2021-07-21, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Haha, vilken tråd!

Första matchen har varit, och vi krossade amerikanskorna med 3-0.

Och ingen vet om Sverige knäböjde eller inte, det som hett diskuterats här i flera dagar. Parodiskt!

Vi vet att de knäböjde din jävla nolla.
Citera
2021-07-21, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmilSladdertask
Antifa har väl inget med detta att göra.

De får väl göra som de vill. Om de vill knäböja för att stödja något som händer på andra sidan jorden (USA) är det upp till dem.

Jag hade inte gjort det. Det är ju i princip samma sak som att ha 3 tysta minuter för de 4500 personer som dog i 9/11-attacken, det var ungefärligt propotionerligt mot antal barn som svälter ihjäl runtom på jorden varje dag. De har vi aldrig haft några tysta minuter för.

Eller pride-festivaler. Bokstavligen whatever.

Bara för att vissa grupper syns i media mer än andra. Och de grupper som inte syns alls, eller katastrofer som händer precis varje dag, får inga som helst medlidande knäböj eller tysta minuter. DET däremot är skevt.

Antifa är en del av BLM då många är medlemmar i båda rörelserna.
Citera
2021-07-21, 17:13
Medlem
Vad mer gör svenskorna då för att bekämpa denna hemska rasism mot de stackars förtryckta svarta människorna? Eller räcker det med att gå ner på knä för lite godhetssignalering? Jag tycker alla vita kvinnor i laget ska lämna plats åt svarta mindre privilegierade spelare. Damlandslaget är alldeles för rasistiskt.
Citera
2021-07-21, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Det finns ingen rörelse som ”står för” mord, hot och våld. Det är bara sådana metoder som används. Hur klent är ditt förstånd?

Jo det finns/fanns det ta Al-Qaida, IS, IRA, ETA och röda khmererna som exempel.
Senast redigerad av Hibiscrub 2021-07-21 kl. 17:31.
Citera
2021-07-21, 18:02
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Okej varför inte?
Och om de knäböjt mot gängskjutninar istället hade du vart lika sur?

Jag hade tyckt samma sak med all säkerhet. Att manifestera under ett pågående mästerskap särskilt under matcher och vid tävlingstillfällena anser jag inte hör hemma i sporten. Subtila aktioner som målade naglar är svårt att stoppa men det ska såklart inte gillas.

Att idrottarna utanför mästerskap och tävlingar gör utspel kan jag acceptera då de har rätt att yttra sig.
Citera
2021-07-21, 18:03
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkwotz
Vad mer gör svenskorna då för att bekämpa denna hemska rasism mot de stackars förtryckta svarta människorna? Eller räcker det med att gå ner på knä för lite godhetssignalering? Jag tycker alla vita kvinnor i laget ska lämna plats åt svarta mindre privilegierade spelare. Damlandslaget är alldeles för rasistiskt.

Räcker med knäböjningar och ett inlägg på instagram så har man gjort sitt.
Citera
2021-07-21, 18:18
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Var går gränsen för vad man får göra i landslagets namn?
Senast redigerad av redrik.feinfeldt 2021-07-21 kl. 19:17.
Citera
2021-07-21, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Haha, vilken tråd!

Första matchen har varit, och vi krossade amerikanskorna med 3-0.

Och ingen vet om Sverige knäböjde eller inte, det som hett diskuterats här i flera dagar. Parodiskt!

Bägge lagen knäböjde.
För övrigt en rolig match tyckte jag. Tyvärr kunde jag inte fusktitta hela matchen på jobbet men såg det mesta.

Helt otroligt vad Flashback högern är lätt-triggad tror ta mig fan de är mer lättkränkta än Fi och extremfeministerna.
Och så har de en kvinnosyn i nivå med extremist muslimer.
Citera
2021-07-21, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Jaha ännu en som blivit lurad. Kort sagt: blm har absolut ingenting med sitt namn att göra, själva namnet är en smart taktik. De bryr sig inte ett skit om svarta liv, men naiva och icke pålästa tror att det handlar om det pga. namnet. De har helt enkelt fördolt det genom namnet. Pengar till blm går inte till svarta, de hjälper inte svarta. Det är fördold marxism. blm=kaosvänster, inget annat.

Läs på lite. Här är bara några exempel som är värda att lyssna på https://youtu.be/7nkrS2xDpHs https://youtu.be/88-dV9K_cHE

Lol okej en snubbe på Youtube säger det och du tror mer på han än alla dom som är med och protesterar?
Citera
2021-07-21, 18:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RuneStaxx
Därför att det är när man börjar blanda in politik i precis allt som man får krig

Vad får du det här ifrån?
Citera
2021-07-21, 18:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
nu var inte frågan ställd till mig men tar tillfället - självklart lika illa, idrott är idrott inte en arena för politiska eller allmänna åsiktsjippon

tillåter man det ena finns väl inga gränser vad andra kan tänkas göra, t ex heila mot pedofili, göra helikoptern för allas rätt tillatt åka karusell eller moona för FN!

blir lite Bolibompa av allt!

Du beskriver yttrandefrihet?
Citera
2021-07-21, 18:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Jag hade tyckt samma sak med all säkerhet. Att manifestera under ett pågående mästerskap särskilt under matcher och vid tävlingstillfällena anser jag inte hör hemma i sporten. Subtila aktioner som målade naglar är svårt att stoppa men det ska såklart inte gillas.

Att idrottarna utanför mästerskap och tävlingar gör utspel kan jag acceptera då de har rätt att yttra sig.

Okej men VARFÖR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in