Citat:
Jag har funderat åtskilliga timmar på just denna frågeställningen. Vad är det som har gjort svenska män till dessa simps cucks homos och allt vad det är under bara 30-40 års tid. Många vill nog gärna skylla på kvinnor och feminismen. Tänker man efter så är det i praktiken omöjligt att "feminism" och "kvinnor" i sig skulle kunna vara orsaken till att Svenska män många gånger aldrig blir män utan stannar vid ett slags pojkstadie långt upp i vuxen ålder.
Jag kollar och jämför med andra länder och Sverige sticker verkligen ut i mängden vad gäller mesiga "män".
Det ända rimliga och logiska som jag ser kan vara orsaken är som många påstått senaste 20 åren, att vi har alldeles för höga östrogenvärden i vårat vatten.
Jag kollar och jämför med andra länder och Sverige sticker verkligen ut i mängden vad gäller mesiga "män".
Det ända rimliga och logiska som jag ser kan vara orsaken är som många påstått senaste 20 åren, att vi har alldeles för höga östrogenvärden i vårat vatten.
I vår kultur idag har vi nått toppen på Mashlows behovspyramid vilket gör att vi inte behöver anstränga oss för t.ex få mat för dagen, skydda oss från faror osv och eftersom att kvinnan numera också jobbar har mannen inte längre sin roll som försörjare för familjen.
Mannens roll som provider och protector är inte lika naturlig längre.
För låga testorsteronnivåer är definitivt en av anledningarna eftersom att dagens män rör på sig alldeles för lite, dricker för mycket öl, äter för mycket skräpmat och kollar för mycket för porr vilket gör att T-nivåerna sjunker.
Men TS har definitivt rätt och det handlar om att vi lever i ett översexualiserat samhälle där män sätter en kvinna på piedestal bara för att hon har en fitta och ett par bröst. Män måste ha en mening med sitt liv, mål som han brinner mot att sträva mot.
En man utan mål och mening i sitt liv är endast en slav åt sina billiga dopaminkickar, därav simpandet mot de kvinnor han hoppas få ligga med. En man med mening och mål i sitt liv blir naturligt en alfa som jagar sina mål, och det blir då istället kvinnan som får jaga mannen, precis vad det är hon vill göra.
En kvinna vill jaga en man som jagar sina drömmar.