2021-07-21, 16:37
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Tack!
Vilka är vittnena?

Personer som närvarade vid tillfället.
2021-07-21, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Märker du inte bry dig om diskutera utan letar påhittade halmgubbar som bara du ser.
Jag hittar inte på att du förvanskar vad jag skrivit. Det står klart och tydligt i dina svar till mig. Du skriver dessutom själv att du förvanskade det för att göra meningen lite bättre.

Beträffande sommarstugor med gammal dragen el, skulle många tvångsförsäljas om det vore ett kriterie för det.
2021-07-21, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Personer som närvarade vid tillfället.
Vet du vilka dessa var? Vittnesuppgifter värderas utifrån deras relation till parterna.
2021-07-21, 16:39
Medlem
Citat:
Tack!
Vilka är vittnena?
Finns på sidan 225-228 i sammanställningen om jag inte missminner mig.
2021-07-21, 16:41
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Nu snurrar vi i hårklyverier. Det man kan konstatera är att oavsett hur Esbjörn väljer att ha sin tomt, så är det hans "älskade hus". Det fråntar inte en eftersatt tomt honom.

Med tanke på att han inte har vårdat varken tomt eller hus samt knappt har satt sin fot där så var det kanske inte så älskat trots allt.
2021-07-21, 16:42
Medlem
Citat:
Jag hittar inte på att du förvanskar vad jag skrivit. Det står klart och tydligt i dina svar till mig. Du skriver dessutom själv att du förvanskade det för att göra meningen lite bättre.

Beträffande sommarstugor med gammal dragen el, skulle många tvångsförsäljas om det vore ett kriterie för det.

Du gillar verkligen halmgubbar.

Så det är en sommarstuga nu och inte ett hus?
2021-07-21, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Med tanke på att han inte har vårdat varken tomt eller hus samt knappt har satt sin fot där så var det kanske inte så älskat trots allt.

Det är inte upp till dig att avgöra vilket affektionsvärde huset har för Esbjörn. Det kan bara han göra.
2021-07-21, 16:43
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Vet du vilka dessa var? Vittnesuppgifter värderas utifrån deras relation till parterna.

Rätten värderar deras vittnesmål, då de ej har vittnat ännu så får vi avvakta deras vittnesmål.
2021-07-21, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Du gillar verkligen halmgubbar.

Så det är en sommarstuga nu och inte ett hus?
Huset köptes som en sommarstuga vilket jag utgår ifrån.
2021-07-21, 16:48
Medlem
Citat:
Enig.
Finns det vittnen på att han ångrat försäljningen tidigare än 14 dagar efteråt?
2021-07-21, 16:49
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Det är inte upp till dig att avgöra vilket affektionsvärde huset har för Esbjörn. Det kan bara han göra.

Roligt svar, det är helt ok att Binninge får avgöra vilket affektionsvärde som huset har för Esbjörn, vilket du gärna förmedlar.
2021-07-21, 16:50
Medlem
Citat:
Huset köptes som en sommarstuga vilket jag utgår ifrån.

Okej. Bara undra för du hade skrivit hus tidigare.
Gällande sommarhus som behöver nydragning av el, tror jag flera sommarstugor behöver göra det mest för deras egna skull om det brinner.
Gällande hus gäller samma sak.
Skrev det finns de som skulle kunna ta hand om hus bättre. Inget om tvångsförsäljas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in