2021-07-22, 17:53
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Vad gör man inte för dig, LimeTime?❤ Jag har nog det mesta från detta vidriga mord sparat.

Här kommer herr SD, som den "ömma fader" han verkade vara redan från starten. När jag såg filmen så grep obehaget och skräcken tag mig, nästan hårdare än gällande allt annat i detta fallet.

Kombinerar man sen det med FUP, "Strösselförhör", barn vid stup, hot mot LW (och hennes barn!) och hans obehagliga videos till LW från promenader och bilturer och allt annat vi nu vet.

Jag är inte den som jublar över hans (någons) självmord, hade helst sett honom sättas in i fängelse. Länge. Och jag hade också velat ha mer information och även se eventuella medhjälpare/beskyddare granskas. Nu verkar locket vara på. Tillsvidare. Men folk vet saker och förr eller senare, så...

Men jag är glad att SD inte längre kan vinka flinande till LW´s barn, eller mörda någon annan oskyldig människa.

SD försöker tvinga upp ögonen på sin bäbis.😡 Han skakar även bäbisen tills den vaknar chockad. Och låtsas sparka/trampa på den. Ingen släkting, inklusive mamman, Golvbruns-Hanna, tycks våga säga ifrån. SD´s mamma säger att bäbisen har fått SD´s hjärna och HD´s mun. 🙄 Familjen Adams verkar normal i jämförelse:

https://gofile.io/d/Cj7SID

#TeamÅsaHiding

Bildmix på en levande, vacker och glad LW:
www.bildtagg.se/bild/akkk0foxtbklz824flveummc

Jag visste väl att jag kunde lita på dig!!😍

Alltså, jag måste erkänna att det här klippet var värre än jag anade… Fy fan så obehagligt. Jag kan inte annat än hålla med dig, det här var bland det mest skrämmande jag har sett.😩
Jag trodde att SD var för självgod för att ta livet av sig men jag antar att han inte klarade av att hans fasad rämnade. Jag är emot dödsstraff men jag hoppas att alla i Lenas närhet ändå kan få ro på något sätt. Jag är också övertygad om att det finns de som vet mer och jag önskar att du får rätt i att sanningen kommer fram.

Jag passerar bullerplanket varje dag och tänker då alltid på Lena och hur orättvist det är att hon berövades livet alldeles för tidigt.
Citera
2021-07-22, 18:09
Medlem
Jag har en fråga som jag vill ställa till trådens alla medlemmar beträffande mordet på L*na Wesstr*m (2018) vilken vem som helst kan svara på som finner intresset för att göra så.

Var det verkligen sant, att vid det aktuella tillfället, och en stund senare, efter det att man saknade L*na Wesstr*m i sitt hem på By*lagsgatan samt vid det då påbörjade sökandet, att kriminalteknikerna påträffade blod från L*na Wesstr*m, både inuti hennes bostadsrätt, så som även utanför ?

Blodstänk fanns i större mängd i vegetationsområdet bakom bullerplanket där L*na Wesstr*m påträffades avliden under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018.

Inget blod kunde konstateras av varken polisen eller kriminalteknikerna vid det aktuella tillfället mellan L*na Wesstr*m:s bostadsrätt och fram till själva mordplatsen (bakom bullerplanket).

Mvh/JM.
Citera
2021-07-22, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har en fråga som jag vill ställa till trådens alla medlemmar beträffande mordet på L*na Wesstr*m (2018) vilken vem som helst kan svara på som finner intresset för att göra så.

Var det verkligen sant, att vid det aktuella tillfället, och en stund senare, efter det att man saknade L*na Wesstr*m i sitt hem på By*lagsgatan samt vid det då påbörjade sökandet, att kriminalteknikerna påträffade blod från L*na Wesstr*m, både inuti hennes bostadsrätt, så som även utanför ?

Blodstänk fanns i större mängd i vegetationsområdet bakom bullerplanket där L*na Wesstr*m påträffades avliden under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018.

Inget blod kunde konstateras av varken polisen eller kriminalteknikerna vid det aktuella tillfället mellan L*na Wesstr*m:s bostadsrätt och fram till själva mordplatsen (bakom bullerplanket).

Mvh/JM.

Varför skriver du så? Har inte förekommit blod hemma hos Lena eller på vägen därifrån till bullerplanket. Det vet alla som har hängt med här och den saken är glasklar- Har aldrig funnits tvivel om detta och är givetvis noggrant kontrollerat. Försöker du så tvivel?
Senast redigerad av zilvereko 2021-07-22 kl. 19:43.
Citera
2021-07-22, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det var 'Moralensväktare' som skrev om blodspår i och utanför LW:s bostad:

Medlemmen @Moralensväktare, var tidigare i L*na Wesstr*m-tråden den absolut mest betrodda skribenten som sade sig ha direkt insyn i den då pågående mordutredningen av den mordmisstänkte St*fan Davidss*n samt den om livet bragta L*na Wesstr*m.

Framförallt var medlemmen @Moralensväktare mycket betrodd av medlemmen @Nötknäpparen och därtill ett antal andra medlemmar.

Trådskribenten @Moralensväktare, var den medlemmen som tidigare skrev i L*na Wesstr*m-tråden beträffande om att @Moralensväktare hade fått, från mycket säkra källor, att kriminalteknikerna hade påträffat L*na Wesstr*m:s blod, både inuti hennes bostadsrätt så som även utanför.

Enligt mig, har aldrig L*na Wesstr*m:s blod av de då undersökande kriminalteknikerna påträffats, varken inuti L*na Wesstr*m:s bostadsrätt, eller utanför.

Inget blod, eller spår av blod, kunde varken polisen eller kriminalteknikerna observera mellan L*na Wesstr*m:s bostadsrätt och fram till stax före själva mordplatsen bakom bullerplanket.

Däremot sagt till ovan skrivet, så fanns en större mängd blodstänk från offret L*na Wesstr*m i vegetationsområdet bakom bullerplanket där den avlidna kvinnokroppen
påträffades av först, två privatpersoner, och därefter kom polisen till platsen för att då invänta kriminalteknikerna samt RättsLäkarna.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-23, 00:21
Medlem
Citat:
Medlemmen @Moralensväktare, var tidigare i L*na Wesstr*m-tråden den absolut mest betrodda skribenten som sade sig ha direkt insyn i den då pågående mordutredningen av den mordmisstänkte St*fan Davidss*n samt den om livet bragta L*na Wesstr*m.

Framförallt var medlemmen @Moralensväktare mycket betrodd av medlemmen @Nötknäpparen och därtill ett antal andra medlemmar.

Trådskribenten @Moralensväktare, var den medlemmen som tidigare skrev i L*na Wesstr*m-tråden beträffande om att @Moralensväktare hade fått, från mycket säkra källor, att kriminalteknikerna hade påträffat L*na Wesstr*m:s blod, både inuti hennes bostadsrätt så som även utanför.

Enligt mig, har aldrig L*na Wesstr*m:s blod av de då undersökande kriminalteknikerna påträffats, varken inuti L*na Wesstr*m:s bostadsrätt, eller utanför.

Inget blod, eller spår av blod, kunde varken polisen eller kriminalteknikerna observera mellan L*na Wesstr*m:s bostadsrätt och fram till stax före själva mordplatsen bakom bullerplanket.

Däremot sagt till ovan skrivet, så fanns en större mängd blodstänk från offret L*na Wesstr*m i vegetationsområdet bakom bullerplanket där den avlidna kvinnokroppen
påträffades av först, två privatpersoner, och därefter kom polisen till platsen för att då invänta kriminalteknikerna samt RättsLäkarna.

Mvh/JM.

Ja du, Jokern. Tänk om alla spekulationer som skrivs här på Flashback togs på allvar. Hur skulle det se ut? Att påstå att en skribent på Flashback är ”betrodd” säger ju en del om dina värderingar, när hela idéen med Flashback är att man ska kunna vara anonym… och att hänvisa till att skribenten var ”betrodd” av Notknapparen som om hen är något rättesnöre i den här tråden gör ju bara saken ännu mer löjeväckande. Men… jag misstänker att du kommer rapportera det här inlägget i vanlig ordning och att moderatorerna kommer att radera det. Det går tydligen inte att föra kritiska resonemang den här tråden.
Citera
2021-07-23, 02:44
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Vad menar du med att Lena var ”en riktigt ful fisk”?
Ja JokerMannen ter sig oerhört oseriös, då personen kappvänt sådär, först var MGM skyldig, sen inte, utan det var huvamannen.
Lena var en ful fisk, till att nu säga sig känna Lena och att hon var en mycket fin person.
SD ev. fler är återigen de skyldiga till mordet.

Men JM tycks inte vilja förklara sina kappvändningar? Varför kan man undra?
Citera
2021-07-23, 07:56
Medlem
Citat:

Mvh/JM.

Jag kan inte hitta någonstans att MV skrivit att det var specifikt LW:s blod som hittades som du vill påskina, kan du?
Citera
2021-07-23, 08:03
Medlem
Citat:
L*na Wesstr*m:s mobiltelefon befann sig på en, plats ... men, den avlidna kvinnokroppen fanns betydligt längre därifrån.

HD:s bostadsrätt, belägen vid Färd*mansg*tan 45 blev genomsökt av polisen under Tisdagen den 15 Maj 2018, där spelade JG upp sin roll.

Mordet på L*na Wesstr*m (2018) måste helt enkelt sagt ha haft en inkluderad medhjälpare som tillfälligt varit gömd någonstans i vegetationsområdet som är nära angränsande till den då, aktuella mordplatsen.

Efter det, att de två privatpersonerna samt under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018 upptäckt en avliden person bakom ett bullerplank vid klockan 14:33 var JG ett antal timmar därefter skrivandes på sin Facebookssida.

Citat JG: "Vila i frid Softis" ... slut citat /

Enligt ovan citat, så var det inte fastställt av RättsLäkare och polisen vid den aktuella tiden att det var ! L*na Wesstr*m:s avlidna kropp som man då hade funnit vilandes på magen bakom bullerplanket.

Tillägg: Yodinnan [ HD ] och St*fan Davidss*n:s kamrat JG har för mig länge varit enigmatiska individer, men nu börjar en och annan liten pusselbit att falla in på sina rätta platser, kanske att svaren till sist kommer upp till ytan och berättar ?

Mitt intresse för fallet (Mordet på L*na Wesstr*m 2018) är stort och frågorna är fortfarande många vilka jag söker svaren på.

Mvh/JM.

Akt.bilaga som visar att HD:s lägenhet blev genomsökt Tisdag den 15:e maj? Nya uppgifter för mig...

Din övertygelse ang ts Barneby? ang SD:s alibi på natten... försvann den i ett tomt moln? Hen var enl dig länge en väldigt trovärd ts.
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-07-23 kl. 08:08.
Citera
2021-07-23, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag kan inte hitta någonstans att MV skrivit att det var specifikt LW:s blod som hittades som du vill påskina, kan du?
Minns jag rätt, stod det ngnstans i FUP att man först hittade ngt som skulle kunnat vara blod i lägenheten, men att man senare kom fram till att det inte var det/rätt persons/rätt tid.
Många missar har gjorts men här menar jag att man följt boken så det är osannolikt att detta missats.
Citera
2021-07-23, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Minns jag rätt, stod det ngnstans i FUP att man först hittade ngt som skulle kunnat vara blod i lägenheten, men att man senare kom fram till att det inte var det/rätt persons/rätt tid.
Många missar har gjorts men här menar jag att man följt boken så det är osannolikt att detta missats.

Jag kommer också ihåg något som Du skriver... kunde vara blodspår.

Min fråga var till JM därför att hen skriver att MV hävdat att det var just LW:s blod som hittats... stämmer inte!
Citera
2021-07-23, 10:32
Medlem
Citat:
Akt.bilaga som visar att HD:s lägenhet blev genomsökt Tisdag den 15:e maj? Nya uppgifter för mig...

Din övertygelse ang ts Barneby? ang SD:s alibi på natten... försvann den i ett tomt moln? Hen var enl dig länge en väldigt trovärd ts.

Barneby = ?

Medlemmen kallar sig @MrBarnaby, vilken tidigare skrivit ett antal inlägg i L*na Wesstr*m-tråden, och då i första hand beträffande den mordmisstänkte St*fan Davidss*n.

St*fan Davidss*n:s dator, i dennes hem vid Bet*esvägen 14 Bertil, öppnades upp klockan 23:34:16 - 23:34:17 under den aktuella mordkvällen den 14 Maj (2018).

Dödsmisshandeln av offret L*na Wesstr*m påbörjades cirka klockan 23:30 vilken tid sedan blev fastställd med hjälp av @dalaan:s.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-07-23 kl. 10:36.
Citera
2021-07-23, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag visste väl att jag kunde lita på dig!!😍

Alltså, jag måste erkänna att det här klippet var värre än jag anade… Fy fan så obehagligt. Jag kan inte annat än hålla med dig, det här var bland det mest skrämmande jag har sett.😩
Jag trodde att SD var för självgod för att ta livet av sig men jag antar att han inte klarade av att hans fasad rämnade. Jag är emot dödsstraff men jag hoppas att alla i Lenas närhet ändå kan få ro på något sätt. Jag är också övertygad om att det finns de som vet mer och jag önskar att du får rätt i att sanningen kommer fram.

Jag passerar bullerplanket varje dag och tänker då alltid på Lena och hur orättvist det är att hon berövades livet alldeles för tidigt.

Citat:

Var väl en snabbtitt, knappast husrannsakan. Man nämner liksom i förbifarten att någon i teamet tog en snabbtitt upp på HDs vind, konstaterade att en ryggsäck stod där. Kollade inte ens i den...Detta är symptomatiskt för hela detta megahaveri.
Senast redigerad av zilvereko 2021-07-23 kl. 10:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in