2021-07-21, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Lite ovårdad är en snäll beskrivning.
Hela huset behöver omvårdnad enligt Anticimex för förhindra det falla ihop eller ta eld pga gammal el dragning.
Du kallar mig okänslig för jag inte kallar Esbjörn för funktionsnedsatt? Okej. Upp till dig.
Han kanske älskar sitt hus som han inte bor i.

Tror personligen mycket av problem kunde hindras om Esbjörn dök upp på tillträdesdagen och förklara sig ihop med ett ombud.
Tror även flera hus i Sverige skulle må bra av andra ägare.
Ditt inlägg måste vara ett svar på någon annan. Jag har aldrig skrivit "lite ovårdad". Jag har vänt mig emot att beskriva huset som ett fallfärdigt ruckel, något som bilder inte vittnar om.
2021-07-21, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Inte växer det igen på en sommar men lite ogräs blir det och sånt.
Du blandar ihop det med törnrosa.
Ingen har röjt där på åratal.
Nu snurrar vi i hårklyverier. Det man kan konstatera är att oavsett hur Esbjörn väljer att ha sin tomt, så är det hans "älskade hus". Det fråntar inte en eftersatt tomt honom.
2021-07-21, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Om man ser vad Esb närmaste gjort bakom hans rygg så är det inte konstigt.
Det var inte Esb som hade polisanmält för skogen. Han visste inget.
Det var inte Esb som matade Bränström med felaktigheter.
Det var inte Esb som värderade huset i 5.7 miljoner och spred ut ocker.
Esb har uttryckt att han kände sig pressad av Ebba, inte riktigt förstått affären och att han vill ha kvar sitt älskade hus.
Av någon anledning vill somliga i tråden blunda för dessa faktum.
2021-07-21, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ditt inlägg måste vara ett svar på någon annan. Jag har aldrig skrivit "lite ovårdad". Jag har vänt mig emot att beskriva huset som ett fallfärdigt ruckel, något som bilder inte vittnar om.

Svaret var till dig. Du skrev "för att några grannar tycker att tomten är ovårdad"
Jag skrev "Lite ovårdad är en snäll beskrivning."
2021-07-21, 16:17
Bannlyst
Citat:
Svaret var till dig. Du skrev "för att några grannar tycker att tomten är ovårdad"
Jag skrev "Lite ovårdad är en snäll beskrivning."
Precis. Jag skrev inte lite ovårdad. Det var en halmgubbe du la till för att göra det enklare för dig. Så brukar de vars argument inte håller göra.
2021-07-21, 16:20
Medlem
Citat:
Esb har uttryckt att han kände sig pressad av Ebba, inte riktigt förstått affären och att han vill ha kvar sitt älskade hus.
Av någon anledning vill somliga i tråden blunda för dessa faktum.
Esbjörn uttryckte ingenting åt det hållet förrän två veckor efter kontraktsskrivningen. Det finns vittnen på det.
2021-07-21, 16:23
Medlem
Citat:
Precis. Jag skrev inte lite ovårdad. Det var en halmgubbe du la till för att göra det enklare för dig. Så brukar de vars argument inte håller göra.

Nej. La till "lite" för meningen skulle bli bättre.
2021-07-21, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Esbjörn uttryckte ingenting åt det hållet förrän två veckor efter kontraktsskrivningen. Det finns vittnen på det.
Kan du vara snäll och visa mig var dessa uppgifter kommer ifrån? Han beskriver ju nämligen själv att han ångrade sig direkt efteråt.
2021-07-21, 16:24
Bannlyst
Citat:
Nej. La till "lite" för meningen skulle bli bättre.

Jo, det är väl ungefär så halmgubbar uppstår - det låter lite bättre.
2021-07-21, 16:31
Medlem
Citat:
Kan du vara snäll och visa mig var dessa uppgifter kommer ifrån? Han beskriver ju nämligen själv att han ångrade sig direkt efteråt.
På första sidan i sammanställningen av samtliga inlämnade handlingar i målet:

https://cdn-102.anonfiles.com/r8l2f67du0/f0d7a05a-1626878244/EB-EsbB_bilagor.pdf
Efter det att parterna undertecknat köpeavtalet hade Busch och Bolin under de efterföljande två veckorna flera kontakter där överlåtelsen diskuterades. Såväl Busch som Bolin var även på plats i huset den 30 augusti 2020 då de gemensamt förberedde inför Bolins flytt. Även här diskuterades överlåtelsen mellan parterna i god och skojfrisk anda och det fanns inga indikationer överhuvudtaget på att Bolin inte avsåg fullfölja överlåtelsen.
Detta ska styrkas med ett flertal vittnen.
2021-07-21, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
På första sidan i sammanställningen av samtliga inlämnade handlingar i målet:

https://cdn-102.anonfiles.com/r8l2f67du0/f0d7a05a-1626878244/EB-EsbB_bilagor.pdf
Efter det att parterna undertecknat köpeavtalet hade Busch och Bolin under de efterföljande två veckorna flera kontakter där överlåtelsen diskuterades. Såväl Busch som Bolin var även på plats i huset den 30 augusti 2020 då de gemensamt förberedde inför Bolins flytt. Även här diskuterades överlåtelsen mellan parterna i god och skojfrisk anda och det fanns inga indikationer överhuvudtaget på att Bolin inte avsåg fullfölja överlåtelsen.
Detta ska styrkas med ett flertal vittnen.
Tack!
Vilka är vittnena?
2021-07-21, 16:33
Medlem
Citat:
Jo, det är väl ungefär så halmgubbar uppstår - det låter lite bättre.

Märker du inte bry dig om diskutera utan letar påhittade halmgubbar som bara du ser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in