Du menar att han och HD är överens även i den här detaljen?
I sammanhanget när SD nämner den fortsatt svaga tummen pratar han med A M*arklund.
AM inleder diskussionen med att han har skadat sin hand och säger till SD att vara försiktig.
Det är alltså inte på SDs initiativ och förefaller inte planterat. De pratar även om annat parallellt, citerar det som berör skadade tummar:
697827972 Stefan Davidsson
Robotklipparen heter Folke, medan åkgräsklipparen saknar namn. Trimma är däremot jobbigt...
Plattfonn: Unknown
753100989 A*ndreas M*arklund
Trimma med lie alltså ... Själv skada jag tummen med trimmern så akta kroppen.
Målar trädgårdsmöbler
Allvarlig skada?
Nae. Samma gamla sträckning. Ont å ta mjölkpaket från kylen.
Mun högertumme är fortsatt slapp. Jobbigt greppa, men det blir bättte
Att försvaret inte tog upp SDs gamla skada, vilken även blivit röntgad och dokumenterad, så är det oerhört märkligt att försvaret inte gick på den linjen, att SD var skadad och inte kunde greppa ordentligt.. det hade självklart kunnat kontrollerats, genom att röntga handen pånytt.
Den enda anledningen till att det inte gjordes, eller ens togs upp, är för att skadebilden antagligen hade sett annorlunda ut efter mordet och inte överrensstämt med den tidigare ligamentskadan..
väldigt anmärkningsvärt.
Att försvaret inte tog upp SDs gamla skada, vilken även blivit röntgad och dokumenterad, så är det oerhört märkligt att försvaret inte gick på den linjen, att SD var skadad och inte kunde greppa ordentligt.. det hade självklart kunnat kontrollerats, genom att röntga handen pånytt.
Den enda anledningen till att det inte gjordes, eller ens togs upp, är för att skadebilden antagligen hade sett annorlunda ut efter mordet och inte överrensstämt med den tidigare ligamentskadan..
väldigt anmärkningsvärt.
Ja, om jag vore försvarare hade det känts som en viktig detalj att försöka så tvivel med.
Det var just därför jag tog upp detta, något förvånad.
Dels att orka greppa tex ett skaft el rör för att ge den kraftiga skadebilden med skallfrakturer och hjärnskador inkl frakturer i form av avvärjningsskador, dels jämföra träffyta som du nämner.
Greppa ett krattskaft och svinga utan en deltagande tumme, det blir ju lite mindre tryck.
Herregud, försvarare kommer med långt mindre sannolika scenario än det här i försök att så tvivel, stundom rena fablernas värld.
Senast redigerad av develi 2021-07-24 kl. 14:13.
Jag skall vid ett senare tillfälle i L*na Wesstr*m-tråden ta upp beträffande ett par örhängen som L*na Wesstr*m en gång i tiden fick som en present, dessa vilka tvenne hon vid det aktuella tillfället mottog på platsen Falkberget.
Dessa örhängen, var av det ena saknades och fortfarande gör, Det var ett ingraverat örhänge med fyra bokstäver samt tre siffror vilka var UG/471bp.
Medlemmen @Moralensväktare påstod i ett av sina tidigare skrivna inlägg att UG/471bp handlade om en kod samt att medlemmen @Moralensväktare mycket väl kände till denna så kallade koden sedan tidigare, detta var också ett osannfärdigt påstående, det var en ingravering med fyra bokstäver samt tre siffror.
Som jag tidigare har framfört i L*na Wesstr*m-tråden, så har jag en hel del kännedom utanför själva det då skrivna förundersökningsprotokollet som polisen och åklagarna gjorde under den pågående mordutredningen av L*na Wesstr*m samt den mordmisstänkte St*fan Davidss*n. Jag har därtill sagt samtalat med ett flertal människor som både kände L*na Wesstr*m och de som stod henne mycket nära och jag står fullständigt för det jag nu skrivit, och detta, oavsett vad ni övriga medlemmar vill tro och inte tro på.
Mvh/JM.
Det som drar ned din trovärdighet, JM, är att du har vänt kappan efter vinden. Givetvis fritt att göra men kan kräva en förklaring.
Att HD i förhör eftermordet tar upp det här och på det har SD nämnt det för sin kompis, ochså efter mordet.
Har någon nämnt det strax före mordet? SD?
Man kan ju tänka sig att sakkunnigutlåtandet blir tunt om det saknas en ny undersökning och ny röntgen/MR-röntgen av handen/tummen. Detta skulle kunna visa nya rupturer i värsta fall.
Stor skillnad om SD hade sökt före mordet för att greppet i den viktiga högerhanden inte fungerade tillfredsställande. Det handlade väl om två månader iaf, från skada till mord. Och två och enhalv månad tills vi hör från SD och HD om detta.
SD befann sig rent rättsligt i ett kritiskt läge och på tal om grepp så brukar försvarare greppa efter minsta halmstrå.
Därav intressant IMO att det inte åberopades, det förvånade mig.
För övrigt ser det inte planterat ut från varken HD eller SD jämfört med deras upprepat överdrivna tal om akrobatiskt blodsex.
Citat:
Varför har han inte sökt vård om läkningen verkar funka så dåligt?
7-8 veckor ser jag inte som direkt lång läkningstid ang skadat ligament och det kräver träning/övningar (via vården, sen hemma) efter inledande stabilisering med gips och smärtlindring.
"Skada i tummens mellanled uppstår ofta vid fallolyckor där man faller så att tummen viks utåt. Skadan kallas ulna kollateralligamentskada (UCL) eller skidåkartumme och består av en slitskada i det sidostabiliserade ledbandet på den sidan av tummens knogled som vetter mot pekfingret.
Skador på radiella kollateralligamentet (RCL), som sitter på utsidan av tummens knogled, är mer ovanliga och kan som regel behandlas konservativt med gips.
Slitskadan medför att leden blir instabil i sidled och den drabbade leden förlorar styrkan i nypgreppet mellan tumme och pekfinger, då tummen tenderar att vikas i sidled i höjd med knogleden vid belastning.
Skador i tummens ligament kan vara av varierande grad exempelvis total eller partiell (delvis). En UCL –skada är viktig att diagnostisera rätt eftersom det kan bli kvarstående instabilitet och smärttillstånd i tummen vilket leder till dålig greppfunktion.
Behandlingsmetoden varierar utifrån ligamentskadans utseende. Vid partiell avslitning räcker med gipsbehandling 3-6 veckor. "
" Oavsett svårighetsgrad av ligamentskadan kan läkningsförloppet bli utdraget.
Det är inte ovanligt att det tar så lång tid som upp till ett år att återfå optimal rörlighet i en skadad tumme.
Smärta och svullnad kan kvarstå en lång tid efteråt och leden kan upplevas tjockare och svullen.
Smärta är den mest besvärliga komplikationen efter ligament skador framför allt i mellanleden vilket beror på ledens komplexa anatomi och biomekanik. Vanligen minskar smärtan successivt efter de första 6
månaderna men kan kvarstå upp till 1 år."
Källa: Information från Danderyds sjukhus
Till dig som har en ligamentskada i tummen
(Går ej att länka men finns som pdf)
Citat:
Eftersom försvaret inte tog upp detta i rätten, är jag ganska säker på att försvaret bedömde att risken att det skulle slå tillbaka mot dom istället för tvärtom.
Vilken risk att slå tillbaka ?
SDs advokat ska satsa allt och tex HD ska han väl strunta i vid åtal mot SD.
Citat:
Jag tänker att det istället blir som med blodet och HDs vittnesmål. Alla förstår varifrån berättelsen har sitt ursprung. Och alla tänker samma sak...
Nej. Alla tänker inte samma sak som dig.
HD kan vara lika uppfinningsrik som SD som tex när hon plötsligt initierar storstädning och ska återta huset". För barnens skull.
Tidigare har hon uppenbart inte brytt sig om att det var "fruktansvärt skitigt" i barnens hem då hon tog sitt pick och pack och flyttade.
HD: Jaa. Eh badrumsskåpet va så fruktansvärt skitig och det va inte så mycket grejer kvar eftersom jag hade tagit bort alla mina grejer så va det ganska mycket sminkrester kvar fortfarande.
Det va inte städat sen jag hade plockat bort och nu stod det ganska få grejer kvar, eh därför blev det så uppenbart att det va smutsigt. Eh jag vet att jag öppnade lådorna, jag borde ju ha torka ur dom också och plockat. (..) "
Hon oroas även över sina spår på BP till sina väninnor den 23 maj och uppger att hon varit på BP.
Vilket förutom FTF är att hon initierar ett återbesök 26 mars som nyinflyttad. Letar över överallt ihop med paret och råkar ha missat att det är väldokumenterat att den är sönderslagen, renoverad och flyttad.
Softpocahontas:
3/5/2018
Gömman trashad! Går att logga, men var extra försiktig med taket tills det är lagat. Grrr
Softpocahontas:
3/5/2018
Tittat med egna ögon nu, gömman kan inte lagas på plats. Checka din lösning igen för att få veta hur loggning går till just nu. Sätt annars på watch så får du meddelande när allt är som vanligt igen!
s*nowwoman
3/6/2018
(..) Tillslut så löste vi det hela och fick rätt i checkern. Bara ut och logga denna nu trodde jag.
En fågel sa att denna hade tagits in så vi kunde inte åka och logga den just då så vi fick vänta någon dag och så åkte vi iväg och loggade denna idag. Hittades utan problem.
Tackar softis för denna myst."
Softpocahontas:
3/7/2018
Måste disabla en stund nu. Förhoppningsvis live redan i kväll
Softpocahontas:
3/7/2018
Fortsatt problem. Den GÅR att både lösa och logga under tiden, läs beskrivning och checker noga.
Softpocahontas:
3/10/2018
Sådärja, då var mysten omkonstruerad, gömman lagad och flyttad till sin nya plats! Har du kvar lösningen från den ursprungliga uppgiften går det bra att checka den, då får du de nya koordinaterna som svar i checkern. Har du kommit halvvägs med den gamla lösningen och vill fortsätta finns de gamla bilderna i pytteformat i galleriet. Kontakta mig om du önskar lite större bilder. Välkommen att logga!
Senast redigerad av develi 2021-07-24 kl. 15:44.
Allt som hände den 15 maj finns antecknat i HR. Inte ett ord om ngt besök då. Det var ett människorov då, inte mord. Ledsen Jokern, men jag tror inte på din uppgift då inget sådant finns antecknatt någonstans. Och SD blev hörd och släppt. 2 ggr t o m. HD flexade ut på e.m för att packa till resan. Hon skulle jobbat lite längre den dagen, men drog nytta av flextiden. Inte minsta lilla besök av polis. Inga anteckningar i HR och inget nämnt alls om det i hennes förhör.
Jag känner mycket väl till att det handlade om människorov vid det aktuella tillfället, men nu skall vi inte kivas mer om detta gällande vad polisen gjorde under dagen den 15 Maj 2018.
Var och en får tro på vad den vill, med, eller utan uppgifter.
Det finns flera andra saker i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m (2018) som är betydligt intressantara att grävs vidare i än vad som hände under dagen den 15 Maj 2018.
Vad som verkligen är intressant i detta fallet är om St*fan Davidss*n verkligen var ensam med L*na Wesstr*m bakom bullerplanket vid det aktuella mordtillfället ?
Därutöver är ju som jag tidigare nämnt i L*na Wesstr*m-tråden både HD och JG samt SOA väldigt intressanta figurer, och framförallt Yodinnan [ HD ]
SD befann sig rent rättsligt i ett kritiskt läge och på tal om grepp så brukar försvarare greppa efter minsta halmstrå.
Därav intressant IMO att det inte åberopades, det förvånade mig.
För övrigt ser det inte planterat ut från varken HD eller SD jämfört med deras upprepat överdrivna tal om akrobatiskt blodsex.
7-8 veckor ser jag inte som direkt lång läkningstid ang skadat ligament och det kräver träning/övningar (via vården, sen hemma) efter inledande stabilisering med gips och smärtlindring.
"Skada i tummens mellanled uppstår ofta vid fallolyckor där man faller så att tummen viks utåt. Skadan kallas ulna kollateralligamentskada (UCL) eller skidåkartumme och består av en slitskada i det sidostabiliserade ledbandet på den sidan av tummens knogled som vetter mot pekfingret.
Skador på radiella kollateralligamentet (RCL), som sitter på utsidan av tummens knogled, är mer ovanliga och kan som regel behandlas konservativt med gips.
Slitskadan medför att leden blir instabil i sidled och den drabbade leden förlorar styrkan i nypgreppet mellan tumme och pekfinger, då tummen tenderar att vikas i sidled i höjd med knogleden vid belastning.
Skador i tummens ligament kan vara av varierande grad exempelvis total eller partiell (delvis). En UCL –skada är viktig att diagnostisera rätt eftersom det kan bli kvarstående instabilitet och smärttillstånd i tummen vilket leder till dålig greppfunktion.
Behandlingsmetoden varierar utifrån ligamentskadans utseende. Vid partiell avslitning räcker med gipsbehandling 3-6 veckor. "
Det är inte ovanligt att det tar så lång tid som upp till ett år att återfå optimal rörlighet i en skadad tumme.
Smärta och svullnad kan kvarstå en lång tid efteråt och leden kan upplevas tjockare och svullen.
Smärta är den mest besvärliga komplikationen efter ligament skador framför allt i mellanleden vilket beror på ledens komplexa anatomi och biomekanik. Vanligen minskar smärtan successivt efter de första 6
månaderna men kan kvarstå upp till 1 år."
Källa: Information från Danderyds sjukhus
Till dig som har en ligamentskada i tummen
(Går ej att länka men finns som pdf)
Vilken risk att slå tillbaka ?
SDs advokat ska satsa allt och tex HD ska han väl strunta i vid åtal mot SD.
Nej. Alla tänker inte samma sak som dig.
HD kan vara lika uppfinningsrik som SD som tex när hon plötsligt initierar storstädning och ska återta huset". För barnens skull.
Tidigare har hon uppenbart inte brytt sig om att det var "fruktansvärt skitigt" i barnens hem då hon tog sitt pick och pack och flyttade.
HD: Jaa. Eh badrumsskåpet va så fruktansvärt skitig och det va inte så mycket grejer kvar eftersom jag hade tagit bort alla mina grejer så va det ganska mycket sminkrester kvar fortfarande.
Det va inte städat sen jag hade plockat bort och nu stod det ganska få grejer kvar, eh därför blev det så uppenbart att det va smutsigt. Eh jag vet att jag öppnade lådorna, jag borde ju ha torka ur dom också och plockat. (..) "
Hon oroas även över sina spår på BP till sina väninnor den 23 maj och uppger att hon varit på BP.
Vilket förutom FTF är att hon initierar ett återbesök 26 mars som nyinflyttad. Letar över överallt ihop med paret och råkar ha missat att det är väldokumenterat att den är sönderslagen, renoverad och flyttad.
Softpocahontas:
3/5/2018
Gömman trashad! Går att logga, men var extra försiktig med taket tills det är lagat. Grrr
Softpocahontas:
3/5/2018
Tittat med egna ögon nu, gömman kan inte lagas på plats. Checka din lösning igen för att få veta hur loggning går till just nu. Sätt annars på watch så får du meddelande när allt är som vanligt igen!
s*nowwoman
3/6/2018
(..) Tillslut så löste vi det hela och fick rätt i checkern. Bara ut och logga denna nu trodde jag.
En fågel sa att denna hade tagits in så vi kunde inte åka och logga den just då så vi fick vänta någon dag och så åkte vi iväg och loggade denna idag. Hittades utan problem.
Tackar softis för denna myst."
Softpocahontas:
3/7/2018
Måste disabla en stund nu. Förhoppningsvis live redan i kväll
Softpocahontas:
3/7/2018
Fortsatt problem. Den GÅR att både lösa och logga under tiden, läs beskrivning och checker noga.
Softpocahontas:
3/10/2018
Sådärja, då var mysten omkonstruerad, gömman lagad och flyttad till sin nya plats! Har du kvar lösningen från den ursprungliga uppgiften går det bra att checka den, då får du de nya koordinaterna som svar i checkern. Har du kommit halvvägs med den gamla lösningen och vill fortsätta finns de gamla bilderna i pytteformat i galleriet. Kontakta mig om du önskar lite större bilder. Välkommen att logga!
Stor risk att försvaret skulle falla på "eget (tum)grepp" om det inte finns dokumenterat att SD har haft problem med "greppet" tiden strax före mordet.
Och åklagarna kunde liksom andra saker som SD tagit upp förutom blodet (t ex att PS och co skulle ha vilselett SD att tro att det fanns ett vittne som sett honom nära mordplatsen, vilket ju inte stämde) lett till att åklagarna sett till att utreda det hela genom att kolla om det funnits någon kommunikation som styrkte detta och kanske begärt en läkarundersökning inklusive röntgen för att kunna slå hål på hans utsago.
Även om du inte har tumgreppet på höger hand till fullo, har du ändå både fingrar och vänster hand. Tror inte att försvaret skulle ha kommit långt där, och risken är för stor att falla på eget grepp.
Som sagt, jag litar inte en sekund på den mannen. Jag misstänker starkt att han fått problem med greppet efter mordet,men vill inte söka vård för detta eftersom det skulle kunna leda till att man såg att det försämrats sedan ursprungliga skadan. Därför berättar han för folk efter mordet att han "ännu" har problem med handen.
Han är högerhänt och om läkningen inte gick som den skulle, varför söker han inte vård när det gått så lång tid efter den "lilla" skadan på ligamentet?
Tilägg:
Glömde att säga att jag tror absolut att väldigt många skulle tänka att en skada på tummens ligament skulle kunna ha förvärrats av slå besinningslöst med ett tillhygge i flera minuter. Tror att det är oundviktligt att tänka på det.
Skadan skedde ca 18 mars. När han tar upp det med sin kompis (22 maj) då har det gått två månader och när HD vittnar i förhör 29 maj har det gått ytterligare en vecka. Det handlar om 8- 9 veckor.
Senast redigerad av notknapparen 2021-07-24 kl. 17:26.
MrBarnaby här. Ja jag har skrivit mycket om den eländiga icke-utredningen av 23.34-händelsen. Domen må vara "välskriven" men det som står om 23.34-händelsen är en skam för den (TR-domen var lika dålig på den punkten), den delen borde strykas. Jag säger inte att händelsen är ett alibi, däremot att den inte är utredd på ett professionellt och seriöst sätt. "Vi vet att datorn levde ett eget liv" eller hur det nu var åklagare TJ lär ha uttryckt det. Bedrövligt.
Nu äger denna tiden ( 23:34:16 - 23:34:17 ) inte längre någon betydelse med anledning av att St*fan Davidss*n dömdes till 18 års fängelse i HovRätten och en stund senare därefter tog sitt liv.
Även om man skulle ha fördjupat sig i denna tidsundersökningen beträffande St*fan Davidss*n:s dator så hade det med högsta sannolikhet aldrig givit St*fan Davidss*n ett alibi för mordet på L*na Wesstr*m, varken St*fan Davidss*n själv eller Kammaråklagaren Å*a H*ding kunde bevisa att St*fan Davidss*n verkligen befann sig i sitt eget hus på Bet*svägen 14 Bertil och då sittandes framför sin egen dator när öppnandet skedd under tiden av endast en sekund, 23:34:16 till klockan 23:34:17.
Stor risk att försvaret skulle falla på "eget (tum)grepp" om det inte finns dokumenterat att SD har haft problem med "greppet" tiden strax före mordet.
Och åklagarna kunde liksom andra saker som SD tagit upp förutom blodet (t ex att PS och co skulle ha vilselett SD att tro att det fanns ett vittne som sett honom nära mordplatsen, vilket ju inte stämde) lett till att åklagarna sett till att utreda det hela genom att kolla om det funnits någon kommunikation som styrkte detta och kanske begärt en läkarundersökning inklusive röntgen för att kunna slå hål på hans utsago.
Även om du inte har tumgreppet på höger hand till fullo, har du ändå både fingrar och vänster hand. Tror inte att försvaret skulle ha kommit långt där, och risken är för stor att falla på eget grepp.
Som sagt, jag litar inte en sekund på den mannen. Jag misstänker starkt att han fått problem med greppet efter mordet,men vill inte söka vård för detta eftersom det skulle kunna leda till att man såg att det försämrats sedan ursprungliga skadan. Därför berättar han för folk efter mordet att han "ännu" har problem med handen.
Tilägg:
Glömde att säga att jag tror absolut att väldigt många skulle tänka att en skada på tummens ligament skulle kunna ha förvärrats av slå besinningslöst med ett tillhygge i flera minuter. Tror att det är oundviktligt att tänka på det.
Citat:
Skadan skedde ca 18 mars. När han tar upp det med sin kompis (22 maj) då har det gått två månader och när HD vittnar i förhör 29 maj har det gått ytterligare en vecka. Det handlar om 8- 9 veckor.
Oavsett när HD säger att han har fortsatta besvär och likaså SD. Det är totalt ointressant.
Fortsättningsvis begriper jag att det finns tvåhandsfattning men då tar vi det igen:
Finns inget risktagande i att åberopa försvagat handgrepp relaterat till handskada.
Vartenda försvar försöker så allt tvivel de kan och det förvånar att detta passerade.
Vilket är vad jag skriver om snarare än tex SDs skuld och att du tycks tro att han ljuger jämt.
Citat:
Han är högerhänt och om läkningen inte gick som den skulle, varför söker han inte vård när det gått så lång tid efter den "lilla" skadan på ligamentet?
Går inte läkningen som den ska?
Jag skriver och citerar att det inte sällan är ett utdraget förlopp. Vilket jag styrkte med citat - därav ingen vits att söka sjukvård.
Det är inte ovanligt att det tar så lång tid som upp till ett år att återfå optimal rörlighet i en skadad tumme."
Senast redigerad av develi 2021-07-24 kl. 19:26.
Du menar att han och HD är överens även i den här detaljen?
I sammanhanget när SD nämner den fortsatt svaga tummen pratar han med A M*arklund.
AM inleder diskussionen med att han har skadat sin hand och säger till SD att vara försiktig.
Det är alltså inte på SDs initiativ och förefaller inte planterat. De pratar även om annat parallellt, citerar det som berör skadade tummar:
Robotklipparen heter Folke, medan åkgräsklipparen saknar namn. Trimma är däremot jobbigt...
Trimma med lie alltså ... Själv skada jag tummen med trimmern så akta kroppen.
Målar trädgårdsmöbler
Allvarlig skada?
Nae. Samma gamla sträckning. Ont å ta mjölkpaket från kylen.
Mun högertumme är fortsatt slapp. Jobbigt greppa, men det blir bättte
Förstod inte jämförelsen med en handskada där SD ett par månader senare ev saknar full funktion ang tumgrepp ?
Nej jag menade egentligen inte något mer än att det skulle kunna vara så att de hade det som en "täckning". Eller i alla fall sd.
Jag upplever dem som opålitliga och beräknande EFTER mordet.
S för att han vet han är skyldig och försöker hitta "ursäkter".
H som efterapar hans förklaringar. Eller vad hon nu gjorde.
Men det var bara en snabb tanke. Utan vidare överläggning.
Däremot känns det rimligt att tro att hans skada blev negativt påverkad av brutaliteten/slagen
och han kanske ville dölja det OM det var så att läkningen INNAN mordet var långt framskriden och folk visste om det, möjligen.
Men efter mordet plötsligt blev sämre. Då vill han väl dölja det?
I alla fall, jag stötte på något nyss i tråden som gav mig lite funderingar.
Ska senare leta upp inlägget och ställa någon fråga.
Nej jag menade egentligen inte något mer än att det skulle kunna vara så att de hade det som en "täckning". Eller i alla fall sd.
Jag upplever dem som opålitliga och beräknande EFTER mordet.
S för att han vet han är skyldig och försöker hitta "ursäkter".
H som efterapar hans förklaringar. Eller vad hon nu gjorde.
Men det var bara en snabb tanke. Utan vidare överläggning.
Däremot känns det rimligt att tro att hans skada blev negativt påverkad av brutaliteten/slagen
och han kanske ville dölja det OM det var så att läkningen INNAN mordet var långt framskriden och folk visste om det, möjligen.
I alla fall, jag stötte på något nyss i tråden som gav mig lite funderingar.
Ska senare leta upp inlägget och ställa någon fråga.
Detta ter sig inte som planerad info sett till sammanhang, hur och när info levereras.
Citat:
Blev han plötsligt sämre?
Jag skriver om utdragen läkeprocess vilket inte är ovanligt. Evidensbaserat.
Just detta hade varit försvarets uppgift att grotta i och hade kunnat vara en läckerbit att komma med.
Så skapas nämligen tvivel.
väldigt anmärkningsvärt.
"Den enda anledningen till att det inte gjordes, eller ens togs upp, är för att skadebilden antagligen hade sett annorlunda ut efter mordet och inte överrensstämt med den tidigare ligamentskadan..
väldigt anmärkningsvärt.