2021-07-25, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja lungödempatienter ska ju ha ren lustgas...

Hrm. Du har inte blandat ihop nitric oxide med nitrous oxide möjligen?

NO (nitric oxide) används ibland för att behandla bl a pulmonell hypertension.

Lustgas (nitrous oxide) har formeln NշO.
Citera
2021-07-25, 10:34
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinksteel
Vem är personen C?

Vila i frid 🌹

Betyder inte "Vila i frid" just att vi inte behöver outa honom här på Flasback?
Citera
2021-07-25, 10:34
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Hrm. Du har inte blandat ihop nitric oxide med nitrous oxide möjligen?

NO (nitric oxide) används ibland för att behandla bl a pulmonell hypertension.

Lustgas (nitrous oxide) har formeln NշO.

Sannolikt!
Gasar eller gasas aldrig själv!
Citera
2021-07-25, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Betyder inte "Vila i frid" just att vi inte behöver outa honom här på Flasback?

Fritt att inte outa men om du missat så är detta Flashback och 99 % outas, så du är väl inte så chockad att frågan kom!
Citera
2021-07-25, 10:43
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinksteel
Fritt att inte outa men om du missat så är detta Flashback och 99 % outas, så du är väl inte så chockad att frågan kom!

Ha! Ha! Nä jag tappade väl inte hakan direkt heller!
Citera
2021-07-25, 11:29
Medlem
omkretss avatar
Säkert en anständig promillehalt på samtliga deltagare. Riktigt uselt att lyckas med att ta ihjäl sig själv under en svensexa. Blir säkert ett riktigt muntert bröllop. De kan kanske köra samma kyrka för begravningen så slipper svensexegänget göra två olika resor.
Citera
2021-07-25, 12:07
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Att folk är så jäkla obildade över lustgas. Det är en mediagrej bara, det låter bra och skapar rubriker för alla har hört talas om det innan. Testa att googla kring dödsfall på lustgas som inte handlar om att man ramlat eller något utan direkt skada på lungor som lett till dödsfall. Såg bara för några veckor sedan nån lögnare som påstod att han var nära att få en hjärtattack och blev intagen på sjukhus pga lustgas. LÖGNER!

Det har i princip samma legala status som i SVerige. Du får använda det och sälja det i små mängder.

"It is only considered an offense to supply or to be in possession of large quantities without just cause (i.e. registered catering supplier).

Jaja allt dåligt i kring rusmedel är lögner.
Slanga gasen upp i röven o få vingar vet ja. djävla pajasar.
Det finns anledning till att folk inte vet om lustgas, därför att gemene man sysslar inte med sådant tok.
Citera
2021-07-25, 12:12
Medlem
mammasguds avatar
En aspekt som ej tagits upp är att mannen kan ha tuppat av på lustgasen, ramlat, sen dött antingen av att ha slagit i huvudet, eller genom drunkning i poolen. Vila i frid iaf. Hemskt

Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Att folk är så jäkla obildade över lustgas. Det är en mediagrej bara, det låter bra och skapar rubriker för alla har hört talas om det innan. Testa att googla kring dödsfall på lustgas som inte handlar om att man ramlat eller något utan direkt skada på lungor som lett till dödsfall. Såg bara för några veckor sedan nån lögnare som påstod att han var nära att få en hjärtattack och blev intagen på sjukhus pga lustgas. LÖGNER!.

Vänta nu.. Om du har en latent hjärtinfart, eller en hjärtinfarkt "på g". Varför skulle inte ett race på lustgas kunna hjälpa boosta på det? Du blir ju helt jävla blåväck på lustgas för fan. Många droger som kan boosta på en hjärtinfarkt. Att skrika LÖGNER låter lite foliehattigt i detta fall, tycker jag.

Angående att ramla på lustgas. Ja, om det är nån drog du kan kliva fel på eller ramla in i grejer på så är det väl lustgas? Ja visst lyrica och ketamin gör en också ranglig. En annan aspekt är att många, framförallt unga oerfarna, ska hålla inne gasen tills de får rejäl syrebrist. Jag har sett folk tuppa av mååååånga gånger. Tuppar du av på fel ställe, då kan det vara tack och godnatt.

Hur mycket du än älskar lustgas, så finns det risker med det, precis som med allt annat. Själv har jag gasat mina 1440 pack-patroner så många gånger att jag tröttnat. Likaså de flesta jag känner. Kan vara kul nån patron nån gång ibland för att boosta annat, men i övrigt känns det mer som en fjortisgrej man kommer över. Ganska värdelös drog och jävligt osocial i större mängder. Sen alla jävla rövhattar som tigger av en direkt man drar fram sifonen på sidan av dansgolvet.

Edit: Det som är bra med lustgas är väl att mindre evenemang får in bra med pengar på det. En ballong som kostar mellan 0,2 kr - 2 kr i inköp säljs normalt för 30 kr/st. Bra mkt bättre marginaler på det än på alkohol.
Senast redigerad av mammasgud 2021-07-25 kl. 12:20.
Citera
2021-07-25, 12:36
Medlem
Vet inte vad ni diskuterar men har själv tagit lustgas och har bevittnat otaliga fall där personer häjdlöst faller i marken eftersom lustgas ersätter syret till hjärnan. Faller man olyckligt på det är man stendöd.
Citera
2021-07-25, 13:11
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Varför skulle spansk media ljuga genom påstå att svensken tagit lustgas om så inte är fallet?

Något är märkligt i denna tragiska historia.
Vilken menar du? (Spansk media).
Citera
2021-07-25, 13:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mammasgud
En aspekt som ej tagits upp är att mannen kan ha tuppat av på lustgasen, ramlat, sen dött antingen av att ha slagit i huvudet, eller genom drunkning i poolen. Vila i frid iaf. Hemskt

Vänta nu.. Om du har en latent hjärtinfart, eller en hjärtinfarkt "på g". Varför skulle inte ett race på lustgas kunna hjälpa boosta på det? Du blir ju helt jävla blåväck på lustgas för fan. Många droger som kan boosta på en hjärtinfarkt. Att skrika LÖGNER låter lite foliehattigt i detta fall, tycker jag.

Angående att ramla på lustgas. Ja, om det är nån drog du kan kliva fel på eller ramla in i grejer på så är det väl lustgas? Ja visst lyrica och ketamin gör en också ranglig. En annan aspekt är att många, framförallt unga oerfarna, ska hålla inne gasen tills de får rejäl syrebrist. Jag har sett folk tuppa av mååååånga gånger. Tuppar du av på fel ställe, då kan det vara tack och godnatt.

Hur mycket du än älskar lustgas, så finns det risker med det, precis som med allt annat. Själv har jag gasat mina 1440 pack-patroner så många gånger att jag tröttnat. Likaså de flesta jag känner. Kan vara kul nån patron nån gång ibland för att boosta annat, men i övrigt känns det mer som en fjortisgrej man kommer över. Ganska värdelös drog och jävligt osocial i större mängder. Sen alla jävla rövhattar som tigger av en direkt man drar fram sifonen på sidan av dansgolvet.

Edit: Det som är bra med lustgas är väl att mindre evenemang får in bra med pengar på det. En ballong som kostar mellan 0,2 kr - 2 kr i inköp säljs normalt för 30 kr/st. Bra mkt bättre marginaler på det än på alkohol.

Jag gillar inte lustgas. Jag ogillar bara skitsnack. Och det är skitsnack att han dött av lungödem till följd av att han använt lustgas.
Citera
2021-07-25, 13:29
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omkrets
Säkert en anständig promillehalt på samtliga deltagare. Riktigt uselt att lyckas med att ta ihjäl sig själv under en svensexa. Blir säkert ett riktigt muntert bröllop. De kan kanske köra samma kyrka för begravningen så slipper svensexegänget göra två olika resor.
Ja då kom det något positivt ur det tragiska i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in