• 1
  • 2
2015-03-22, 21:20
Medlem
DolphinMelters avatar
Såg att det inte fanns någon tråd om Della sport. Kanonbra podd om ni frågar mig.

Kort info om podden: Simon (Chippen) Svensson och Jonathan (fuck-up) Unge pratar om sport. Tänk dig en satirpodd fast om sport. Ibland pratar dom om fotboll i allmänhet, ibland om Malmö FF i synnerhet, ibland om annan sport men oftast pratar dom om ishockey. När dom inte pratar om ishockey pratar dom om Jonathans liv, väldigt intressant och skoj.

Avsnitten är runt 30 minuter långt och kommer ut två dagar i veckan, Måndagar och Fredagar.

https://itunes.apple.com/se/podcast/...929161112?mt=2
Senast redigerad av DolphinMelter 2015-03-22 kl. 21:23.
Citera
2015-04-08, 08:11
Medlem
RunarFilpers avatar
Helt klart en av de bästa poddarna just nu!

Kan varmt rekommendera avsnitt 38 "Förbjudet att strippa i fotboll". Jonathans utlägg om det finländska hockeylaget är bland det roligaste jag har hört på länge.
Citera
2015-04-08, 15:48
Medlem
Ballongdjurs avatar
Jag gillar formatet med två kortare poddar istället för en lång.
Blir lite jobbigt ibland när de för en hel diskussion utifrån något som inte alls stämmer.
Men va fan, de skjuter från höften och jag gillar't!
Glidit upp som underdog bland mina favoriter.
Citera
2015-04-08, 16:48
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
gillar den här podden riktigt mycket. simon och jonathan har vart lite av favoriter bland malmö-komikerna som huserat på p3 genom åren. gott att det inte bara funkar med politisk satir.
Citera
2015-04-09, 04:42
Medlem
hellos avatar
Della Sport har seglat upp på min förstaplats över svenska podcasts, gillar halvtimmesformatet och Unge är nog Sveriges roligaste komiker
Citera
2015-04-09, 15:50
Medlem
DolphinMelters avatar
Vilka är era favorit ögonblick eller avsnitt av Della sport?

Jag tror nog att Jonathans snack om hockey och hur det kändes för småkronorna att förlora i J-VM är min favorit, minns inte vilket avsnitt. "Hur det känns?... Vi, vi är… helt väck i dag. Det känns förjävligt" Skrattade gott
Citera
2015-04-09, 16:50
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DolphinMelter

Jag tror nog att Jonathans snack om hockey och hur det kändes för småkronorna att förlora i J-VM är min favorit, minns inte vilket avsnitt. "Hur det känns?... Vi, vi är… helt väck i dag. Det känns förjävligt" Skrattade gott
Tyckte det var kul när de diskuterade ifall cancer var en sport!
Citera
2015-05-22, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DolphinMelter

Äre det avsnittet när Jonathan citerar Häggs gnällintervju när han är ledsen? Vilket avsnitt är det???
Letar o letar..
Citera
2015-05-22, 23:32
Medlem
softmoons avatar
Denna podd har snabbt seglat upp bland mina favoriter. Hatar du sport? Du ska fan i mig lyssna ändå. Ingen skugga ska falla över Simon, han är riktigt rolig och deras kemi är perfekt.

Men, Jonatan, tillsammans med K. Svensson, är tveklöst bäst i Sverige på att skriva och framföra komik. Om ni har missat hans fyra timmar långa Tankesmedjan-special så är det den bästa gåvan en människa kan få från internet.
Citera
2015-05-23, 01:05
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Denna podd har snabbt seglat upp bland mina favoriter. Hatar du sport? Du ska fan i mig lyssna ändå. Ingen skugga ska falla över Simon, han är riktigt rolig och deras kemi är perfekt.

Men, Jonatan, tillsammans med K. Svensson, är tveklöst bäst i Sverige på att skriva och framföra komik. Om ni har missat hans fyra timmar långa Tankesmedjan-special så är det den bästa gåvan en människa kan få från internet.
Och om någon tvekar på om fyra timmar Jonatan Unge är värt det så kan jag teasa om att sammanställningen avslutas på bästa tänkbara sätt. Den avslutar med ett skott i krysset. Verkligen.
Dessutom hade jag önskat ett inslag om djur och det hade de råkat klippa in två gånger.
Citera
2015-05-23, 01:25
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Och om någon tvekar på om fyra timmar Jonatan Unge är värt det så kan jag teasa om att sammanställningen avslutas på bästa tänkbara sätt. Den avslutar med ett skott i krysset. Verkligen.
Dessutom hade jag önskat ett inslag om djur och det hade de råkat klippa in två gånger.

FETT MÅNGA DJUR! Ska även rätta till att specialen är hela 4 h 34 min.
Avslutningen är ohotat det bästa i SR:s historia.
Citera
2015-05-23, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av szkii
Äre det avsnittet när Jonathan citerar Häggs gnällintervju när han är ledsen? Vilket avsnitt är det???
Letar o letar..

#24 Hur kvinnor ska se ut
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här