2021-07-24, 12:24
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
TS bad aldrig någon jämföra.

Läs om, läs rätt.
Ja, vad frågar TS efter då?
Hur känner ni er utan förhud? ... Vad skall de jämföra med menar du?
Hur känner sig killar med förhud?
I jämförelse med vad?
Citera
2021-07-24, 12:26
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekkapung
De kan väl komma ihåg det? Det är inte alla som är som du (korkade med minne som en guldfisk)?
Nej, de som omskärs som spädbarn, vilket är en vanlig ålder, kan inte komma ihåg det.
Citera
2021-07-24, 12:28
Medlem
Kosmos.s avatar
Förhud har en funktion. Förhindra nötning av ollonet vilket är den känsligaste delen av penis vid erektion. Förhuden skyddar alltså vid slakt tillstånd. Att ta bort den är idioti för ollonet får förhårdnad tjockare hud och blir mindre känslig vid samlag. Precis som könsstympningen av kvinnors kön som Afrikaner gör på sina kvinnor så detta ren och skär idioti som de inavlade semiterna sysslar med.
Senast redigerad av Kosmos. 2021-07-24 kl. 12:31.
Citera
2021-07-24, 12:30
Medlem
Questioneers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imsmurt
Hörde att Usa och Israel blev upprörda över att Danmark går i funderingar på att förbjuda omskärning av spädbarn.
Bra, borde vara så överallt.
Citera
2021-07-24, 12:50
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, vad frågar TS efter då?
Hur känner ni er utan förhud? ... Vad skall de jämföra med menar du?
Hur känner sig killar med förhud?
I jämförelse med vad?
Jag tror att alkoholismen har påverkat din hjärna negativt.

Om någon frågar dig "hur känns det att ha de där skorna?", frågar du då "i jämförelse med vad? Nike? Sandaler? Kängor?"

Nej, man svarar att de känns bra, men att de klämmer lite vid hälen.

Jösses..
Citera
2021-07-24, 12:54
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Jag tror att alkoholismen har påverkat din hjärna negativt.

Om någon frågar dig "hur känns det att ha de där skorna?", frågar du då "i jämförelse med vad? Nike? Sandaler? Kängor?"

Nej, man svarar att de känns bra, men att de klämmer lite vid hälen.

Jösses..
Ja, när jag skall ge en bedömning om skorna så utgår jag ifrån min tidigare erfarenhet av skor och vad jag kan förvänta mig.

Det är således stor skillnad på förväntning beroende på om det är pumps, vanliga lågskor, slalompjäxor eller gummistövlar...
Citera
2021-07-24, 13:02
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ja, när jag skall ge en bedömning om skorna så utgår jag ifrån min tidigare erfarenhet av skor och vad jag kan förvänta mig.

Det är således stor skillnad på förväntning beroende på om det är pumps, vanliga lågskor, slalompjäxor eller gummistövlar...
Ja, juste, en idiot kan aldrig medge att denne har fel..
Citera
2021-07-24, 13:04
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ja, juste, en idiot kan aldrig medge att denne har fel..
Hur känner du själv?
Hur känns det att ha förhud?
Att inte ha förhud?

Välj fråga efter vad som stämmer med dig.
Citera
2021-07-24, 13:46
Medlem
vanartads avatar
Citat:
De som omskars som små barn - hur skall de veta hur det känns MED förhud och kunna jämföra?

Om jag fattat det rätt har man, som vuxen, lika mycket känsel på ollonet som på armbågen efter ha blivit omskuren som barn.

Not so funny…
Citera
2021-07-24, 13:49
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Om jag fattat det rätt har man, som vuxen, lika mycket känsel på ollonet som på armbågen efter ha blivit omskuren som barn.

Not so funny…
Nej, självklart inte kul, däremot blir det ju svårt för den som hela tiden levt med de villkoren att jämföra med något annat.

Jag personligen är motståndare till att barn stympas just för att det innebär att känsel och funktioner kan gå förlorade. Krävs det medicinskt så är det en sak -- men att göra det regelmässigt är bara dumt och grymt.
Citera
2021-07-24, 13:54
Bannlyst
Folk blir intalade att könsstympning av pojkar som spädbarn enbart är att 'skära bort förhuden', och får då aldrig fråga sig vilket samband som finns mellan grova våldsbrott och män som könsstympats som barn.
Citera
2021-07-24, 13:54
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Nej, självklart inte kul, däremot blir det ju svårt för den som hela tiden levt med de villkoren att jämföra med något annat.

Jag personligen är motståndare till att barn stympas just för att det innebär att känsel och funktioner kan gå förlorade. Krävs det medicinskt så är det en sak -- men att göra det regelmässigt är bara dumt och grymt.

Den enda medicinska orsaken för omskärelse är vid förhudsförträngning.
https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rhudsf%C3%B6rtr%C3%A4ngning

I dessa fall görs skärs endast en mindre det av förhuden av, så att förhuden efter operation, i de flesta fall, fortfarande täcker hela ollonet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in