Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Vi tänker väldigt lika i mycket, så det blir lite "ryggdunkningar".
Jag misstänker faktiskt att det kan ligga till på det viset att han fick problem med sin tumme efter och såg en chans att använda detta som en förklaring till att han skulle ha haft svårt att hålla i ett tillhygge för att döda Lena på det brutala sätt som han gjorde.
Måste säga attjag är helt tagen av SDs förmåga till att ljuga, och till vilka ytterligheter han kan gå för ganska små orsaker. Gaslighting har jag hört talas om tidigare, men inte vetat hur det riktigt kan se ut i verkliga livet.
Jag är uppriktigt förvånad hur SD manipulerade sin GPS, filmade den och fick även HD (!) att medverka i lögnen till JG, som sett att SD åkte till Lena.försökte
Såg en youtubefilm om en kvinna som försöker gaslighta sin kille på det mest groteska (kan inte hitta rätt ord här!) sätt.
Kvinnan vill få ut så mycket ekonomiskt som möjligt av sin pojkvän, som hon igfter sig med. Får en annan kille att lura maken till att skriva över hela huset på henne. Sedan försöker hon få maken att bli fängslad genom att plantera knark i hans bil, ringa in tips till polsien mm. När deta inte lyckas försöker hon få en fd att mörda maken istället, men han går till polisen istället.
Det är nu man får se den "verkliga" Dalia. Ondsint och psykopatisk. Polisen (i USA) installerar en dold kamera i den bil som en undercoverpolis kommer att träffa Dalia i. Filmen är mycket detaljerad, och man kan både se och höra tydligt varje stavelse.
Att se den här kvinnan i både förhör och sedan höra inspelningar från samtal från fängelset med hennes mamma och med hennes make är helt i en egen division av lögner och skådespel.
Tänker på hur hon lyckats få sin familj att tro på henne, och jämför med SD.
https://www.youtube.com/watch?v=7JttwV6XZ_I&t=1s
Det påminner lite om hur SD (minns inte längre detaljerna, någon annan kanske minns?) försökte få HD att tro att hon inte sett ett foto på Lena, eller liknande. Intimbild var det vl? Hur han fick bort den bilden, om det var genom att säga att han inte kunde hjälpa vad Lena skickade?
Eller när SD fick HD att tro att hon sovit fast hon visste att hon inte gjort det.
Det skulle kunna ha varit något liknande med tummen, att SD försökte plantera info hos HD och kompisen i "förebyggande" syfte.
Jag tror att försvaret har haft ett sjå att få SD att inte lägga fram en massa teorier, egna förslag osv, eftersom de har visat alltför mycket hur SD fungerar. Minns någon artikel där försvarsadvokat IB sa att det fanns någon teori (förmodar, gissar att det var SDs?), men att de skulle avvakta med den tills senare.
Jag minns den "historien", var några år sedan tror jag, stod i våra egna kvällstidningar.
Minns att jag blev glad att den tilltänkta utföraren "tjallade".
Skrämmande hur stört det kan bli i skallen.
Jag kom nu genast att tänka på J.M framförallt, nu när jag blev påmind...
Jag tror dock att S agerade själv med undantag för att manipulera folk mot varandra
för att vinna fördelar.
Jag tror dock inte han drog med sig andra i själva brottet.
Det var nog hans egna värld, hans egna hantering av "problem", dvs hans egen problemlösning
i kombination med hans abnorma stresskänslighet. Osv.
Tror jag (än så länge).
Det går ju att läsa hoten mellan raderna, främst från år 2017 om jag inte minns fel.
Så detta fanns i hans huvud.
Han delade det med L, i upplysande syfte (hoten),
men jag tror inte han delade det med någon annan alls.
Ja de extrema ytterligheterna som du skriver om är som jag skrev för en tid sedan,
ett bra sätt för anhöriga att använda som en markör för att uppmärksamma att
"något allvarligt felas" och att det kan finnas risker.
Likaså rättsväsendet, men de känner/läser nog av läget ganska snabbt kan jag tro.
De träffar nog en hel del under åren.
Men vad gäller S så får vi antagligen aldrig med säkerhet bekräftat orsaken/problematiken,
vare sig det är det ena eller det andra eller det tredje.