2021-07-23, 14:11
Medlem
Robocraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Gamma. Nollresultat. Samma gäller sannolikt för alla mutationer, kanske till och med ursprungsvarianten. Nollresultat är extremt allvarligt och ifrågasätter alla tidigare resultat.

Israel är på väg mot 0% effektivitet, det sjunker med ökande mängd data.

New Health Ministry statistics indicated that, on average, the Pfizer shot — the vaccine given to nearly all Israelis — is now just 39% effective against infection, while being only 41% effective in preventing symptomatic COVID. Previously, the Pfizer-BioNTech vaccine was well over 90% effective against infection.

https://www.timesofisrael.com/israeli-uk-data-offer-mixed-signals-on-vaccines-potency-against-delta-strain/

"Meanwhile, a new UK study published this week in The New England Journal of Medicine found the same vaccine to be 88% effective in preventing symptomatic COVID — more than twice the rate found in the Israeli data."

39% eller 88%..

https://www.youtube.com/watch?v=9-JCbcsskYs
Citera
2021-07-23, 14:30
Medlem
virvelbaggs avatar
När alfan kom blev 10-19 år största gruppen smittade. Nu under sommarlovet är gruppen 20-29 år största gruppen smittade. Ser att denna vecka är gruppen 10-19 inte ensamma längre som näst största gruppen smittade utan 30-39 år är nu lika stor.

Kan det ha att göra med att barn i första hand smittas i skolan? Är det inte lite konstigt att man nu säger att det är unga vuxna som driver smittan och visar på att det är den största gruppen smittade. Men när skolan var i gång och 10-19 åringarna var största gruppen så var inte skolan drivande i smittspridningen? Om barn smittas hemma i första hand borde ju den gruppen inte hamna längre ner på listan av störst mängd smittade. Barn är ju onekligen mer hemma en i skolan under sommarlovet.
Citera
2021-07-23, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
"Meanwhile, a new UK study published this week in The New England Journal of Medicine found the same vaccine to be 88% effective in preventing symptomatic COVID — more than twice the rate found in the Israeli data."

39% eller 88%..

https://www.youtube.com/watch?v=9-JCbcsskYs
I UK är väl den större majoriteten vaccinerade med Astra?
Citera
2021-07-23, 14:32
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Tycker att det är tydligt att det är pro-vaxxer sidan som saknar förmågan att argumentera på ett trovärdigt sätt för vaxxet och sina ståndpunkter, istället ägnar man sig åt att förlöjliga och förödmjuka sina opponenter samt kritiker som välrenommerade forskare och läkare, ditt inlägg är ett bra exempel på detta.

En person som inte kan stava till vaccin har jag inte mycket utbyte av att försöka resonera med.

Trevlig sommar.
Citera
2021-07-23, 14:33
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
När alfan kom blev 10-19 år största gruppen smittade. Nu under sommarlovet är gruppen 20-29 år största gruppen smittade. Ser att denna vecka är gruppen 10-19 inte ensamma längre som näst största gruppen smittade utan 30-39 år är nu lika stor.

Kan det ha att göra med att barn i första hand smittas i skolan? Är det inte lite konstigt att man nu säger att det är unga vuxna som driver smittan och visar på att det är den största gruppen smittade. Men när skolan var i gång och 10-19 åringarna var största gruppen så var inte skolan drivande i smittspridningen? Om barn smittas hemma i första hand borde ju den gruppen inte hamna längre ner på listan av störst mängd smittade. Barn är ju onekligen mer hemma en i skolan under sommarlovet.

So what???
Vem bryr sig om antal smittade för ett ofarligt Virus????

Hör av dig när antal döda börjar bli SIGNIFIKANT och då tänker jag inte på multisjuka i livets slutskede som passerat medellivslängden
Citera
2021-07-23, 14:37
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
So what???

Hör av dig när antal döda börjar bli SIGNIFIKANT och då tänker jag inte på multisjuka i livets slutskede som passerat medellivslängden
Det finns mer saker i pandemin som är intressanta eller viktiga en antal avlidna.

Det finns många saker som vi ska ta som sanna men som i själva verket ser allt annat en så ut. Att barn inte smittar varandra är en sådan sak som vi blint ska tro på fast inget i verkligheten tyder på det.

Jag kan tycka att pandemin som sjukdom och hur den påverkar oss är en sak som är värd att diskutera. Men hur våra beslutfattare beter sig är en annan sak och den är minst lika intressant att diskutera och titta på.
Citera
2021-07-23, 14:44
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
So what???

Av mig fetat.
Hur tänker du nu? Medelåldern på avlidna i covid är ju lägre en medellivslängden.
Citera
2021-07-23, 14:46
Medlem
Intensivtkloks avatar
Mår du bra? Kanske dags för något lugnande, för din svenska är fullständigt osammanhängande, Vad är du rädd för? Avstå din dos vaccin till någon som vill ha den och ta det lugnt för tusan! :-)

Sedan igår har drygt 49 000 vaccinerats med dos 1 och 42 000 har fått dos 2. Det betyder inte att du måste ta det, så lugn och fin nu!

Citera
2021-07-23, 14:47
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Av mig fetat.
Hur tänker du nu? Medelåldern på avlidna i covid är ju lägre en medellivslängden.
Grundläggande skolämnen som svenska och matematik är uppenbarligen inte de starkaste kunskaperna hos vaccinmotståndarna, så bli inte förvånad över att argumenten brister...
Citera
2021-07-23, 14:59
Medlem
Död o återfödds avatar
.
Varför orsakar inte det dödliga kinesiska viruset panik längre i Kina?

Allting öppet och fritt, inga munblöjor, ingen distansering från ens medmänniskor etc...
Citera
2021-07-23, 14:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Av mig fetat.

Du drar på alarmistväxeln du, men det är ju ett gott tecken att medelåldern på de avlidna sjunker. Det visar ju att vaccinet fungerar.

Eller tror du inte på vaccinet?
Citera
2021-07-23, 15:07
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du drar på alarmistväxeln du, men det är ju ett gott tecken att medelåldern på de avlidna sjunker. Det visar ju att vaccinet fungerar.

Eller tror du inte på vaccinet?
Ja medelåldern på de som avlider nu är ju lägre, ca 75 år.

Men medelåldern under hela pandemin är 82 år och medellivslängden är lite högre (man ser ju både till män och kvinnor separat och 2020 sjönk ju också medellivslängden p.g.a covid).

Jag läste en tidig veckorapport från FoHM för ett tag sedan från april 2020 tror jag. Då vad medelåldern på de som avlidit 81 år.

Det finns en del som vill plussa på medelåldern på avlidna i covid med ett år, jag har ofta undrat varför man gör så, men jag tror att några gör så för att kunna hävda att medelåldern på de som avlider i covid är högre en medellivslängden. Lite fult trick faktiskt.

Om du vill att jag ska svara på din fråga så är svaret- sådär.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-07-23 kl. 15:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in