Citat:
Ursprungligen postat av
LatentAmbivalens
Jag förstår mig inte på dessa herrar. K och F-up är briljanta. Har letat efter Simons funny bone, frågan är vad en röntgen hade visat.
Jag försöker oftast hålla mig borta från direkta personangrepp, men jag har bara aldrig varit i närheten av att skratta åt något han har sagt. Har hört Chippen i den fantastiska "Mata grisen", sett honom hålla på med Roast, etc, iklädd kläder som har varit utstuderade och effektsökande, men som trots allt har varit lika roliga som deras bärare.
Vad är det jag har missat? Jag hör bara en kille som känns trött, förkyld och oinspirerad. Har aldrig fått känslan av att han är engagerad, som att han alls bryr sig om vad han framför eller hur det mottas.
K känns kanske ändå märkligast. Han fungerar superbra med Unge, fungerade fantastiskt i Lilla Drevet, men när jag lyssnar på Crazy Town som jag överlag gillar får jag lite samma känsla som att höra honom med Chippen. Inget ont om Josefinito, har nog skrattat lite åt en del hon har kommit med genom åren, men han är bara så väldigt mycket bättre.
Jag kan inte undfly känslan av att han i dessa två exempel medvetet samarbetar med respektive personer för att det ska bli uppenbart hur överlägsen han är dem. Kruxet är att han är ännu bättre när han har likvärdiga att sparras mot, typ Nanna Johansson.
Fan, blev nog väl misstänksam mot K. Han ser garanterat en massa saker i sina älskade kollegor som undgår mig.
Jonathan håller jag ingenting emot när det väl kommer till kritan inser jag. Att glida ut och in i olika sammanhang verkar fungera bra för honom.
Har inte heller sett Simons "storhet" i podcaster, däremot tycker jag hans standup "Tuff" och "Tuff 2" är bra, finns här att lyssna gratis här:
https://underproduktion.se/simon-chippen-svensson-standup/
Och roasten jag tror du refererar till (Simon G) är han inte speciellt bra i, däremot otroligt bra i Henrik Mattissons roast från 2019 (tror den ligger bakom betalvägg på underproduktion), tycker iofs hela den är superb, definitivt värd 99kr eller vad den kostar.