2021-07-22, 06:54
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Och? Sålänge folk inte blir allvarligt sjuka eller dör är det en icke-händelse, förtjänar inte mer uppmärksamhet än den årliga influensan… De som blir smittade är mest unga, icke-vaccinerade som troligtvis fastnar i nån screening på väg till semester och antagligen inte ens visste att dom hade nåt..
I gruppen 18-49 är endast ca 15% färdigvaccinerade.
Där finns en del som kommer bli rejält sjuka med en stor smittspridning vilket deltan har som egenskap då den är mer smittsam.

Du verkar inte heller fatta vad detta kommer ställa till med på alla arbetsplatser.
Citera
2021-07-22, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Där finns en del som kommer bli rejält sjuka med en stor smittspridning vilket deltan har som egenskap då den är mer smittsam.

Du verkar inte heller fatta vad detta kommer ställa till med på alla arbetsplatser.
Hur mycket är ”en del” och vad betyder ”rejält sjuka”? Så länge inte alltför många hamnar på sjukhus får väl en del vara så sjuka de vill.
Citera
2021-07-22, 07:16
Medlem
Citat:

Vilket då borde betyda att alla i riskgrupp i landet som är 18+ är färdigvaccinerade, faran över.

Nej, det fattar jag verkligen inte.
Citera
2021-07-22, 07:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tolkar inte det som apokalyptiskt. Nästan 15000 har dött i covid19, jag tycker det är mycket, du verkar tycka det är en piss i Mississippi. Släpp det nu.

Nej 15000 har inte dött av covid-19 . De har dött med covid-19 och de allra flesta har varit en bra bit över 80 år och dessutom multisjuka.
Citera
2021-07-22, 07:28
Medlem
qwerty-66s avatar
Undrar om det här är en anledning till att färre vaccinerar sig nu? Främst unga som drabbas

Myocarditis/Pericarditis: Total 2,466

https://www.openvaers.com/covid-data/myocarditis-pericarditis
Citera
2021-07-22, 07:31
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du måste vara autistisk som tolkar det så. Jag är ute i verkligheten, tro det eller ej. Dessutom bär jag skydd där det finns okända människor, som i affären exempelvis. Jag kan säkert slarva nu då jag är vaccinerad men väljer att inte göra det, varför bli en av genombrottsinfektionerna om man kan undvika det?

Varför vaccinerar man sig om man inte tror att vaccinet skyddar en?

Och varför gå runt och vara rädd för ”okända människor”?

Hör du inte hur du låter?

Dags att stänga av ditt fejk news-flöde tror jag nog.
Citera
2021-07-22, 07:32
Medlem
Nu måste vi vaccinera hela världen. För Australiens skull.

Skämt åsido, det här är ett utmärkt tillfälle att helt sluta testa allmänheten för covid. Alla som vill har fått vaccin. En normal vintervecka blir en halv miljon svenskar förkylda, så lite sjukanmälningar är inget att förfäras över.

Det är näst intill integritetskränkande att hålla på och testa vilken sorts förkylning människor har, om man inte är i behov av vård. Den som är nyfiken kan väl köpa ett antigentest på apotetek och testa sig själv.
Citera
2021-07-22, 07:33
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej 15000 har inte dött av covid-19 . De har dött med covid-19 och de allra flesta har varit en bra bit över 80 år och dessutom multisjuka.

Du är en mytoman.... Menar du på allvar att läkare bryter mot socialstyrelsens regler för dödsorsaken? Pajas...

"Dödsorsaksintyget ska skickas till Socialstyrelsen inom tre veckor efter dödsfallet. Läkaren beskriver i intyget det sjukdomsförlopp eller skadeförlopp som haft störst betydelse för dödsfallet"
Citera
2021-07-22, 07:33
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Testa vilken som helst, större historiabok över europas historia.
Har googlat och hittar inget som är färskare än från 15 hundratalet..

Men ok, säg att dom finns och är så mäktiga att de styr över hela världens regeringar, läkemedelsbolag, internet, media mm mm.

Varför skulle de då inte bara fimpa er foliehattar som hela tiden håller på och avslöjar deras planer med pandemin?

Det måste ju vara enkelt för dom med den makten?

Eller hittar dom er inte för att ni lindat in er i aluminiumfolie och tapetserat väggar med folie?

Håll med om att det verkar skumt?
Citera
2021-07-22, 07:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ja så blir det med stor sannolikhet.
Och de som inte vaccinerat sig och tillhör riskgrupper utan att veta det kan få det jobbigt.
Även en del andra.
Och det kommer ställa till det på arbetsplatser med frånvaro och tester innan de får komma tillbaka och smittspårning.

Att släppa på restriktionerna nu var helt fel beslut eftersom många tagit det som att "kriget är slut nu"

Pandemin är definitivt över efter 60+ fått sitt vaccin .

Om man inte förstår det är man sannolikt en sån där antivaxxer.
Citera
2021-07-22, 07:38
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yay
Fördelen med o vaccinera sig är att myggen vägrar bita tjohoo
Stämmer inte! Har fått flera myggbett redan!
Citera
2021-07-22, 07:39
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Hur mycket är ”en del” och vad betyder ”rejält sjuka”? Så länge inte alltför många hamnar på sjukhus får väl en del vara så sjuka de vill.
Finns nog ingen som kan kvantifiera det men de med högt BMI borde ha sämre läge.
Där håller jag med Kurt-Sune att dåligt hälsoläge ökar risken.
Sedan finns det de som är vältränade mm som kommer bli rejält sjuka de också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in