2021-07-22, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Har aldrig påstått något om en apokalyps heller, eller jo det gjorde jag ju i en annan tråd i mars/april där jag påstod att det kommer att gå illa i Sydamerika när viruset letat sig ner dit och fått sig ett par varv i en sydamerikansk fladdermus. Manaus blev ju en miniapokalyps.
Vad menar du då med att dra till med sådana överdrifter som – en hel del som inte överlevde ja.
Samhället fungerar precis som vanligt med människor på väg till hittan och dittan – trots dina apokalyptiska ordalag och profeteringar..
Citera
2021-07-22, 00:14
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Ser du fram emot att få bära ett sådant här blått armband som på bilden?

https://twitter.com/ValdigtN/status/1416769530991452166

Nej. Men att jämföra med förintelsen är jävligt magstarkt, det märks att er generation inte fått utstå några umbäranden i livet. Ni ska bara ha ha ha, det är bara jag jag jag, men nej så viktiga är ni inte, det finns andra människor också.
Citera
2021-07-22, 00:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Vad menar du då med att dra till med sådana överdrifter som – en hel del som inte överlevde ja.
Samhället fungerar precis som vanligt med människor på väg till hittan och dittan – trots dina apokalyptiska ordalag och profeteringar..

Är det överdrifter? Det är sanningen, men vi kan säga att ingen har dött om du mår bättre av det?
Citera
2021-07-22, 00:26
Medlem
Citat:
Är det överdrifter? Det är sanningen, men vi kan säga att ingen har dött om du mår bättre av det?
Om du nu vågat stoppa huvudet utanför bostaden i din covidskräck så skulle du se att samhället fungerar precis som vanligt med fullt människor på väg till olika aktiviteter. Långt ifrån din apokalyptiska – en hel del som inte överlevde ja.
Citera
2021-07-22, 00:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Åt middag i dag med två polare där den ena jobbar på SöS och den andre på Karolinska. Inte EN ENDA av deras kollegor hade tvekat inför att vaccinera sig. Säger en del om vilka idioter antivacc-gänget är.
Citera
2021-07-22, 00:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Om du nu vågat stoppa huvudet utanför bostaden i din covidskräck så skulle du se att samhället fungerar precis som vanligt med fullt människor på väg till olika aktiviteter. Långt ifrån din apokalyptiska – en hel del som inte överlevde ja.

Jag har inte sagt något apokalyptiskt. Idag har jag kört en långrunda med hojen och bruden, varit på stranden och ätit på restaurang iofs utomhus, det var gott. Så jo jag är ute. Jag är färdigvaccinerad hon med dessutom. Vad är ditt problem, ovaxxad kanske?
Citera
2021-07-22, 00:34
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Åt middag i dag med två polare där den ena jobbar på SöS och den andre på Karolinska. Inte EN ENDA av deras kollegor hade tvekat inför att vaccinera sig. Säger en del om vilka idioter antivacc-gänget är.
Precis, det är sådana som gör så att smittan inte kommer att kontrolleras.
Citera
2021-07-22, 00:35
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

Tror du att fler eller färre kommer att vaccinera sig om man polariserar som du gör nu?
Citera
2021-07-22, 00:37
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Nytt från TT, ovaccinerade och otestade stängs av utan lön i New York...

Alla ska med i pandemispelet... pengarna ska in till varje pris till de rikaste av de rika.
Citera
2021-07-22, 00:39
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Tror du att fler eller färre kommer att vaccinera sig om man polariserar som du gör nu?

Du har nog en jävla övertro på individens makt om du tror att en fb-kommentar kan påverka folk på nåt sätt.
Citera
2021-07-22, 00:49
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt något apokalyptiskt. Idag har jag kört en långrunda med hojen och bruden, varit på stranden och ätit på restaurang iofs utomhus, det var gott. Så jo jag är ute. Jag är färdigvaccinerad hon med dessutom. Vad är ditt problem, ovaxxad kanske?
Vad menas då med – en hel del som inte överlevde ja. Precis som om vi skulle varit med om något apokalyptiskt där flertalet dött.
Citera
2021-07-22, 00:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Vad menas då med – en hel del som inte överlevde ja. Precis som om vi skulle varit med om något apokalyptiskt där flertalet dött.

Jag tolkar inte det som apokalyptiskt. Nästan 15000 har dött i covid19, jag tycker det är mycket, du verkar tycka det är en piss i Mississippi. Släpp det nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in