2021-07-22, 14:13
  #1753
Medlem
Skall bli intressant att se var landeskog hamnar.
Han lär väl inte spela en dag till i avs.
Förståeligt.
Citera
2021-07-22, 14:39
  #1754
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Hoppas att Kraken kan fixa en förste center,
och 2 forwards för en bra andra femma.

Ngr spelare till lär de handla in.

Kan vara så att planen är att satsa på Gourde. Vi får väl se. Någon topp 6-spelare lär det komma in iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison
Det var inte helt taget ur luften. Det har cirkulerat ett rykte de senaste dagarna att Giordano skulle gå till Rangers i utbyte mot Strome. Men den fantasin sköts i spillror i samma sekund som Giordano klev upp på scenen.

Om Giordano underprestera tappar nog Rangers snabbt intresset med tanke på hans ålder. Lite för gammal redan nu för att Rangers ska kunna ge honom en eller två säsonger att växa in i rollen. Defensivt för sent om en säsong. Så det var nog nu eller aldrig om Giordano skulle gå till Rangers. Tyvärr.

Att behålla Giordano känns rätt givet tycker jag. Klockren kapten. Och som sagt, perfa att skeppa vid deadline om man inte är med i slutspelsracet.

Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Skall bli intressant att se var landeskog hamnar.
Han lär väl inte spela en dag till i avs.
Förståeligt.

Blues skulle jag tro.
Citera
2021-07-22, 15:24
  #1755
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Kan vara så att planen är att satsa på Gourde. Vi får väl se. Någon topp 6-spelare lär det komma in iaf.



Att behålla Giordano känns rätt givet tycker jag. Klockren kapten. Och som sagt, perfa att skeppa vid deadline om man inte är med i slutspelsracet.



Blues skulle jag tro.

Tror jag med, kan det bli TB nu när dom gjort sig av med Gourde? Knappast troligt va.
Citera
2021-07-22, 15:56
  #1756
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Tror jag med, kan det bli TB nu när dom gjort sig av med Gourde? Knappast troligt va.

Tampa? Aldrig i livet. Dom skulle inte ens betala vad Avs betalar.
Citera
2021-07-22, 17:11
  #1757
Medlem
a.e.gs avatar
Weber kommer inte att spela nästa säsong och hans karriär är med största sannolikhet över.

Han blir svår att ersätta.
Citera
2021-07-22, 18:50
  #1758
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder


Blues skulle jag tro.

Jag tror han skulle passa perfekt i islanders. Blues känns lite på dekis.
Citera
2021-07-22, 18:51
  #1759
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Jag tror han skulle passa perfekt i islanders. Blues känns lite på dekis.

Han skulle verkligen passa i Isles, men dom har inga 9 mille att kasta på honom. Iofs har dom rensat lite cap, men att lägga så mycket på en spelare, nja. Men ja, han hade verkligen passat där, det hade varit häftigt att se.
Citera
2021-07-22, 18:54
  #1760
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Weber kommer inte att spela nästa säsong och hans karriär är med största sannolikhet över.

Han blir svår att ersätta.

Ersätta rakt av kommer nog inte gå. Men tar Habs in David Savard på ett rimligt kontrakt, så har man en back som kan försvara, och cap-utrymmet kanske kan möjliggöra en offer sheet till Elias Pettersson.
Citera
2021-07-22, 19:27
  #1761
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

Det är inte noll trades, dom är bara inte annonserade än.

Jag reagerade på att man inte fick draftpicks mot vissa val, sedan läser jag ditt inlägg om trades inte är annonserade än. Känns som om jag missar något här. Blir inte riktigt klok på vad Kraken planerar. Förstår att Cap är guld visserligen och man kommer använda det till sin fördel.

Gord Miller: "Just to be clear about the Expansion Draft: Seattle didn’t make any “draft consideration” trades, where it got something to take one player over another. It made “side deals” where it agreed to draft a player and then move him to another team. They’ll be announced at 1pm et."

Ok. Blir inte klok på naturen av dessa "side deals". Så de draftar spelare som McShit, för att sedan trejda iväg honom till ett annat lag? I utbyte mot vad? För det kan inte vara draftpicks eller bra spelare, så jag förstår inte.

Visst Pitlick ryktas trejdas till Flames för draftpick. Blackwell ryktas också bort men sen då?

Har man gjort side deals där man äter upp andra lags skitkontrakt mot bra värde? Typ som Yotes med Ladd och på så vis utnyttjar sin capspace? Eller?
__________________
Senast redigerad av J-dilla 2021-07-22 kl. 19:32.
Citera
2021-07-22, 19:30
  #1762
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Jag reagerade på att man inte fick draftpicks mot vissa val, sedan läser jag ditt inlägg om trades inte är annonserade än. Känns som om jag missar något här. Blir inte riktigt klok på vad Kraken planerar. Förstår att Cap är guld visserligen och man kommer använda det till sin fördel.

Så vitt jag förstått så kan det komma att annonsera side deal senare.

Citat:
Gord Miller: "Just to be clear about the Expansion Draft: Seattle didn’t make any “draft consideration” trades, where it got something to take one player over another. It made “side deals” where it agreed to draft a player and then move him to another team. They’ll be announced at 1pm et."

Om det här stämmer är vissa val helt sjuka.

Citat:
Ok. Blir inte klok på naturen av dessa "side deals". Så de draftar spelare som McShit, för att sedan trejda iväg honom till ett annat lag? I utbyte mot vad? För det kan inte vara draftpicks eller bra spelare, så jag förstår inte.

Visst Pitlick ryktas trejdas till Flames för draftpick. Blackwell ryktas också bort men sen då?

Det finns gott om val som ser knäppa ut om dom inte har fått något för att göra sådana val.

Citat:
Har man gjort side deals där man äter upp andra lags skitkontrakt mot bra värde? Typ som Yotes med Ladd och på så vis utnyttjar sin capspace? Eller?

Ja, cap space kommer användas på det sättet helt klart.
Citera
2021-07-22, 19:35
  #1763
Medlem
B-Dawks avatar
Alex Nedeljkovic till Red Wings i utbyte mot Jonathan Bernier och ett val i 3:e rundan.
Citera
2021-07-22, 19:37
  #1764
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Alex Nedeljkovic till Red Wings i utbyte mot Jonathan Bernier och ett val i 3:e rundan.

Såg just det:

https://twitter.com/andystrickland/status/1418224322553040896?s=20

Om det stämmer så är Canes dumma i huvudet och Yzerman är mer Yzerman än någonsin!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in