2021-07-21, 18:44
Medlem
Swingexpertens avatar
Portföljen +5,3% idag. Härligt med hög volatilitet. Kortade 2:a hög i OMXS30 (RSI 77), långade 1:a rekylen ner till EMA 20 och tog sen vinsten när RSI gick över 70 igen.
Citera
2021-07-21, 18:52
Medlem
MrLevaLivets avatar
Aegirbio stänger på 315! God damn vilken styrka. Nu har mina 14k blivit 61k och snart är det portföljens största innehav. Det sjukaste är att jag har noll tanke på att sälja. +8k för dagen.

ExpreS2ion vägrar dock ge köpläge, så får titta på ett tag till.
Citera
2021-07-21, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Aegirbio stänger på 315! God damn vilken styrka. Nu har mina 14k blivit 61k och snart är det portföljens största innehav. Det sjukaste är att jag har noll tanke på att sälja. +8k för dagen.

tjöpläge tjöpläge! Imorgon kanske du hittar in på någon vettig tidpunkt!

I övrigt så
Aktier +0.9 de flesta i innehavet gick ner mot slutet av dagen.
Fonder +1.89 det är godkänt.
Citera
2021-07-21, 23:26
Medlem
Citat:

Aegirbio räddade min portfölj och jag har inga tankar på att sälja.

Ligger kvar 2-3 år minst. Det här kan bli roligt.
Citera
2021-07-21, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Riktigt glad att jag sålde allt mitt innehav i förra veckan, hade annars jag gjort en förlust igen och jag har haft tillräckligt med förluster det senaste året.

Skall sitta & day tradea nu när jag får semester om en vecka och se om man kan göra sig en vinst på det hela och ta igen de pengar man har förlorat.
Med den inställningen kan du ju antagligen lika gärna spela blackjack.
Citera
2021-07-22, 13:42
Medlem
Idag och igår är det finemang!

SAAB återhämtar sig... och VBG som är mitt näst största innehav efter SAAB går bra idag...
Citera
2021-07-22, 14:20
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Idag och igår är det finemang!

SAAB återhämtar sig... och VBG som är mitt näst största innehav efter SAAB går bra idag...

Teknik och industri upp, tackar så mycket.

Om ändå mina två chansaktier (Doxa och Mavshack) kunde skärpa till sig lite.
Citera
2021-07-22, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Teknik och industri upp, tackar så mycket.

Om ändå mina två chansaktier (Doxa och Mavshack) kunde skärpa till sig lite.

Jag har lite bekymmer med Eric... CamX... Volvo... men det redar sig väl... men början på rapportsäsongen frestade mitt tålamod.
Citera
2021-07-22, 14:36
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jag har lite bekymmer med Eric... CamX... Volvo... men det redar sig väl... men början på rapportsäsongen frestade mitt tålamod.

Jo det var ganska rött och tråkigt. Men jag hoppas på lite stabilitet efter sommaren.

Och att Doxa kör igång med sin nya verksamhet!!

Doxahysterin – är Selin värd en tredubblad aktiekurs?

https://www.fastighetssverige.se/taggar/Greg%20Dingizian
Citera
2021-07-22, 15:13
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjertsheriff
tjöpläge tjöpläge! Imorgon kanske du hittar in på någon vettig tidpunkt!

I övrigt så
Aktier +0.9 de flesta i innehavet gick ner mot slutet av dagen.
Fonder +1.89 det är godkänt.

Haha, det blir en aningen skum diskussion om ExpreS2ion, jag vill in och vill se kursen dyka. Du ligger inne och vill se kursen öka förstås. Hoppas det inte slutar med att vi verbalt misshandlar varandra

Hursomhaver, läser att GSA Capital kortat 0,5 procent av aktiekapitalet, så det vädras blod i vattnet för finanshajarna, jag har en plan att gå in under 36, helst vid 33. No offense bro!

Edit: Dagen +4,4k i skrivande stund. AegirBio fortsätter kötta och t ex Telia verkar köra återhämtning efter gårdagens ras vid rapport. Intervacc går även fint.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2021-07-22 kl. 15:16.
Citera
2021-07-22, 16:56
Medlem
Citat:
Haha, det blir en aningen skum diskussion om ExpreS2ion, jag vill in och vill se kursen dyka. Du ligger inne och vill se kursen öka förstås. Hoppas det inte slutar med att vi verbalt misshandlar varandra

Hursomhaver, läser att GSA Capital kortat 0,5 procent av aktiekapitalet, så det vädras blod i vattnet för finanshajarna, jag har en plan att gå in under 36, helst vid 33. No offense bro!

Edit: Dagen +4,4k i skrivande stund. AegirBio fortsätter kötta och t ex Telia verkar köra återhämtning efter gårdagens ras vid rapport. Intervacc går även fint.

Hahah blir ett ordentligt krogslagsmål! Du köpte inte in på -4 idag? Eller letar du ännu större nedgång?
Citera
2021-07-22, 18:08
Medlem
Odagans avatar
Gått knackigt i 6 veckor å backat runt 550k från årsbästa den 4:e juni. Men nu är jag het igen, känner det i hela märgen... EVO, SAVE, Sandvik, SWMA, Stillfront och LUNE är mina tyngsta innehav just nu.
Vidare kunde jag inte ge fan i att köpa bitcoin-cert. Tvivlar på att det går under 30k igen. Det är upp som gäller nu..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in