2021-07-25, 19:24
Medlem
Hexen666s avatar
Mer om hur naturlig immunitet är mer robust än vaccinerna. https://www.cell.com/cell-reports-medicine/fulltext/S2666-3791(21)00203-2
2021-07-25, 19:26
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Hellre bekräfta fakta genom vetenskapen, än era skrattretande konspirationsidor.

Om man ändå bara beaktar källor som MSM förespråkar som äkta så behöver man inte faktakolla alls, bara nicka och lyda propagandamaskinen.

En viktig del i forskning och utveckling är att ifrågasätta och beakta alternativa teorier och källor. Men är man på din nivå där det handlar om att kunna återge en enkel ingress utan att förstå innebörden så är det klart ointressant. Tillsammans med dina likasinnade kan du framstå som duktig och påläst, det är gott nog för dig.
2021-07-25, 19:29
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p1Schwab
Om man ändå bara beaktar källor som MSM förespråkar som äkta så behöver man inte faktakolla alls, bara nicka och lyda propagandamaskinen.
Klart mycket bättre att inte alls faktakolla.
2021-07-25, 19:31
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Mer om hur naturlig immunitet är mer robust än vaccinerna. https://www.cell.com/cell-reports-medicine/fulltext/S2666-3791(21)00203-2

Detta är vad oberoende experter länge påvisat. Det finns tom exempel på SARS-smittade vars immunförsvar fortfarande fungerar och även mot covid-19.

Vaccinerna ger ett specifikt och dominant skydd vilket förstör den naturliga immuniteten.

Majoriteten verkar ha större ångest över att läsa på och kanske behöva ifrågasätta än att offra sin hälsa.
2021-07-25, 19:32
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Klart mycket bättre att inte alls faktakolla.

Är man SÅ godtrogen så är det slöseri med tid. Om man nu har något alternativt att fylla sin tid med.
2021-07-25, 20:01
Medlem
Citat:

En viktig del i forskning och utveckling är att ifrågasätta och beakta alternativa teorier och källor. Men är man på din nivå där det handlar om att kunna återge en enkel ingress utan att förstå innebörden så är det klart ointressant. Tillsammans med dina likasinnade kan du framstå som duktig och påläst, det är gott nog för dig.

Problemet är att du och 99% av andra som ifrågasätter vaccinet inte har intelligensen för att göra den analysen. Det har inte jag heller, jag är inte virolog eller epidemiolog, därför lyssnar jag på experterna och de som faktiskt hsr den intelligensen och kunskapen.

Om man inte ska lyssna på "MSM" vem ska man lyssna på då? Skumma konspirationsteorisidor på Facebook? Korrupta "läkare" som sprider skit för att bli kända?
Pelle på Flashback som säger att Bill Gates vill plantera ett chip i min kropp?

När man är så otroligt okunnig i ämnet ska man ALDRIG göra sin egen analys, för du är inte kapabel till det. Lyssna på de som vet. Den största majoriteten av världens läkare och forskare står bakom vaccinet, det borde vara tillräckligt för alla med något bakom pannbenet. Eller har alla de snackat ihop sig och ingår i en gigantisk konspiration? 😂
2021-07-25, 20:04
Medlem
Citat:
Detta är vad oberoende experter länge påvisat. Det finns tom exempel på SARS-smittade vars immunförsvar fortfarande fungerar och även mot covid-19.

Vaccinerna ger ett specifikt och dominant skydd vilket förstör den naturliga immuniteten.

Majoriteten verkar ha större ångest över att läsa på och kanske behöva ifrågasätta än att offra sin hälsa.

Lilla vän sluta för h*lvete. Sådana som du är anledning till att det sprids misinformation på internet vilket faktiskt dödar människor som avstår från vaccinet.

Jag har ödmjukheten att erkänna att jag inte vet ett skit om virologi och medicin så jag lyssnar på experterna i fältet. Du sitter i din ekokammare och läser sidor som bekräftar dina konspirationsteorier och tror att du är smart nog för att göra din egen analys i stället för att lyssna på de som vet..
2021-07-25, 20:08
Medlem
Jag tycker rent ut sagt att de unga människor som avstår vaccin(om du inte har en sjukdom som gör det omöjligt givetvis) är ett gäng själviska mesar som inte har pungkulorna att ta en minimal risk för att hjälpa en medmänniska.

Jag är 25 år gammal och är inte alls speciellt rädd för att få covid, men jag tar vaccinet för att hjälpa min mamma, min mormor, min morbror och alla andra äldre bekanta. Även när de äldre är vaccinerade så kommer vaccinet att mutera till farligare varianter om inte vi unga också ser till att ta vaccinet.

Om man inte är beredd att ta en 1 på miljonen chans att få allvarliga biverkningar för att skydda de äldre, då är man en j*vla fegis utan medmänsklighet
2021-07-25, 20:13
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xaviesta13
Problemet är att du och 99% av andra som ifrågasätter vaccinet inte har intelligensen för att göra den analysen. Det har inte jag heller, jag är inte virolog eller epidemiolog, därför lyssnar jag på experterna och de som faktiskt hsr den intelligensen och kunskapen.

Om man inte ska lyssna på "MSM" vem ska man lyssna på då? Skumma konspirationsteorisidor på Facebook? Korrupta "läkare" som sprider skit för att bli kända?
Pelle på Flashback som säger att Bill Gates vill plantera ett chip i min kropp?

När man är så otroligt okunnig i ämnet ska man ALDRIG göra sin egen analys, för du är inte kapabel till det. Lyssna på de som vet. Den största majoriteten av världens läkare och forskare står bakom vaccinet, det borde vara tillräckligt för alla med något bakom pannbenet. Eller har alla de snackat ihop sig och ingår i en gigantisk konspiration? 😂

Först och främst behöver du fundera på om du kan lita på att myndigheter har ditt bästa på sin agenda eller om de har alternativa krav på sig. MSM censurerar och vinklar för att de är beroende av det presstöd som staten delar ut.

Du ska klart inte lyssna på anonyma på Flashback men det finns en lång rad tidigare erkända forskare och experter som riskerar sina ekonomier, sociala nätverk och karriärer när de går ut offentligt och varnar för dessa nya vaccin.

Titta på vad de arbetat med tidigare och vilka uppdrag de haft, lyssna på vad de säger och bedöm själv rimligheten i vad de varnar för.

Har du dåligt med tid så kan jag föreslå att du kollar upp:
Geert Vanden Bossche, Peter McCullough och Pierre Kory

Eller lyssna på Michael Yeadon här och bilda dig en egen uppfattning kring om det är trovärdigt eller inte:
https://odysee.com/@handersson:8/m-y-svensk-undertext:4?fbclid=IwAR2yo6SHUrxPtt_9aQXe97XB_ZROn TmGkVh7ci6po6b-0Qp8qmmQ94O-cVU
2021-07-25, 20:14
Medlem
Citat:
Jag tycker rent ut sagt att de unga människor som avstår vaccin(om du inte har en sjukdom som gör det omöjligt givetvis) är ett gäng själviska mesar som inte har pungkulorna att ta en minimal risk för att hjälpa en medmänniska.

Jag är 25 år gammal och är inte alls speciellt rädd för att få covid, men jag tar vaccinet för att hjälpa min mamma, min mormor, min morbror och alla andra äldre bekanta. Även när de äldre är vaccinerade så kommer vaccinet att mutera till farligare varianter om inte vi unga också ser till att ta vaccinet.

Om man inte är beredd att ta en 1 på miljonen chans att få allvarliga biverkningar för att skydda de äldre, då är man en j*vla fegis utan medmänsklighet
Så det är nya , nu skall man vaccinera sig för viruset inte skall mutera, vilken dygna du kommer med , viruset muterar varken du är vaccinerade eller inte.
2021-07-25, 20:17
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:

Cred till dig som offrar din egen hälsa för ett större syfte. Synd att du inte hade vett att ifrågasätta innan du tog sprutan. Tragiskt när unga människor luras att ta dessa risker. Jag hoppas genuint att du klarar dig ifrån allvarliga effekter de närmaste åren.
2021-07-25, 20:18
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Så det är nya , nu skall man vaccinera sig för viruset inte skall mutera, vilken dygna du kommer med , viruset muterar varken du är vaccinerade eller inte.

Det tragiska är att många tar så stora beslut utan att alls förstå!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in