Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfeeder
Det är inte noll trades, dom är bara inte annonserade än.
Jag reagerade på att man inte fick draftpicks mot vissa val, sedan läser jag ditt inlägg om trades inte är annonserade än. Känns som om jag missar något här. Blir inte riktigt klok på vad Kraken planerar. Förstår att Cap är guld visserligen och man kommer använda det till sin fördel.
Gord Miller: "Just to be clear about the Expansion Draft: Seattle didn’t make any “draft consideration” trades, where it got something to take one player over another. It made “side deals” where it agreed to draft a player and then move him to another team. They’ll be announced at 1pm et."
Ok. Blir inte klok på naturen av dessa "side deals". Så de draftar spelare som McShit, för att sedan trejda iväg honom till ett annat lag? I utbyte mot vad? För det kan inte vara draftpicks eller bra spelare, så jag förstår inte.
Visst Pitlick ryktas trejdas till Flames för draftpick. Blackwell ryktas också bort men sen då?
Har man gjort side deals där man äter upp andra lags skitkontrakt mot bra värde? Typ som Yotes med Ladd och på så vis utnyttjar sin capspace? Eller?