immse 2021-07-07 kl. 11:39.
Citera
2021-07-08, 16:28
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas09
Ja rassel gjorde mycket porr men jag lägger min röst på Eva en härlig skånska var med i familjen. Gjorde mycket lesbiska sener, blev på satt i Malmö hamn igen sen.
Annars Fäbojäntan humor och midsommar en typisk party film. Ingen man blir direkt kåt av och sitter och runkar till men ett70 tals märke så oskyldigt

Den där scenen där han kommer i henne när hon rider honom (Samson tror jag det är) är riktigt het. Har alltid gillat porr som utspelar sig i kontorsmiljö.
Citera
2021-07-08, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Den där scenen där han kommer i henne när hon rider honom (Samson tror jag det är) är riktigt het. Har alltid gillat porr som utspelar sig i kontorsmiljö.
JO den är härlig tror att hon blev påsatt av tre killar samtidigt om jag inte minns fel
Citera
2021-07-26, 00:27
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan

Vad heter filmen med denna scen
Citera
2021-07-27, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Familjen har jag för mig, även amadla är med tror jag
Citera
2021-07-27, 08:40
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Jag är tillräckligt gammal för att gilla de sanna klassikerna från 1970-talet där de satsade lite på snygga bakgrunder, kläder och musik samt ev någon enklare handling, så jag ansluter mig till de som hyllat Ridskolan tidigare i tråden.

Senare decennier har även en del favorit skådespelare som t ex Amandla här med lite attityd och före angreppet med silikonsprutan:

https://xhamster.com/videos/swedish-...mandla-3966503
Citera
2021-07-29, 00:27
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179

Familjen.

Den finns på flera porrsajter.
Citera
2021-09-15, 09:55
Medlem
Milda Makter med Kristina Svensson och Amandla.

Hisscenen är smått humoristisk, när hissreparatören tar sig in i hissen för att undsätta den svarthåriga flickan som ligger på golvet med en dildo uppkörd i röven. På detta ligger någon lustig bakgrundsmusik som för tankarna till nåt B Tretow kunnat gjort.
Citera
2022-04-29, 00:40
Medlem
Gynekologstols avatar
När jag såg rubriken så var det första som slog mig Razzelvideo. Vilken av deras filmer som är bäst är svårt att säga, men jag kommer att tänka på namn som Sexfesten, Kåta svenskor i hårda knull, samt Familjen. Enstaka scener ur dessa filmer flyter runt i horribel kvalitet på diverse sidor idag, men för att verkligen uppleva filmerna så skall de ses i sin helhet. Jag är mycket glad över att jag har de flesta av Razzelvideos filmer oklippta och i bra (DVD, filmera spelades trots allt in på 1990-talet) kvalitet i mitt arkiv.

Anledningen till att jag gillar just Razzelvideos filmer är att de medverkande känns vardagliga och kåta. Detta var innan tatueringar och silikonbröst hade slagit igenom, och man ser i väldigt många fall att de som medverkar tycker om att delta. Med enstaka undantag så känns det som om de som medverkar skulle kunna vara ens gamla klasskamrat, granne, eller arbetskamrat. Svensk premiär försökte sig på samma koncept som Razzelvideo under 00-talet, men tyvärr så är dessa inte lika bra på grund av för mycket torra fittor, tatueringar, silikonbröst, samt kvinnor som uppenbart inte är skandinaviska.
Senast redigerad av Gynekologstol 2022-04-29 kl. 00:46.
Citera
2022-04-29, 12:04
Medlem
Inte en hel film men bästa svenska scenen som spelats in:
https://sv.xhamster.com/videos/18-ye...ged-48-1422384
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in