2021-07-23, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savantic
Vad händer med Israels nya premiärminister OM vaccinet visar sig ha omfattande negativa effekter?

Vad händer med världen OM vaccinet visar sig ha omfattande negativa effekter?

Det är ju frivilligt att vaccinera sig.
Citera
2021-07-23, 23:46
Medlem
Hexen666s avatar
Återigen vinner immunförsvaret över vaccinering

Breakthrough Infections of SARS-CoV-2 Gamma Variant in Fully Vaccinated Gold Miners, French Guiana, 2021

https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/27/10/21-1427_article

The attack rate was 15/25 (60.0%) in fully vaccinated miners, 6/15 (40.0%) in those partially vaccinated or with a history of COVID-19, and 3/4 (75%) in those not vaccinated. Attack rate was 0/6 among persons with a previous history of COVID-19 versus 63.2% among those with no previous history

LMAO
Citera
2021-07-23, 23:54
Medlem
tongzhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
varje person som dör ung, ger stort avtryck på den genomsnittliga livslängden

Precis! I en befolkning av 10 miljoner med en medelålder av 78 så dör en när han är 27. Hur mycket förändras medelåldern? (Matematik 4.5)
Senast redigerad av tongzhi 2021-07-24 kl. 00:23.
Citera
2021-07-24, 00:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Hittade denna artikel i ämnet.
https://www.business-standard.com/article/international/uk-warns-of-increased-risk-of-covid-reinfection-with-delta-variant-121072301387_1.html

SvD har också en artikel men den är låst.
https://www.svd.se/okad-risk-att-smittas-igen-med-deltavarianten
It also revealed that 897 cases out of 68,688 infections of the Delta variant first identified in India recorded in an 11-week period from April to June were possible reinfections.

The Delta risk assessment has been updated to reflect early signs of increased risk of reinfection with Delta compared to Alpha [variant previously dominant in the UK], the PHE said.

National surveillance analysis, adjusted for different variables including age and vaccination, shows a preliminary signal of increased risk of reinfection with Delta compared to Alpha. Furt
Från första länken.

Ytterligare utredningar kommer, blir ju intressant att följa.

I artikeln står också om en annan variant.
PHE also confirmed a further variant B.1.621 has been designated a variant under investigation (VUI) on Wednesday, having previously been designated a signal in monitoring. The new designation was made on the basis of early analysis of its genetic profile as well as its apparent international expansion and subsequent importation to the UK.

Sixteen confirmed cases of B.1.621 have been identified across the country to date, and the majority have been linked to overseas travel. There is currently no evidence of community transmission in the UK, PHE said.
Jag är lite dålig på detta men jag tror att det är en variant som kommer från colombia?

Jag undrar över om man varit infekterad två gånger har man då ett supper skydd för att bli smittad en tredje gång eller är det så att vissa personer kommer att återinfekteras upprepat medans andras immunitet funkar superbra? Om man var smittad av alfan i stället för tidigare varianter har man då bättre eller sämre immunitet mot deltan?

Jag tror faktiskt ingen kan svara på din fråga. Som jag uppfattar det har du fått covid åtminstone en gång, så om du blir infekterad igen är möjligt, kanske osannolikt men det finns en möjlighet. En persons immunitetssvar är högst individuellt. Om du blir återinfekterad så kanske det inte är så bra som du tror, frågan är väl hur sjuk blir du? Är det slangar och hela kittet så är det ju allvarligt, är det lite snuva och hosta så är det väl inget att hänga upp sig på?
Citera
2021-07-24, 00:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det kommer tyvärr inte ske. Israel med flest andel vaccinerade i världen visar noll tecken på att återgå till något som liknar normalen. Snarare blir dom bara mer drakoniska och retoriken mot ovaxxade är nu skrämmande. Förföljelse är att vänta.

Inte heller in UK med hög vaxx grad verkar man bli klokare. I september kommer det krävas vaccinpass för att leva normala liv. Så även i Frankrike.

Medicinsk apartheid är nu ett faktum

Retoriken mot vaxxade är ju hur lugn som helst, ta din spruta åtnjut din frihet, lixom. Jag är vaxxad men litar ändå inte på MSM. Medicinsk apartheid, du lyckades mynta ett nytt uttryck!
Citera
2021-07-24, 00:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
88%-resultatet är inte jämförbart med det isolerade utbrott hos fullvaccinerade som jag hänvisar till, israels 39% stämmer väl överens med siffran 37% i studien på det isolerade utbrottet med Gamma. 39% är mycket mer trovärdig och en så låg siffra är i praktiken 0%. Det kommer fortsätta sjunka.

88% kommer troligtvis från in vitro studier eller är en relativ uppskattning likt den man gjort i de kliniska studierna. Alla dessa trumfas av studien på det isolerade utbrottet och eftersom Israels siffror bekräftar den siffran så är sannolikt 88% inte en korrekt siffra.

Fast nu kommer väl Israels siffror från deltavarianten, utbrottet handlar om gammavarianten. Det vore klädsamt av Tegnell och company att inte dra hit gammavarianten genom att göra mer än att göra ingenting!
Citera
2021-07-24, 00:26
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
2019 dog ca 58 miljoner människor ... 4 miljoner motsvara ca 4% av alla dödsfall.. 96& dog av andra orsaker

7.476 miljoner bor på planeten ... 4 miljoner motsvarar ca 0.05%

Snacka om att sakna perspektiv

Ja hög ålder dör man av, förr eller senare.
Citera
2021-07-24, 00:28
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Retoriken mot vaxxade är ju hur lugn som helst, ta din spruta åtnjut din frihet, lixom. Jag är vaxxad men litar ändå inte på MSM. Medicinsk apartheid, du lyckades mynta ett nytt uttryck!
Hur lugn som helst? Har du missat Macrons och Israels nya premiärministers senaste utspel? Man utmålar ovaccinerade som en samhällsfara.

Oavsett, så är ju "ta din spruta åtnjut din frihet" något som skulle kunna vara hämtat från valfri diktatur genom historien. Det blir inte mer sovjet än så
Citera
2021-07-24, 00:34
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Fast nu kommer väl Israels siffror från deltavarianten, utbrottet handlar om gammavarianten. Det vore klädsamt av Tegnell och company att inte dra hit gammavarianten genom att göra mer än att göra ingenting!
Ja hur va det nu, vaccinet är effektivt mot varianter
Du inser kanske nu att det här är något som kommer fortsätta i all evighet eftersom nya varianter kommer komma år ut och år in. Exactly as predicted, igen

Två val:

1) Medicinsk diktatur, restriktioner och förföljelse av ovaccinerade som ändå kommer leda till fortsatt spridning av mutationer varje säsong

2) Leva med viruset som vilken säsongsinfluensa som helst och ge vaccin till de som känner för det och skippa dystopin med hot, tvång och lockdowns
Citera
2021-07-24, 00:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Ja det finns många olika studier i olika miljöer som svarar på olika hypoteser så det är inte helt lätt att hålla reda på allt och dra säkra slutsatser ännu. Studien i Israel har ju jämfört andelarna i de båda grupperna och kommit fram till en slutsats. Notera att senaste vågen som de refererar till främst består av deltan.

“With a total of 835,792 Israelis known to have recovered from the virus, the 72 instances of reinfection amount to 0.0086% of people who were already infected with COVID.

By contrast, Israelis who were vaccinated were 6.72 times more likely to get infected after the shot than after natural infection, with over 3,000 of the 5,193,499, or 0.0578%, of Israelis who were vaccinated getting infected in the latest wave.”

Hur som helst tycker jag inte vaccinet är uruselt, de ger ju bra skydd för de som är i en riskgrupp. Det jag försöker kommunicera är att genomgången sjukdom med allra största sannolikhet, enligt alla studier vi tidigare berört, ger ett mycket gott skydd och alla behöver inte vaccinera sig.

Att 0,0000577% blir sjuka trots att det är vaccinerade finner jag infitessimalt. Att 3000/5193499=0,0000578 blir sjuka är ju ingenting i sammanhanget.
Citera
2021-07-24, 00:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Hur lugn som helst? Har du missat Macrons och Israels nya premiärministers senaste utspel? Man utmålar ovaccinerade som en samhällsfara.

Oavsett, så är ju "ta din spruta åtnjut din frihet" något som skulle kunna vara hämtat från valfri diktatur genom historien. Det blir inte mer sovjet än så

Jag har inte koll på fransmännen, jag bor i Sverige, var bor du?
Citera
2021-07-24, 00:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ja hur va det nu, vaccinet är effektivt mot varianter
Du inser kanske nu att det här är något som kommer fortsätta i all evighet eftersom nya varianter kommer komma år ut och år in. Exactly as predicted, igen

Två val:

1) Medicinsk diktatur, restriktioner och förföljelse av ovaccinerade som ändå kommer leda till fortsatt spridning av mutationer varje säsong

2) Leva med viruset som vilken säsongsinfluensa som helst och ge vaccin till de som känner för det och skippa dystopin med hot, tvång och lockdowns

Nej jag kanske inte tycker att i ska släppa in gammavarianten lätthindrat. Är du funktionsvarierad? Bara för att du vill sprida syfilis hejvilt så vill vi andra inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in