Citat:
Ursprungligen postat av
Blygfisen
Men vad bra, då kan du sluta skriva i tråden nu då kvinna.
Du har uppenbarligen inga problem att leva på ett förbehållsbelopp pga:
1. Du lever på mer än förbehållsbelopp och även 1000kr MER än existensminimum.
2. Du äger redan allt du behöver, så du har inga andra utgifter än det mest nödvändiga (mer än vad andra har).
3. Du har tillgång till gratis mat via jobbet, en förmån inte många andra har.
Summan av tråden:
TS är en kvinna som vill veta hur andra har det med existensminimum, trots att TS lever på förbehållsbelopp deluxe, dvs har mer tillgångar än alla andra har och dessutom förmån att äta gratis via jobbet.
Måste vara svårt att vakna upp i din kropp varje dag, då du verkar vara helt pantad.
Håller med till hundra procent. Bryr mig inte nämnvärt hur andra uppfattar sin ekonomi men blir irriterad på inlägg som dessa.
Som sagt heter det existensminimum av en anledning och väldigt många som har existensminimum har inte sparade pengar i madrassen, gratis mat osv. Nu tror jag visserligen att Ts trollar då ingen rimligtvis tycker att existensminimum är soft, möjligtvis om man inte jobbar och går på soc och aldrig varit etablerad i samhället.
Enda syftet med denna tråd tycks vara att racka ner på fattiga och påstå att man lever ett bra liv trots existensminimum bara man lagar mat hemma och skiter i restaurangbesök.
Kan säga att jag inte lever ett speciellt extravagant liv, liksom de flesta av mina kompisar, släkt och bekanta. Dock lever jag ett liv.
Det kostar med bensin till båten när jag ska ut i skärgården och fiska. Det kostar när arbetskamraterna käkar ute på fredagen. Det är dessutom rätt soft att kunna köpa en flaska vatten eller läsk när man är ute på stan i sommarvärmen.
Att man har bunkrat upp kläder för åratal kan man ha gjort, men hur kul är det att ikläda sig ett mode som är åratal gammalt?
Sen är det förmodligen trist att inte kunna följa med polarna när de ska bowla, träffa en tjej och bli förälskad etc. Ts tycks trivas och det är okej, tycker dock inte att andra fattiga ska få i ansiktet att de har det bra ekonomiskt såsom tråden tycks gå ut på.