2021-07-22, 13:58
Medlem
Zionistreport97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Till att börja med skall den som åberopar expertvittnen betala dessa. När vi talar om parternas
expertvittnen som inte har hörts under förundersökningen som brottsmässigt godkända vittnen.

Låt oss säga att åklagaren vinner - då kommer staten inte att betala Allras expertvittnen. Det är dock då tänkbart beroende på det dömda Allrafolkets ekonomi att de döms att betala motpartens expertvittnen med de belopp som domstolen beslutar.

Men Alexander klarar sig alltid - pappa är rik och har ärvt stora pengar ink stor city bostad från Alexanders farfar. Kanske blir han tidvis lite pank på pappret men det fixa pappa.
Och?
Fängelsetiden kommer onekligen leda till påtagligt låga serotoninnivåer för stackars Alex.
Citera
2021-07-22, 14:01
Medlem
midvintermorkers avatar
Det roligaste i den här härvan är nästan när de försökte använda f.d. politiker, Bodström (S) och Axén (M) för att ÖKA förtroendet för Allra

När politiker flockas runt något vet man, precis som med flugor, att man har att göra med skit.
Citera
2021-07-22, 14:03
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perish79
Blev uppringd av dom idag och de vill jag ska låta dom ge mig råd ett par gånger om året hur jag ska placera min premiepension. (med en väl tilltagen avgift såklart ) Är det lönt att en fundera på det eller är det bara att kasta pengarna. Vet ju inte ens om dom är seriösa/kunniga. Blir lite frågande på dess glädjekalkyl på första sidan där de gå extremt mycket bättre

Och 13 år senare har du fått svaret!
Citera
2021-07-22, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Det kan jag hålla med om.

Men ska man döma ut skadestånd på cirka 320 mkr och fleråriga fängelsestraffs så ska det bara robust och motiverat.
Menar du att domen inte är robust och motiverad? Varför?
Citera
2021-07-22, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tatoomike
Det blir raka vägen till riksintaget på Kumlafängelset sen blir de rövknullade i duschen på någon sluten anstalt i några år.
Ja, varenda antisocial luffare som de kommer att sitta med kommer att veta att de har pengar och försöka utpressa dem. Lär nog bli rätt många timmar i isol och att de blir knallade ett antal gånger. Givetvis kommer det att vara värt det för vad som väntar när de blir frigivna, men att det skulle vara någon lyxtillvaro som väntar dem på anstalt tror jag knappast.
Citera
2021-07-22, 14:25
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenny788
Tack för dina inlägg under den här tiden Dandyline, vi får ta upp diskussionen igen om 5-6 år. Då får du gärna lämna en redogörelse om hur tiden som inlåst var 😜

Ja, lyckades få med mig en telefon in på häktet. Domen är så klart politiskt motiverad och felaktig, HD kommer att fria samtliga.
Citera
2021-07-22, 14:26
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
• Alexander Ernstberger, 35, och Allras grundareoch vd, som åtalades för grovt mutbrott och tagande av muta i maj 2012 samt grov trolöshet mot huvudman.

Han satt häktad i sju veckor hösten 2017 men släpptes i slutet av november. Ernstberger har hela tiden förnekat brott. Döms till sex års fängelse. och näringsförbud i tio år.

• David Persson Rothman, 41, medgrundaren av Allra och dess föregångare Svensk fondservice. Han åtalades för grovt mutbrott och tagande av muta, samt grovt penningtvättsbrott. Fem års fängelse och näringsförbud i tio år.

Åklagaren krävde på 5–6 års fängelse för Persson Rothman.

• Olle Marcusson, 44, var ansvarig för Allras verksamhet i Luxemburg och vd för mäklarföretaget Oak Capital.

Marcusson åtalades för medhjälp till grov trolöshet mot huvudman, grov bestickning, grovt givande av muta och grovt bokföringsbrott. Döms till fem års fängelse och näringsförbud i tio år.

• Johan Bergsgård, 51, tidigare direktör inom Allra anklagas för grov trolöshet mot huvudman. Fängelse i fyra år.

https://www.domstol.se/svea-hovratt/nyheter/2021/07/fallande-dom-i-allramalet/
applåder o välkommen ner på jorden grabbar, slutsmutat på champange på grand..nu gäller thug life.
Citera
2021-07-22, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandyline
Ja, lyckades få med mig en telefon in på häktet. Domen är så klart politiskt motiverad och felaktig, HD kommer att fria samtliga.
Vad får du ut av att simpa för ekobrottslingar?
Citera
2021-07-22, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Med största sannolikhet, tror inte för en sekund de bara tar 6 år. Utgår från att de tar det till högstadomstol
Vad är det HD ska pröva, menar du?
Citera
2021-07-22, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandyline
Varför skulle pröva detta mål? Ytterst osannolikt med PT.
Citera
2021-07-22, 14:48
Medlem
Längst lär Alexander sitta. 3 år och typ 10 månader om han sköter sig. Kanske tom strax över 3 år med fotboja resten.

Sitta 3 år för 50-60 miljoner kanske han tycker är värt.
Citera
2021-07-22, 14:52
Medlem
Tingsrättsdomen vann inte laga kraft - efter vad jag förstått hävdes kvarstaderna delvis
men inte helt - S2 o villan sitter nog fast en hel del.

A själv kvarstäder vet jag inte mycket om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in