2021-07-24, 23:43
Medlem
Mailmanss avatar
Var vid Nytorget på en uteservering och såg 6-7 polisbilar spärra av alla korsningar och även springande uniformerade 2och2.

Måste vara något väldigt viktigt, misshandel händer väll här varje kväll - lär dyka upp något snart..
2021-07-24, 23:47
Medlem
Mailmanss avatar
Dom körde i en jävla fart, borta efter 10 minuter.
2021-07-24, 23:51
Medlem
grungewhores avatar
Polisen har sin dödsstjärna på Mariatorget. Det är antagligen så många bilar för de alla cirkulerar nära sin kaffeautomat. Så när något händer på Söder så betyder det inte nödvändigtvis att det är av någon större magnitud för att du ska få dit en massa snutar.

Det är strategiskt så, eftersom de röster som hävdar att vi har mer än tillräckligt med poliser och resurser bor just där, så kan de med gott samvete få rapportera vad de ser. Att inte en jävel syns till på en timme om det händer nåt på en pizzeria i Bredäng skiter dessa miljöpartister i ser du.
2021-07-25, 00:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Polisen har sin dödsstjärna på Mariatorget. Det är antagligen så många bilar för de alla cirkulerar nära sin kaffeautomat. Så när något händer på Söder så betyder det inte nödvändigtvis att det är av någon större magnitud för att du ska få dit en massa snutar.

Det är strategiskt så, eftersom de röster som hävdar att vi har mer än tillräckligt med poliser och resurser bor just där, så kan de med gott samvete få rapportera vad de ser. Att inte en jävel syns till på en timme om det händer nåt på en pizzeria i Bredäng skiter dessa miljöpartister i ser du.

Mmm, nu ligger ju Nytorget och Mariatorget i varsin ända på söder......inte nära alls!
2021-07-25, 00:26
Medlem
Jag såg också pådraget. Såg verkligen allvarligt ut men har ingen aning om vad som hänt.
2021-07-25, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Mmm, nu ligger ju Nytorget och Mariatorget i varsin ända på söder......inte nära alls!

Såg dom köra med blåljus från Torkel Knutsson där stationen ligger-somna om.
2021-07-25, 00:38
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Såg dom köra med blåljus från Torkel Knutsson där stationen ligger-somna om.

Kan ju vara olika händelser då, NYTORGET ligger inte nära MARIATORGET, eller Torkel Knutssonsgatan!!

Nytorget ligger vid ex Bondegatan, Katarina Bangata, Vitabergsparken!

Vakna till, istället!
2021-07-25, 00:59
Medlem
Mailmanss avatar
Nej detta var verkligen någon de försökte ta som de trianglat in innan de spärra av.
2021-07-25, 03:11
Medlem
Det enda från poolisens hemsida som kan stämma är en brand på söder och en hustrumisshandlare i sthlm.

hoppas vi får veta mer snart
2021-07-25, 06:08
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
det tar ca 9 minuter att gå i rask takt, det är typ fem svängar för en polisbil. Sen sa jag inte att de stod på Mariatorget, jag sa att de rullar runt sin station. jag ringde snuten på en pundare som höll upp trafiken på hornsgatan en dag, det tog dem 7 minuter att komma och då var jag ca 30 sekunder med cykel bort från stationen.
2021-07-25, 06:15
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Kan ju vara olika händelser då, NYTORGET ligger inte nära MARIATORGET, eller Torkel Knutssonsgatan!!

Nytorget ligger vid ex Bondegatan, Katarina Bangata, Vitabergsparken!

Vakna till, istället!
sluta kartgoogla din jävla lantis, jag går den där sträckan varje natt på en pisskvart. om de kör högbergsgatan är de hemma på tre minuter. återigen, om en lämnar torkel knutssongatan, så snurrar det runt ett gäng på söder. De är uttråkade samt fyller ett politiskt viktigt uppdrag. Om det hade hänt i Bredäng och de satt och lyssnade på radion hade de inte tänkt "shit, det är ju närmare för oss än för Södertörnspolisen att åka dit", för de har ingen röstboskap i Bredäng som kan skriva artiklar om hur förträffligt det funkar.

Du kanske kan fråga dig själv varför Polisen kör "trygghetskontroller" vid Slussen, Hornstull och Mariatorget i Tunnelbanan, när 90% av buset klivit av i Liljeholmen...
2021-07-25, 06:31
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det finns en: "Jag såg en polis" i Brott och brottsbekämpning, i övrigt kan ni knacka på om denna tråd skall låsas upp igen, om något skett.

Tråd låst.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in