Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-21, 15:31
  #73
Medlem
habilgerbils avatar
Ankan hann aldrig bli varm i kläderna, att döma ut honom efter den lilla tid han haft på sig tycker jag är lite väl hårt. Tyckte han gjorde bra ifrån sig och kunde nog vara en bra tillgång men han kontrasterar väldigt hårt mot de andra gossarnas stil, han är liksom snäll och flamsig på ett sätt som måste balanseras in och finjusteras. Kändes som att han var väldigt medveten om att han var rätt malplacerad också, nervös och emellanåt inställsam, men som sagt tror jag det hade kunnat bli bra om man gett det tid. Inte för att de behöver nån mer dock. Det är bra som det är.

Senaste avsnittet var så jävla guld rakt igenom. Jag gillar K men jag saknar honom aldrig i Della Sport, Jonatan och Simon är hjärtat i den här podden. De är oersättliga.
Citera
2016-10-21, 18:05
  #74
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Ankan hann aldrig bli varm i kläderna, att döma ut honom efter den lilla tid han haft på sig tycker jag är lite väl hårt. Tyckte han gjorde bra ifrån sig och kunde nog vara en bra tillgång men han kontrasterar väldigt hårt mot de andra gossarnas stil, han är liksom snäll och flamsig på ett sätt som måste balanseras in och finjusteras. Kändes som att han var väldigt medveten om att han var rätt malplacerad också, nervös och emellanåt inställsam, men som sagt tror jag det hade kunnat bli bra om man gett det tid. Inte för att de behöver nån mer dock. Det är bra som det är.

Senaste avsnittet var så jävla guld rakt igenom. Jag gillar K men jag saknar honom aldrig i Della Sport, Jonatan och Simon är hjärtat i den här podden. De är oersättliga.

Är det klart att Ankan är ute nu då?
Citera
2016-10-21, 22:53
  #75
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Är det klart att Ankan är ute nu då?

Vi har väl inte fått några klara besked om det direkt men får man inte den känslan..? De har varit noga med att poängtera att han är där som vikarie, han verkar inte ha samma deal med Bethard som de andra... Att de trycker mycket på att han tituleras som vikarie känns som ett sätt att markera att han kommer finnas i åtanke ifall det skulle uppstå förhinder på ett eller annat sätt och de behöver en inhoppare men att de kommit fram till att fyra ordinarie pers nog är en kock för mycket för en riktigt delikat soppa. Den som lever får se.
Citera
2016-11-28, 23:32
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Vi har väl inte fått några klara besked om det direkt men får man inte den känslan..? De har varit noga med att poängtera att han är där som vikarie, han verkar inte ha samma deal med Bethard som de andra... Att de trycker mycket på att han tituleras som vikarie känns som ett sätt att markera att han kommer finnas i åtanke ifall det skulle uppstå förhinder på ett eller annat sätt och de behöver en inhoppare men att de kommit fram till att fyra ordinarie pers nog är en kock för mycket för en riktigt delikat soppa. Den som lever får se.


Tycker inte alls att Ankan passade inte i de första avsnitten han var med i. Men efter ha hört han o kombination men Jonatan, så tycker jag att han blivit bättre. Dom har väl nu gjort 2 avsnitt tillsammans, och Jonatan är den som absolut bäst går ihop med Ankan i della sport. Sen är ju Jonatan den stora favoriten som iofs går ihop med alla bra
Citera
2017-11-02, 13:00
  #77
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Kringlan och Jonathan Unge var verkligen i högform under livepodden senast. Två personer som är roliga i grunden, och som ser roliga ut. Det gör att det blir lätt att skratta, även om publiken är lite väl undergiven ibland.

Förstår att Simon Svensson gnäller av sig både live och i andra poddar senare angående att han blev reducerad till någon form av grå mus. Simon är absolut rolig, men det är fan inte lätt att ta plats när de där två får upp ångan.
Citera
2019-04-05, 19:48
  #78
Medlem
Kul att de tog upp publikvärdarnas nya direktiv!

(FB) Publikvärdar ska taffsa på skrev och pattar i sammanband med fotbollsmatch.

Jag startade själv en tråd om det i måndags Där finns även filmen, fullkomligt sjuka direktiv...
Citera
2019-04-12, 14:44
  #79
Medlem
avsnitt 355 (senaste, den 12e april 2019). Jag klarar ej av att lyssna färdigt. Dessa gubbar ska sitta o prata spelreklam och ha selektiv minnesförlust för att försöka rättfärdiga programmets existens. Låt Unge hålla monolog i en timme istället!
Citera
2020-06-29, 11:46
  #80
Medlem
funktioners avatar
Bravo! Excellente! Magnifico! Splendido! Väldigt rolig podd detta.
Citera
2020-07-09, 06:57
  #81
Medlem
Knastrass avatar
Della Monde poddarna är bäst! Framför allt Della Papa bakom betalvägg dit det bäst skimrande guldet sparas!

Men kan någon få dem att ta bort Della Morta från Della Herstorys feed? Orkar verkligen inte lyssna på dem och det passar liksom inte in i Della koncernen så att de bara kan läggas in sådär. Det pajar mitt flöde!
Citera
2020-08-23, 12:48
  #82
Medlem
Detevigaavigas avatar
Cafe C är Schizat (jag menade Magasin C såklart)

Ks öde är ganska intressant.

Tänker på hans sorti från sr genom den där attacken på en rescenscent
hans inslag Bulvanerna är hur bra som helst. i brist på andra ord.
Man märker hur hans öde med SR format honom.

Inget illa om aspergers. Men alla hans vänner (i podden) verkar ha aspergers. Med det sagt så var det senaste avsnittet Dopa texten bra och roligt. Undra om inte Cafe C kan få fortsätta i nån form. Det märks
att han vill något med det. Fast det är super schizit det måste jag säga. Hans program är schizzat. Jag blir i alla fall suger på något ogreppbart när jag lyssnar på honom. Kreativitet som stannar vid att jag röker fler cigaretter än vanligt men det är ju ingen som behöver veta det.

Synd att han gjorde som han gjorde pga en dålig rescension annars hade han kanske fått fler kontrakt på SR och svt, som verkar ha varit Ks kall i livet. Jobba på radion. Han har något. Tänk att få bli bestulen på sitt öde så som han faktiskt blev. Ks liv på SR. En natt med för mkt sprit och en dålig rescension. Alla band klippta. Tänk om han haft lite mer tid och lite mer koncentration. Det hade kunnat bli många bra böcker. Han får bli författare istället. Men det kanske han inte kan. Radio är hans grej. Men vart annat än i egen regi ska han få jobb. Tjänar man pengar på att driva egen podd?

skriv en bok om något.

. Musik och text. Hursomhelst. Cafe C är ganska bra, med alla hans vänner med smala intressen(konstnärliga intressen). Mer bulvanerna. Tänk om han hade kunnat söka jobb på SR igen? Tror ni han kan göra det? Efter mordhotet mot Åsa Linderborg.

Han hade ju kunnat vara en skribent i tidningar. Tror ni han drömmer marddrömmar om det där fortfarande? Om mordhoten och raseriutbrottet?
__________________
Senast redigerad av Detevigaaviga 2020-08-23 kl. 13:32.
Citera
2020-08-23, 21:44
  #83
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
Synd att han gjorde som han gjorde pga en dålig rescension annars hade han kanske fått fler kontrakt på SR och svt, som verkar ha varit Ks kall i livet. Jobba på radion. Han har något. Tänk att få bli bestulen på sitt öde så som han faktiskt blev. Ks liv på SR. En natt med för mkt sprit och en dålig rescension. Alla band klippta. Tänk om han haft lite mer tid och lite mer koncentration. Det hade kunnat bli många bra böcker. Han får bli författare istället. Men det kanske han inte kan. Radio är hans grej. Men vart annat än i egen regi ska han få jobb. Tjänar man pengar på att driva egen podd??

Vet inte hur mycket de tjänar, förmodligen inte Alex och Sigge-pengar, men de brukar ju skoja en del om vart de ska göra av alla Della-pengar! De har nog faktiskt ganska många prenumeranter på Della Papa och Arte. Har för mig de snackade om 8000 prenumeranter? Eller kommer jag ihåg fel?

Blev själv prenumerant för ett tag sedan och måste säga att Della Papa helt klart är strået vassare än Della Sport.

Sen får jag väl tillägga att jag uppskattar Magasin C, det är något mysigt över det. Tror och hoppas K fortsätter på något vis med Magasin C.
Citera
2020-08-24, 22:22
  #84
Medlem
Detevigaavigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-Heinrich
Vet inte hur mycket de tjänar, förmodligen inte Alex och Sigge-pengar, men de brukar ju skoja en del om vart de ska göra av alla Della-pengar! De har nog faktiskt ganska många prenumeranter på Della Papa och Arte. Har för mig de snackade om 8000 prenumeranter? Eller kommer jag ihåg fel?

Blev själv prenumerant för ett tag sedan och måste säga att Della Papa helt klart är strået vassare än Della Sport.

Sen får jag väl tillägga att jag uppskattar Magasin C, det är något mysigt över det. Tror och hoppas K fortsätter på något vis med Magasin C.
Juste med prenumeranter kan man få pengar. det förstår till och med jag, sponsorer och reklam förstår jag inte lika bra hur det funkar med betalning eller klick heller för den delen,'
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback