Citat:
Ursprungligen postat av
Nackrosen
Du verkar inte bekant med hur Stockholms bostadsmarknad ser ut i dagsläget. Har du inte 2M+ kan du inte köpa och har du inte 15 år+ i rätt kö kan du inte hyra. Många av kommunernas soc lgh besitts nu av en annan typ av människor och andelen av allmännyttan som viks åt den typ av boenden ökar årligen.
Hon är, som väldigt många andra, förvisad till en korrupt och snurrig andrahandsmarknad. Eller att hitta en partner med ordnat boende. Dog eat dog.
Exakt, precis så är det, om inte värre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Det var ju du som drog upp att en kamrat tog livet av sig och att hon inte mådde bra pga det (om jag kommer ihåg rätt).
Om hon nu hade en lägenhet där hon bodde med barnen varför säga upp den och bli bostadslös?
Som ansvarig mamma är det väl inget man väljer innan bostadsfrågan blivit löst för både henne och barnen?
Det var väl ett andrahandskontrakt, hon kanske blev uppsagd för att "ägaren" skulle flytta tillbaka, eller för att andrahandsuthyrningen var skum?? Tänk LITE utanför din box!
Citat:
Ursprungligen postat av
nisse26
Varför skulle ett vapenskåp vara dyrt att flytta på? Räcker med en kraftfull bekant.
Ok, jag vet noll om vapen och vapenskåp. Halvbrorsan har vapen och köpte ett vapenskåp som tydligen väger bly....men det kanske man inte måste ha, vad vet jag.