2021-07-25, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Mer om hur naturlig immunitet är mer robust än vaccinerna. https://www.cell.com/cell-reports-medicine/fulltext/S2666-3791(21)00203-2

Tack, det var en väldigt bra rapport. Det känns mer och mer som att alla vi som har blivit naturligt infekterade av viruset och klarat av sjukdomen covid-19 utan problem, är lyckligt lottade. Och ärligt talat, den överväldigande majoriteten av alla smittade har fått en vinstlott. Enligt FHM har över en miljon svenskar blivit smittade, medan döda och intensivvårdade är i storleksordningen < 25 000.

Den svenska strategin med att tillåta smittspridning och naturlig immunitet under 2020 kommer att tjäna oss väl. Länder som litar för mycket på enbart vaccination kommer få det besvärligare. Det är vad jag tror.
2021-07-25, 20:49
Medlem
Ridaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Den svenska strategin med att tillåta smittspridning och naturlig immunitet under 2020 kommer att tjäna oss väl. Länder som litar för mycket på enbart vaccination kommer få det besvärligare. Det är vad jag tror.

Vi får hoppas att de fortsätter på det spåret och inte slår in på Macrons "väg".
2021-07-25, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Så det är nya , nu skall man vaccinera sig för viruset inte skall mutera, vilken dygna du kommer med , viruset muterar varken du är vaccinerade eller inte.
Viruset kan inte mutera om det inte finns i en människokropp. Om man är vaccinerad har man för det första mycket lägre risk att bli smittad.

Om man trots allt blir smittad när man är fullt vaccinerad har man i regel mycket lägre virushalter än en smittad ovaccinerad. Därmed är det också mycket lägre risk att det uppstår mutationer hos just den personen. Man har också mycket lägre risk att sprida smittan vidare till andra personer som i sin tur har risk att skapa nya mutationer.
Senast redigerad av Silveriller 2021-07-25 kl. 21:27.
2021-07-25, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Viruset kan inte mutera om det inte finns i en människokropp. Om man är vaccinerad har man för det första mycket lägre risk att bli smittat.

Om man trots allt blir smittad när är fullt vaccinerad har man i regel mycket lägre virushalter än en smittad ovaccinerad. Därmed är det också mycket lägre risk att det uppstår mutationer hos just den personen. Man har också mycket lägre risk att sprida smittan vidare till andra personer som i sin tur har risk att skapa nya mutationer.
Va? Nää riktigt så enkelt är det inte om man lyssnar på "experter" .. smittad blir du ändå samt sprida kan du göra ändå (omfattningen på spridningen verkar ingen ha någon koll på alls.) Vaccinet har inte en steriliserande effekt på viruset... det har inget vaccin I världshistorien
2021-07-25, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Så det är nya , nu skall man vaccinera sig för viruset inte skall mutera, vilken dygna du kommer med , viruset muterar varken du är vaccinerade eller inte.

Men det muterar betydligt snabbare med ovaccinerade människor som vektor! Även om vaccinet inte skyddar helt mot infektion så är chansen lägre att du blir infekterad samtidigt som det skyddar dig mot allvarlig sjukdom.

Det är därför västvärlden är så angelägna om att vaccinera även fattiga länder för att viruset inte ska spridas fritt där och mutera till en variant som våra vaccin inte biter på.

Det är mycket möjligt att det kommer att bli årlig/regelbunden vaccinering som krävs för att kunna återgå till det normala, men då går det att hantera nya varianter som poppar upp. Det går det inte om det får härja fritt bland en stor ovaccinerad befolkning
2021-07-25, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Va? Nää riktigt så enkelt är det inte om man lyssnar på "experter" .. smittad blir du ändå samt sprida kan du göra ändå (omfattningen på spridningen verkar ingen ha någon koll på alls.) Vaccinet har inte en steriliserande effekt på viruset... det har inget vaccin I världshistorien
Men det är just det som är problemet. Att anitvaxxare lyssnar på "experter" istället för experter.
2021-07-25, 21:31
Medlem
Citat:
Men det är just det som är problemet. Att anitvaxxare lyssnar på "experter" istället för experter.

Jag är helt emot censur då menar jag helt emot, och som dina experter och allehanda msm håller på att totalt förkasta kritiker är helt absurt.. så vem kan man lita på?

Betalda experter av läkemedelsindustrin? Vem är oberoende av dina experter? Finns det ens?
2021-07-25, 22:04
Medlem
åksjuk känsla dagen efter bara.
2021-07-25, 22:11
Medlem
krakkels avatar
Fick Pzifer, ont som fan i axeln i några dagar, influensakänsla (värk i leder, trötthet) under kvällen. Inte värre än andra vaccin jag har tagit.
2021-07-25, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p1Schwab
Det tragiska är att många tar så stora beslut utan att alls förstå!

Jo men har man tagit sprutan så ska man inte se denna. 30 min som i detalj förklarar problemen och som slutar i "vi vet inte", studierna är inte klara.

https://www.bitchute.com/video/gEacO6RAKBEY/
2021-07-25, 23:50
Medlem
Citat:
Viruset kan inte mutera om det inte finns i en människokropp. Om man är vaccinerad har man för det första mycket lägre risk att bli smittad.

Om man trots allt blir smittad när man är fullt vaccinerad har man i regel mycket lägre virushalter än en smittad ovaccinerad. Därmed är det också mycket lägre risk att det uppstår mutationer hos just den personen. Man har också mycket lägre risk att sprida smittan vidare till andra personer som i sin tur har risk att skapa nya mutationer.
Det var förhoppningen, men verkligheten gör sig påmind igen då vaccinernas effekt mot att bli smittad avtar drastiskt redan efter någon månad , efter 5-6 månader så är effekt så låg att skillnaden mellan vaccinerad och ovaccinerad är obefintlig.

I israel har flera vaccinerade varit superspridare!
2021-07-26, 00:03
Medlem
Prettylittleheads avatar
Illamående, yrsel & hjärtklappning efter vaccin? Snart dos 2.

Jag vet att det finns trådar om biverkningar redan, men jag tycker att de är spretiga och vill därför skapa en gällande just illamående, yrsel och hjärtklappning.

Kopierar mitt egna inlägg från en tidigare biverkningstråd;

Pfizer. Kände knappt något efter. Ont i armen hade jag, runt stickområdet, som att någon hade gett mig ett hårt knytnävsslag och jag var lite trött. Det var inte det som var jobbigt.

Ca 10-12 timmar senare - på natten - var jag lagom kaxig. Det kom plötsligt, från en minut till en annan. Jag blev yr, såpass att jag såg dubbelt och det kändes som att jag skulle svimma. Det gick inte att fokusera blicken på något, jag var alldeles snurrig.
Jag mådde fruktansvärt illa, på gränsen till att kräkas. Jag har alltid varit bra på att hålla tillbaka illamående, även när det står mig upp i halsen.

Frös och var varm om vartannat, dvs frossa, men ingen feber. Sprängande huvudvärk, som går att likna vid migrän. Hjärtklappning. Jag kunde känna varje slag hårt, fruktansvärt. Upplevde det som att något rann eller kröp under huden, inte smärtsamt men obehagligt.
Det var märkligt. Dessa symtom avlöste varann, i korta stunder, under hela natten. Huvudvärken, yrseln, hjärtklappningen och illamåendet kändes dock konstant.

Dagen efter var jag slutkörd, men hade ju inte sovit speciellt bra, så det kan ha varit därför. Huvudvärken var kvar och smärtan i armen kändes vid varje gupp jag cyklade över. Annars ok. Läste att biverkningar kan bli värre om man haft covid tidigare, vilket jag misstänker att jag har haft. De där krypningarna kändes som då.

Nu närmar sig dos 2 och jag är nervös. Är ovanstående biverkningar att räkna som normala? Har någon annan varit med om detta, främst de tre jag nämner i rubriken? Hur upplevde ni i så fall andra dosen? Biverkningar efter vaccin är givetvis vanligt, men jag upplevde dessa att vara på en helt annan nivå. Usch!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in