2021-07-20, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Har nu kollat lite noggrannare på vilka spelare som inte är skyddade och vilka kontrakt de har med mera. Och jag tycker verkligen inte att det är lätt att välja spelare från varje lag för att få ihop en helhet.

Känns om att väldigt många av de oskyddade spelarna är UFA. Kanske är det fler än vanligt det här året och en anpassning av GMs till den här draften. Ska man undvika dessa UFA:s krymper utbudet.

Allra svårast är att hitta en förste center. Johansen i Nashville kommer väl närmast, men 8 mille caphit känns inget vidare. Inte så konstigt att han är oskyddad. Problemet med förstecentrar är att alla lag vill ha en men att det idag inte finns 32 centrar som klarar av att leva upp till det epitetet.

Järnkrok ligger nog annars bra till att väljas från Predators.

Vissa lag har så tunna trupper att man förvånas över vilka som skyddas, finns knappt någon att välja, typ Buffalo som skyddat Jokiharju. Några lag som Tampa är det bättre med, men det där riktiga fyndet saknas.

Jag skulle i alla fall kört på PK Subban och Giordano som backar, Gourde i Tampa är väl en no brainer men sedan skulle jag nog försökt gå all in på Landeskog om jag var Francis. Då får Kraken en erfaren kapten flera flera år framåt.

Price är ju väldigt lockande trots tio mille i caphit, är han frisk (tveksamt) har han säker tre år bra år kvar. En kanonmålvkat ger alltid sitt lag chansen att vinna matcher. Samtidigt är det väldigt dyrt så det är ändå inte fel att avstå.

För att lyckas med en sådan här draft är det nog avgörande att ha en bestämd strategi, och då Francis har haft lång tid att förbereda sig har de nog det. Bra fjärdelina kommer nog Kraken att ha, men topplinan kanske inte tillhör de vassaste.

Samtidigt har jag för mig att Vegas bedömdes på samma sätt - bra bredd men svagare spets, och så klev William Karlsson fram som center och gjorde 40+ mål från ingenstans, så plötsligt fanns spetsen där.

Urbota korkat att välja wn tio miljonersgubbe som intw är värd pengarna. Då kan de lika gärna välja en annan skadeskjuten målvakt i Bwn Bishop, kostar bara 6mille mindre.

Carey Price? Pah!

Första center för Seattme kommer bli den intressanta uppgiften. De kommer få dtt bra centerdjup med de smådyra Domi, Kerfoot, McCann och Järnkrok som vinge/extra center. Har gjort en del sånahär expanIondrafts jag blivit nöjd med, postar en snart igen. Så får vi se lm någon gör en bättre?
Citera
2021-07-20, 21:22
Medlem
såhär skulle jag ha manövrerat i x-pansion draften.
Vissa deals är klara, t.ex. the three-some med Philly, St Louis och Seattle. Så jag fick väl ta det i åtanke, men valde ändå Vince Dunn istället för Tarasenko, när Voracek ändå finns tillgänglig.
Jag undrar förundrat vad St Louis vinner på denna deal?? Någon måste ju hosta upp payback till Seattle, för att de inte tar vem som helst ifrån lagen, och dessutom kan plocka Voracek fritt.?? 1 runde val?

Dreidger från Florida är redan signad, så honom måste man ju ta. Jag tog Hutton från Buffalo, mest för att det inte fanns en enda intressant spelare att plocka upp ifrån den sorgesäcken.

Bishop, Kähkonnen, Dreidger, Hutton.
Om de andra två rookies inte hänger med i NHL tempot, får väl Hutton ta spaden. Lär inte bli vackert, men OK. Helst ska Bishop vara redo för spel.

Giordano - DeMelo
Dillon - Zadorov
Bean - Stecher
Giordano är inte kul att plocka, men sexmiljonsmonstret tynger capen bara en säsong, medan Seattle får ett bra ankare. Lite waste of pick, men Calgary har absolut inget intressant för sig, inget mer värdefullt att välja annars.
Extras eller bete för trades : V Dunn, B Kulak, H FLeury, Clauge, Lagesson. Kommer att spara två - tre backar till premiärtruppen!

Voracek McCann Saad
Zucker Domi Bailey
N Ritche Gourde Järnkrok
Donato Thierny Bastian

Extras eller bete för trades : C Fischer, A Roussell, J Gauthier. (helst bytes två bort, sparas en)

Visst är det kanske märkligt kan man tycka att ha Domi som andra center, men jag vill inte ha honom som första center! Prövar McCann, som säkert skulle slå i blom om han får chansen. Domi är nu skadad, så Järnkrok får hoppa in som andra center, och spelar ebakom får hoppa upp ett pinnhål.

Får se om mitt lag kommer att vara bättre än Seattles premiärtrupp.
Misstänker att de kommer att norpa Price, och då måste kompromissa mot andra tillgängliga spelare, vilket jag tror inte är ett smart val.
Och vilket genidrag kommer Francis att göra för att dra till sig en 1C? Danault, Kuznetsov, eller till och med Eichel?
f.ö är min cap enbart 68$m. Iförsig ska väl Zadorov och Saads kontrakt genast omförhandlas. Men det blir väl enbart några miljoner mer, 2 -4 kanske? Det finns caputrymme för en 1C och en playoff push trade deadline senare nästa år.
Senast redigerad av leading 2021-07-20 kl. 21:47.
Citera
2021-07-20, 23:20
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Urbota korkat att välja wn tio miljonersgubbe som intw är värd pengarna. Då kan de lika gärna välja en annan skadeskjuten målvakt i Bwn Bishop, kostar bara 6mille mindre.

Carey Price? Pah!

Första center för Seattme kommer bli den intressanta uppgiften. De kommer få dtt bra centerdjup med de smådyra Domi, Kerfoot, McCann och Järnkrok som vinge/extra center. Har gjort en del sånahär expanIondrafts jag blivit nöjd med, postar en snart igen. Så får vi se lm någon gör en bättre?

Eh, du kallar det korkat att ta Price men väljer själv Domi? Han har dalat i två raka säsonger och kostar 5 mille i cap hit. Price bar iaf ett lag till finalen. Det är inte givet att ta Price på något sätt, men ska man marknadsföra ett nytt lag, så är det verkligen inte ologiskt att ta honom.

Bishop har ju varit trasig i flera år, det är ett klart sämre val.

Citat:
såhär skulle jag ha manövrerat i x-pansion draften.
Vissa deals är klara, t.ex. the three-some med Philly, St Louis och Seattle. Så jag fick väl ta det i åtanke, men valde ändå Vince Dunn istället för Tarasenko, när Voracek ändå finns tillgänglig.
Jag undrar förundrat vad St Louis vinner på denna deal?? Någon måste ju hosta upp payback till Seattle, för att de inte tar vem som helst ifrån lagen, och dessutom kan plocka Voracek fritt.?? 1 runde val?

Dreidger från Florida är redan signad, så honom måste man ju ta. Jag tog Hutton från Buffalo, mest för att det inte fanns en enda intressant spelare att plocka upp ifrån den sorgesäcken.

Bishop, Kähkonnen, Dreidger, Hutton.
Om de andra två rookies inte hänger med i NHL tempot, får väl Hutton ta spaden. Lär inte bli vackert, men OK. Helst ska Bishop vara redo för spel.

Giordano - DeMelo
Dillon - Zadorov
Bean - Stecher
Giordano är inte kul att plocka, men sexmiljonsmonstret tynger capen bara en säsong, medan Seattle får ett bra ankare. Lite waste of pick, men Calgary har absolut inget intressant för sig, inget mer värdefullt att välja annars.
Extras eller bete för trades : V Dunn, B Kulak, H FLeury, Clauge, Lagesson. Kommer att spara två - tre backar till premiärtruppen!

Voracek McCann Saad
Zucker Domi Bailey
N Ritche Gourde Järnkrok
Donato Thierny Bastian

Extras eller bete för trades : C Fischer, A Roussell, J Gauthier. (helst bytes två bort, sparas en)

Visst är det kanske märkligt kan man tycka att ha Domi som andra center, men jag vill inte ha honom som första center! Prövar McCann, som säkert skulle slå i blom om han får chansen. Domi är nu skadad, så Järnkrok får hoppa in som andra center, och spelar ebakom får hoppa upp ett pinnhål.

Får se om mitt lag kommer att vara bättre än Seattles premiärtrupp.
Misstänker att de kommer att norpa Price, och då måste kompromissa mot andra tillgängliga spelare, vilket jag tror inte är ett smart val.
Och vilket genidrag kommer Francis att göra för att dra till sig en 1C? Danault, Kuznetsov, eller till och med Eichel?
f.ö är min cap enbart 68$m. Iförsig ska väl Zadorov och Saads kontrakt genast omförhandlas. Men det blir väl enbart några miljoner mer, 2 -4 kanske? Det finns caputrymme för en 1C och en playoff push trade deadline senare nästa år.

Voraceks jättekontrakt går nog att få gratis, så att välja honom vore dumt. Bättre att ta Hägg, som har en låg cap hit, och som är en bra defensiv försvarare. Hellre Tarasenko än Voracek, han har kortare kontrakt, och axeln ska vara fixad på riktigt nu. Bishop har varit skadad i två säsonger. Om han kan spela så vet man ändå inte vad man får. Ska man inte ta Price, då satsar man på Driedger som starter.
Citera
2021-07-20, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Eh, du kallar det korkat att ta Price men väljer själv Domi? Han har dalat i två raka säsonger och kostar 5 mille i cap hit. Price bar iaf ett lag till finalen. Det är inte givet att ta Price på något sätt, men ska man marknadsföra ett nytt lag, så är det verkligen inte ologiskt att ta honom.

Bishop har ju varit trasig i flera år, det är ett klart sämre val.

Voraceks jättekontrakt går nog att få gratis, så att välja honom vore dumt. Bättre att ta Hägg, som har en låg cap hit, och som är en bra defensiv försvarare. Hellre Tarasenko än Voracek, han har kortare kontrakt, och axeln ska vara fixad på riktigt nu. Bishop har varit skadad i två säsonger. Om han kan spela så vet man ändå inte vad man får. Ska man inte ta Price, då satsar man på Driedger som starter.

Ett litet problem här är att det verkar vara klart med Voracek till Seattle. Därav valde jag honom.
Hade gärna tagit Rabutsov eller Braun.
Jag satsar hellre en gamble på Bishop än Price. Price ligger också på skadelistan, men det kan ju vara skådespel också för att avskräcka Seattle.
Bishop kan man sedan lägga på LITR och få än mer cap, och tradea till sig bra spelare i utbyte mot att ta ett dåligt kontrakt.

Man kan satsa på att ta det lägsta kosntadsmässiga kontraktet från 5 -6 lag, och fylla laget med dugliga spelare, eller välja många mellanbra spelare och ladda upp med picks och annat.

NÅgonstans däremellan lägger sig nog de flesta. Jag är nöjd med mitt lag, det ger låg cap med stora möjligheter, men bra spelare från dag 1. Appropå Domi, vem spelar bra i Columbus under Jarmo coh TOrtella? De flesta spelar sin sämsta hockey någonsin när de kommer till Columbus.
Senast redigerad av leading 2021-07-20 kl. 23:34.
Citera
2021-07-20, 23:45
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ett litet problem här är att det verkar vara klart med Voracek till Seattle. Därav valde jag honom.

Jag betraktar inget som klart innan det händer. Tar Seattle Voracek, så är det nog med att dom får något mer av Philly. Kanske ett draftval i förstarundan?

Citat:
Hade gärna tagit Rabutsov eller Braun.
Jag satsar hellre en gamble på Bishop än Price. Price ligger också på skadelistan, men det kan ju vara skådespel också för att avskräcka Seattle.
Bishop kan man sedan lägga på LITR och få än mer cap, och tradea till sig bra spelare i utbyte mot att ta ett dåligt kontrakt.

Price är skadad, men han spelade ju skadad och bar Habs till en final. Han skulle missa en del av säsongen, men man vet vad man får, och det finns ändå gott om bra målvakter, så det gör inget att han missar lite. Bishop däremot, det är bara konstigt att ta honom. Det är en jättechansning där om han kommer tillbaka som en skugga av sitt forna jag, så sitter du där med fem mille i död cap. Jag säger inte att det är givet att ta Price, men alla gånger att man inte tar Bishop.

Citat:
Man kan satsa på att ta det lägsta kosntadsmässiga kontraktet från 5 -6 lag, och fylla laget med dugliga spelare, eller välja många mellanbra spelare och ladda upp med picks och annat.

NÅgonstans däremellan lägger sig nog de flesta. Jag är nöjd med mitt lag, det ger låg cap med stora möjligheter, men bra spelare från dag 1. Appropå Domi, vem spelar bra i Columbus under Jarmo coh TOrtella? De flesta spelar sin sämsta hockey någonsin när de kommer till Columbus.

Visst, Domi skulle kunna studsa tillbaka i en ny miljö. Men det är en gamble. Det finns gott om säkra val att ta, om man plockar kontrakt på fem mille.
Citera
2021-07-21, 14:55
Medlem
thesyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Ja, talas om 3,6 mille i cap hit.

https://www.foreverblueshirts.com/report-new-york-rangers-and-barclay-goodrow-nearing-6-year-deal/

Kul, killen förtjänar att göra en hacka efter insatsen senaste två åren.

Känns som det här kontraktet inte kommer åldras väl..
Citera
2021-07-21, 15:53
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesys
Känns som det här kontraktet inte kommer åldras väl..

Dom får nog ut 4-5 bra år ur honom tror jag, men sen kan det gå åt skogen. Å andra sidan, med hans spelstil kan det tänkas att sista 1-2 åren kommer tillbringas på LTIR ändå. Och Rangers skiter i pengarna, dom har enorma inkomster.
Citera
2021-07-21, 17:18
Medlem
1335991s avatar
Det säjs att Adam Larsson är klar för Kraken....
Citera
2021-07-21, 17:37
Medlem
Giggsys avatar
Vilken tid börjar spektaklet inatt? Antar att det är viaplay som gäller om det ska vara svensk tv.
Citera
2021-07-21, 17:39
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Vilken tid börjar spektaklet inatt? Antar att det är viaplay som gäller om det ska vara svensk tv.
Klockan 2 inatt svensk tid, om jag förstått det rätt!
Citera
2021-07-21, 18:02
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Klockan 2 inatt svensk tid, om jag förstått det rätt!
Tackar! Spontant får en vara nöjd om dom undviker Hathaway och Vanecek.
Citera
2021-07-21, 18:59
Avslutad
D'accord alltså, det tar vi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här