2021-07-23, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Att krypa till korset gör absolut hennes liv bättre eller är rent av en förutsättning för att äga ett fullödigt liv. Nåden som sagt är alltid tillgänglig och ju förr man använder sig av den ju för börjar ens verkliga liv. Gottgörelsen är lösningen. Förlåtelsen är till ingen nytta då den dömer, å om inte omöjliggör gottgörelsen så åtminstone försvårar möjligheten till dess utförande.

Om binninge är skyldig, vad anser du han borde göra?
Citera
2021-07-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
En bra reflektion. Binninges har givetvis ett intresse av att komma i ljuset och marknadsföra sig själv i väntan på att Jan Guillou skall komma till hjälp på sin vita springare och göra något inslag i TV.

Allt om omnämnande om honom och hans dom är till hans fördel.

Synd att det inte finns bilder på personen som lägger detta i brevlådan, säkert någon som har kommit i en Porsche, Ferrari eller en Peugeot 😎.
Det är väl helt rätt av honom att göra så.
Vad är problemet?
Citera
2021-07-23, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Konstigt fråga, han är ju döms så i lagens mening är han skyldig. Huruvida det påstådda har inträffat är ju en annan fråga
Citera
2021-07-23, 17:42
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Frågan är ju retorisk!
Citera
2021-07-23, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Konstigt fråga, han är ju döms så i lagens mening är han skyldig. Huruvida det påstådda har inträffat är ju en annan fråga

Då han borde han kontakta media och erkänna sitt hemska brott han har begått.
Be om förlåtelse för vad han gjort och förnekat i alla år efter han blev dömd.
Citera
2021-07-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Frågan är ju retorisk!

Binninge Smsar dig om att han är skyldig, att han gjorde de hemskheter mot offret.
Vad skulle du säga till att han ska göra?
Citera
2021-07-23, 17:50
Medlem
Citat:
Då han borde han kontakta media och erkänna sitt hemska brott han har begått.
Be om förlåtelse för vad han gjort och förnekat i alla år efter han blev dömd.
Men vänta nu, så vitt jag förstår, gör han väl gällande att han är oskyldig och ingett en resningsansökan, varför skulle han erkänna sig skyldig nu?
Fattar nada av ditt inlägg
Citera
2021-07-23, 18:10
Medlem
Citat:
Men vänta nu, så vitt jag förstår, gör han väl gällande att han är oskyldig och ingett en resningsansökan, varför skulle han erkänna sig skyldig nu?
Fattar nada av ditt inlägg

kubun skrev vad hen tycke offret skulle göra, om hon har ljugit om vad Binninge har gjort mot henne.

Jag fråga då, om Binninge är skyldig, vad ska han göra då?
Jag skrev även vad jag anser han borde göra om han erkänner sig skyldig mot det brott han blev fälld för.

Att kubun inte förstår eller missuppfatta det, är upp till hen.
Citera
2021-07-23, 18:28
Medlem
Citat:
kubun skrev vad hen tycke offret skulle göra, om hon har ljugit om vad Binninge har gjort mot henne.

Jag fråga då, om Binninge är skyldig, vad ska han göra då?
Jag skrev även vad jag anser han borde göra om han erkänner sig skyldig mot det brott han blev fälld för.

Att kubun inte förstår eller missuppfatta det, är upp till hen.
I och med Binninge ingett resningsansökan så tror jag svårligen att han helt plötsligt ska erkänna sig skyldig, eller vad tror du?
Citera
2021-07-23, 18:32
Medlem
Ja jösses…
Här har vi två fullblodsdårar som har ett sjukligt beteende att försöka lägga skuld på ett 15 årigt våldtäktsoffer för att på nåt märkligt sätt tro att det gynnar binninge. Outa ett barn som blev offer säger väl allt om deras brist på moral…..

De ser tydligen inte hur bakvänt de resonerar. Men lycka till med nån resningsansökan får jag väl säga, ser inte hur den ska gå igenom. Om de nu har en Fup (undrar vart den kommit ifrån i så fall….) och tror att det ska lyckas övertyga nån ens här, än mindre i rätten där det varit två gånger med vittnen etc. Deras resonemang och allmänna beteende är så bakvänt att det normalt skulle leda till förvar på Sankt Sigfrid.

Binninge måste vara överlycklig över den hjälp han får…..
Citera
2021-07-23, 18:41
Medlem
Citat:
I och med Binninge ingett resningsansökan så tror jag svårligen att han helt plötsligt ska erkänna sig skyldig, eller vad tror du?

Lika mycket som jag tror offret skulle säga hon hitta på allt. Tror att Binninge har begått brott han blev fälld för. Tror inte han kommer han kommer säga han är skyldig, men låt oss säga han göra det.

Därför skrev jag:
"Jag fråga då, om Binninge är skyldig, vad ska han göra då?
Jag skrev även vad jag anser han borde göra om han erkänner sig skyldig mot det brott han blev fälld för."

Vad skulle du vilja han gjorde, om han erkände sig skyldig?
Citera
2021-07-23, 23:59
Medlem
Om Binniges resningsansökan går igenom och om han frias i HD, vad hamnar ett skadestånd på för tio månader i häktet?
500 tkr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in