2021-07-24, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruk1313
Tala om vad du äger för tillgångar så ska jag berätta vilka av dessa som stater kan stänga ner.
Guld nedgrävt i marken blir svårt om inte staten tar till tortyr, annars kan de ta över i stort sett vad som helst. Hade du en poäng?
Citera
2021-07-24, 13:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Stater kan stänga ned möjlighet att växla till fiatvaluta, att handla varor för krypto, att bryta krypto osv. Sen blir inte mycket kvar.
Tänkte du till nu...?
Du menar att det finns en global president som kan ta det beslutet?

Stänger USA ner sina möjligheter, så öppnar det upp möjligheter för de länder som inte vill ha dollar som global valuta.

Så i praktiken, nej.

Att ens använda fiat och banker som motargument mot decentralisering känns märkligt...
Senast redigerad av se_där... 2021-07-24 kl. 13:32.
Citera
2021-07-24, 13:30
Avslutad
Citat:
Guld nedgrävt i marken blir svårt om inte staten tar till tortyr, annars kan de ta över i stort sett vad som helst. Hade du en poäng?
Är det praktiskt tycker du? Är det ens särkilt säkert tycker du?

Känner du någon som grävt ner förmögenheter i marken?
Citera
2021-07-24, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Stänger USA ner sina möjligheter, så öppnar det upp möjligheter för de länder som inte vill ha dollar som global valuta.
Om du bor i USA, vad har du för nytta av att det är fritt att handla med bitcoin i El Salvador? Du kan i alla fall inte använda dem utan att begå ett brott i USA och USA har långa armar.

Citat:
Är det praktiskt tycker du? Är det ens särkilt säkert tycker du?

Känner du någon som grävt ner förmögenheter i marken?
Jag hävdade inte att det var praktiskt, utan mitt påstående handlade *enbart* om att det var svårt för stater att beslagta nedgrävt guld.

I Turkiet är det vanligt att man gömmer guld som reserv, så visst förekommer det som "store of value". 3000-5000 ton guld.
https://www.dailysabah.com/business/100-tons-of-gold-hidden-under-mattresses-put-back-into-turkeys-economy/news
Citera
2021-07-24, 14:19
Medlem
Citat:
Jag frågade vilka tillgångar du äger och du svarade nedgrävt guld. Nej, nedgrävt guld är svårt för stater att stänga ner. Det är också omöjligt att använda nedgrävt guld.

Lycka till med ditt nedgrävda guld. Btc slår det alla dagar i veckan. Räknar du också in värdeutveckling på btc kontra guld så är du ännu mera torsk.

Jag antar att du inte ens äger något nedgrävt guld utan det var något du drog till med för att du innerst inne vet att staten kan stänga ner alla dina tillgångar.

Bitcoin är det enda som staten inte kan stänga ner. Du behöver bara memorera 12 ord och ta dig till säker mark så har du dina tillgångar sparade.
Citera
2021-07-24, 14:25
Medlem
I övrigt så tror jag att vi nådde botten tidigare i veckan. Supporten på 30k är enorm. Jag tror att vi är inne i steg 2 på denna bull run. Ny ATH inom tre månader.
Citera
2021-07-24, 14:31
Avslutad
Tänker att det här egentligen inte är något hinder för BTCs utveckling mot store of value-status och så småningom eventuellt även funktion som global valuta, men skulle vara intressant med input från er andra.

EU vill förbjuda anonyma kryptovalutor och stora kontantbetalningar

https://femtejuli.se/2021/07/22/eu-vill-forbjuda-anonyma-kryptovalutor-och-stora-kontantbetalningar/

Citat:
Denna gång går man även fram med ett förbud mot anonyma betalningar med digitala valutor och mot anonyma digitala plånböcker. Hur nu det är tänk att gå till.

Man vill även inrätta en Anti-Money Laundering Authority (AMLA).

Syftet sägs vara att bekämpa penningtvätt, brottslighet och terrorism.
Citera
2021-07-24, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Tänker att det här egentligen inte är något hinder för BTCs utveckling mot store of value-status och så småningom eventuellt även funktion som global valuta, men skulle vara intressant med input från er andra.

EU vill förbjuda anonyma kryptovalutor och stora kontantbetalningar

https://femtejuli.se/2021/07/22/eu-vill-forbjuda-anonyma-kryptovalutor-och-stora-kontantbetalningar/
Tror inte det påverkar värdet nämnbart. Känns som en sund reglering ändå. Dock blir dett omöjligt för dem att helt ta bort anonyma plånböcker för de som vill syssla med ljusskygga aktiviteter. Enda sättet är att förbjuda krypto helt. Samtidigt måste de då också förbjuda kontanter helt.
Citera
2021-07-24, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruk1313
Bitcoin är det enda som staten inte kan stänga ner. Du behöver bara memorera 12 ord och ta dig till säker mark så har du dina tillgångar sparade.
För den paranoide som tror att Sverige kommer förvandlas till en totalitär diktatur och att El Salvador kommer ses som en frihetens bastion kanske det är en lockande möjlighet.
Citera
2021-07-24, 14:57
Medlem
Citat:
För den paranoide som tror att Sverige kommer förvandlas till en totalitär diktatur och att El Salvador kommer ses som en frihetens bastion kanske det är en lockande möjlighet.
Jag noterar att du helt släppte ditt nedgrävda guld som du förespråkar och äger.
Citera
2021-07-24, 15:11
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=T1vOWJf1jP4

Daily RSI på väg upp igen.

Ingen aning om hur mycket det betyder men ändå.
Citera
2021-07-24, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
bara kolla på den här stollen som säger 100 bitcoin ska hända snart: https://www.youtube.com/watch?v=DBDLbTUvPFk

Visst, han har ju lyckats tradea till sig någr amiljoner dollar men ändå. Tveksamt om vi får se några 100k usd bitcoin ens under denna cykel.

haha, mmcrypto. Knappast någon man lyssnar på.

Alla med reklam och affiliatelänkar ska man absolut inte följa.
hade de gjort så mycket pengar genom trading hade de knappast behövt sån reklam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in