En aspekt som ej tagits upp är att mannen kan ha tuppat av på lustgasen, ramlat, sen dött antingen av att ha slagit i huvudet, eller genom drunkning i poolen. Vila i frid iaf. Hemskt
Citat:
Ursprungligen postat av
Khabat
Att folk är så jäkla obildade över lustgas. Det är en mediagrej bara, det låter bra och skapar rubriker för alla har hört talas om det innan. Testa att googla kring dödsfall på lustgas som inte handlar om att man ramlat eller något utan direkt skada på lungor som lett till dödsfall. Såg bara för några veckor sedan nån lögnare som påstod att han var nära att få en hjärtattack och blev intagen på sjukhus pga lustgas. LÖGNER!.
Vänta nu.. Om du har en latent hjärtinfart, eller en hjärtinfarkt "på g". Varför skulle inte ett race på lustgas kunna hjälpa boosta på det? Du blir ju helt jävla blåväck på lustgas för fan. Många droger som kan boosta på en hjärtinfarkt. Att skrika LÖGNER låter lite foliehattigt i detta fall, tycker jag.
Angående att ramla på lustgas. Ja, om det är nån drog du kan kliva fel på eller ramla in i grejer på så är det väl lustgas? Ja visst lyrica och ketamin gör en också ranglig. En annan aspekt är att många, framförallt unga oerfarna, ska hålla inne gasen tills de får rejäl syrebrist. Jag har sett folk tuppa av mååååånga gånger. Tuppar du av på fel ställe, då kan det vara tack och godnatt.
Hur mycket du än älskar lustgas, så finns det risker med det, precis som med allt annat. Själv har jag gasat mina 1440 pack-patroner så många gånger att jag tröttnat. Likaså de flesta jag känner. Kan vara kul nån patron nån gång ibland för att boosta annat, men i övrigt känns det mer som en fjortisgrej man kommer över. Ganska värdelös drog och jävligt osocial i större mängder. Sen alla jävla rövhattar som tigger av en direkt man drar fram sifonen på sidan av dansgolvet.
Edit: Det som är bra med lustgas är väl att mindre evenemang får in bra med pengar på det. En ballong som kostar mellan 0,2 kr - 2 kr i inköp säljs normalt för 30 kr/st. Bra mkt bättre marginaler på det än på alkohol.