2021-07-25, 16:02
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Som fullt frisk med ett starkt immunsystem vill man ju inte fucka upp sitt immunsystem genom att spruta in en massa gift i kroppen...
Det känns fel att ta risken med eventuella biverkningar.
Eftersom jag inte har tagit ett enda vaccin sedan 12 årsåldern (35 år sedan) vet jag inte alls hur kroppen reagerar på vaccin.
Jag tar hellre viruset!

Tror inte du säger så om du ligger på iva och inte kan andas.
2021-07-25, 16:44
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p1Schwab
Efter att man tagit sprutan är det lite sent att börja läsa på om riskerna. Då lägger man hellre energi på att få fler att ta sprutan.

Tänk att först efter sprutan börja läsa på och förstå... #denkänslan

Ingen som har läst på är orolig för vaccinet.

Enbart skitnödiga lallare som snöat fast i konspirationstramset är nojiga över det här.
2021-07-25, 17:39
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn

Nä då säger man förmodligen ingenting om man ligger där med slangar i halsen.

Man ska väl aldrig säga aldrig... Men baserat på min egen hälsa och baserat på Covid statistiken så tror jag för min egen del att något helt annat än Covid kommer att avsluta mitt liv inom typ 25-40 år.

Jag tror att jag löper mångdubbelt större risk att drabbas av någon cancerform i framtiden än att dö av Covid.

Av Sveriges alla konstaterade Covid fall så är det ungefär 0,7 procent som har vårdats på IVA, ungefär 7700 patienter (om jag nu inte har Googlat fram helt tokiga siffror) och av dom 7700 personerna är det ungefär 81,3 procent som har befunnit sig med någon form av riskfaktor, tex kronisk hjärt-lungsjukdom eller diabetes eller något annat skit.
Det är alltså 1400-1500 personer utan riskfaktor som har vårdats på IVA... av cirka 1,1 miljoner konstaterade Covid fall.
Medelåldern på dom som har vårdats på IVA är 60,9 år.
Senast redigerad av ormbiten 2021-07-25 kl. 18:28.
2021-07-25, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Vänd på det tänk om du är en av de få som får svåra biverkningar av vaccinet?
2021-07-25, 18:10
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Vänd på det tänk om du är en av de få som får svåra biverkningar av vaccinet?
Eller mer troligt, en av de som blir sjuka av viruset.
2021-07-25, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Eller mer troligt, en av de som blir sjuka av viruset.
Talade inte om trolighet alls.. läs om

Edit: det är en fråga utan direkt svar...
Senast redigerad av Porky123 2021-07-25 kl. 18:14.
2021-07-25, 18:38
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Ingen som har läst på är orolig för vaccinet.

Enbart skitnödiga lallare som snöat fast i konspirationstramset är nojiga över det här.

Du har kanske läst på utan att förstå. Eller så har du "läst på" via SVT.se och tror att rabbla ingresser är det samma som att förstå.
2021-07-25, 18:48
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p1Schwab
Du har kanske läst på utan att förstå. Eller så har du "läst på" via SVT.se och tror att rabbla ingresser är det samma som att förstå.

Hellre bekräfta fakta genom vetenskapen, än era skrattretande konspirationsidor.
2021-07-25, 18:59
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Hellre bekräfta fakta genom vetenskapen, än era skrattretande konspirationsidor.
Jag har läst på. Vaccinet ger högre frekvens av hjärtmuskelinflammation speciellt hos yngre män. Fenomenet "långtidscovid" tros orsakas av att spikproteinerna frigörs och orsakar mikroskopiska proppar i kapillärerna, vilket verkar vara samma sak som kan hända när man vaccineras.
Lipiderna koncentreras också i äggstockar och benmärg efter ca 24h. Inte något som man hade velat se. Inrapporterade biverkningar och dödsfall verkar oroväckande högt.

Nyttan för mig personligen är noll och nu kommer det mer och mer datta som tydligt visar att effekten avtar drasiskt över tid och knappt biter på nya mutationer. Naturlig infektion är långt överlägsen eftersom det ger Mukosal immunitet.

Så jag har tagit ett personligt beslut baserat på vetenskap och data. Propagandan och det kommande apartheid systemet gör ju inte heller att man blir mer sugen att hoppa framför nålen direkt.

Du tror felaktigt att folk som inte vaccinerar sig är korkade foliehattar
2021-07-25, 19:01
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Jag har läst på. Vaccinet ger högre frekvens av hjärtmuskelinflammation speciellt hos yngre män. Fenomenet "långtidscovid" tros orsakas av att spikproteinerna frigörs och orsakar mikroskopiska proppar i kapillärerna, vilket verkar vara samma sak som kan hända när man vaccineras.
Lipiderna koncentreras också i äggstockar och benmärg efter ca 24h. Inte något som man hade velat se. Inrapporterade biverkningar och dödsfall verkar oroväckande högt.

Nyttan för mig personligen är noll och nu kommer det mer och mer datta som tydligt visar att effekten avtar drasiskt över tid och knappt biter på nya mutationer. Naturlig infektion är långt överlägsen eftersom det ger Mukosal immunitet.

Så jag har tagit ett personligt beslut baserat på vetenskap och data. Propagandan och det kommande apartheid systemet gör ju inte heller att man blir mer sugen att hoppa framför nålen direkt.

Får jag se vart du hämtar din information också... länk.
2021-07-25, 19:01
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666

Du tror felaktigt att folk som inte vaccinerar sig är korkade foliehattar
Och det vetenskapliga för dina påståenden finns?
2021-07-25, 19:19
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Får jag se vart du hämtar din information också... länk.
https://swprs.org/covid-vaccines-the-good-the-bad-the-ugly/

https://www.globalresearch.ca/covid-19-vaccines-lead-to-new-infections-and-mortality-the-evidence/5746393?utm_campaign=magnet&utm_source=article_pag e&utm_medium=related_articles

https://theprint.in/opinion/why-a-mucosal-covid-vaccine-has-a-better-shot-at-ending-the-pandemic/589821/

https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/27/10/21-1427_article

Finns mer. Sen har vi ju såklart tunga namn som Pierre Kory och Peter Mccullough som är skeptiska till just detta vaccin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in