2021-07-20, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det vet jag inte, men den villkorliga domen gäller ju inte bara brott mot honom. Det blir ju Happy Hinsan för Ebba vilken liten lagöverträdelse hon än utövar. Och jag håller inte för omöjligt att hon blir anmäld för något mera innan detta är över.
Jag tror att du har en lite felaktig bild av vad villkorlig dom betyder. Det är du iofs inte ensam om, det är en vanlig missuppfattning att man får fängelse om man missköter sig. Så du behöver inte oroa dig för att träffa Ebba på Hinseberg.
2021-07-21, 00:14
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror att du har en lite felaktig bild av vad villkorlig dom betyder. Det är du iofs inte ensam om, det är en vanlig missuppfattning att man får fängelse om man missköter sig. Så du behöver inte oroa dig för att träffa Ebba på Hinseberg.
En villkorlig dom övergår i fängelse eller annan påföljd om man begår nya brott under de två år domen är aktuell. Men självklart skulle Ebba inte hamna på Hinsan. Det är mycket troligare att hon skulle få fotboja. Men fotboja är ju likställt med fängelse. Man är ju frihetsberövad.

En villkorlig dom dömer man till när man inte anser bötespåföljden tillräckligt. En villkorlig dom är ju likställt med en fängelsedom.
2021-07-21, 06:15
Medlem
Citat:
En villkorlig dom övergår i fängelse eller annan påföljd om man begår nya brott under de två år domen är aktuell. Men självklart skulle Ebba inte hamna på Hinsan. Det är mycket troligare att hon skulle få fotboja. Men fotboja är ju likställt med fängelse. Man är ju frihetsberövad.

En villkorlig dom dömer man till när man inte anser bötespåföljden tillräckligt. En villkorlig dom är ju likställt med en fängelsedom.
Det där är ett direkt citat från myndighetens hemsida och betyder precis det jag skrev. Du har nog en lite felaktig bild av vad villkorlig dom betyder. Det betyder inte att domen omvandlas till fängelse vid fortsatt brottslighet.

Du får gärna likställa villkorlig dom, fängelse och fotboja med varandra eftersom de är olika former av påföljd. Om de är likställda i övrigt beror i så fall i grunden på hur väl man trivs hemma.
2021-07-21, 09:54
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Det där är ett direkt citat från myndighetens hemsida och betyder precis det jag skrev. Du har nog en lite felaktig bild av vad villkorlig dom betyder. Det betyder inte att domen omvandlas till fängelse vid fortsatt brottslighet.

Du får gärna likställa villkorlig dom, fängelse och fotboja med varandra eftersom de är olika former av påföljd. Om de är likställda i övrigt beror i så fall i grunden på hur väl man trivs hemma.
Givetvis har jag tagit informationen från ållagar åklagarmyndighetens och kriminalvården hemsidor. Varifrån tycker du är en lämplig plats att hämta information om ämnet.

Nä, du kan inte bli dömd för till fotboja du blir dömd till frihetsberövande det vill säga fängelse och sedan kan frivården och du komma överens om fot boja.

Det är inte jag som likställer en villkorlig dom med fängelse. Det är Svea rikes lag.

Och jag är högst skeptisk mot till att trivsel skulle ha något med vilken typ av frihetsberövande åtgärd en person får.
2021-07-21, 10:11
Medlem
Citat:
Givetvis har jag tagit informationen från ållagar åklagarmyndighetens och kriminalvården hemsidor. Varifrån tycker du är en lämplig plats att hämta information om ämnet.

Nä, du kan inte bli dömd för till fotboja du blir dömd till frihetsberövande det vill säga fängelse och sedan kan frivården och du komma överens om fot boja.

Det är inte jag som likställer en villkorlig dom med fängelse. Det är Svea rikes lag.

Och jag är högst skeptisk mot till att trivsel skulle ha något med vilken typ av frihetsberövande åtgärd en person får.
Det är bra att du har fördjupat dig i informationen på myndigheternas hemsidor. Då kan vi avsluta diskussionen huruvida Ebba Busch villkorliga dom omvandlas till fängelse eller inte om hon mot förmodan skulle bryta mot någon lag. För så är det ju inte, som du nu vet.

Citat:
Inte alls omöjligt. Man får heller inte glömma att det bara behövs något litet för att den villkorliga domen ska omvandlas till en fängelsedom.

Hustvisten är ju inget brottsmål, så där kan hon inte bli dömd även om hon förlorar. Men som hon agerar i det här håller jag inte för omöjligt att hon råkar få till en lag överträdelse till innan detta är över.

Citat:
Det vet jag inte, men den villkorliga domen gäller ju inte bara brott mot honom. Det blir ju Happy Hinsan för Ebba vilken liten lagöverträdelse hon än utövar. Och jag håller inte för omöjligt att hon blir anmäld för något mera innan detta är över.
2021-07-21, 10:54
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Det är bra att du har fördjupat dig i informationen på myndigheternas hemsidor. Då kan vi avsluta diskussionen huruvida Ebba Busch villkorliga dom omvandlas till fängelse eller inte om hon mot förmodan skulle bryta mot någon lag. För så är det ju inte, som du nu vet.
Vi har skriver mot varandra länge. Att jag spetsar till och utrycker mig lite raljerande har vi talat om många gånger. Jag står för det och ni fortsätter kalla mig för lögnare. Men det är okey. Vi kan köra igenom samma visa en gång till.

Vad tänker du att villkorlig dom är? Ingenting? Att en villkorlig dom ofta går över i ett frihetsberövande om brottslighet fortsätter måste vi väll i alla fall vara överens om.

Samt att alla frihetsberövande likställs med fängelse i juridisk mening. Om du får vård, har fotboja eller sitter inne, så är du lika mycket. frihetsberövad.
2021-07-21, 10:59
Medlem
Citat:
Vi har skriver mot varandra länge. Att jag spetsar till och utrycker mig lite raljerande har vi talat om många gånger. Jag står för det och ni fortsätter kalla mig för lögnare. Men det är okey. Vi kan köra igenom samma visa en gång till.

Vad tänker du att villkorlig dom är? Ingenting? Att en villkorlig dom ofta går över i ett frihetsberövande om brottslighet fortsätter måste vi väll i alla fall vara överens om.

Samt att alla frihetsberövande likställs med fängelse i juridisk mening. Om du får vård, har fotboja eller sitter inne, så är du lika mycket. frihetsberövad.
Jag ber om ursäkt, jag trodde att du hade läst och förstått det du citerade från myndigheternas hemsidor. Jag förstår nu att jag hade fel. Vi släpper detta så får du fortsätta att spetsa till och raljera i stället för att försöka föra en seriös debatt.
2021-07-21, 12:07
Medlem
Citat:

Du har fel om att fängelse och villkorligt är lika.
Enligt brottsbalken är graderna:
” I kombination med 30 kap. 1 § får man att fängelse är ett svårare straff än böter och svårare påföljd än villkorlig dom och skyddstillsyn. I NJA 2000 s. 314 och NJA 2008 s. 359 har HD konstaterat att skyddstillsyn är en svårare påföljd än villkorlig dom”
2021-07-21, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Vad mer vet vi om Anders Jacobsson?

Hur ser hans kopplingar till extremvänstern ut?

Hur ser hans bakgrund ut? Vad umgås han med för folk, politisk åskådning med mera.
Hörde rykten om att han står utanför bolaget och säljer Norrskensflamman, går på möten med KFMLR och läser Maos lilla röda.
Skum tomte den, så hans agenda är glasklar
2021-07-21, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Betvivlar att Binninge har haft någon hemförsäkring vid tidpunkten för Ebbas FB inlägg, han skrev sig inte i sin bostad förrän i april, dessförinnan hade han gjort sig otillgänglig för kronofogden och bodde i okänd bostad.

Han får mjölka oss skattebetalare på rättshjälp vilken är maximerad till 100 timmar om han skall utomstående till hjälp.
Av vilken anledning ska Binninge använda sig av sitt rättsskydd?
Han har ju ett förordnat målsägandebiträde?
Det handlar om ett brottmål där en person har tagit ett strafföreläggande och då är skadeståndet en del i det.
Vad är det du inte vill förstå?
Och btw, du har skydd och innefattas av hemförsäkring om det finns en sådan på din folkbokföringsadress…
2021-07-21, 16:32
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Av vilken anledning ska Binninge använda sig av sitt rättsskydd?
Han har ju ett förordnat målsägandebiträde?
Det handlar om ett brottmål där en person har tagit ett strafföreläggande och då är skadeståndet en del i det.
Vad är det du inte vill förstå?
Och btw, du har skydd och innefattas av hemförsäkring om det finns en sådan på din folkbokföringsadress…

Binninge borde åtalas för folkbokföringsbrott för att han ej har uppgett rätt adress utan falskt har uppgett att han har varit inneboende hos sin mamma trots att han har varit bosatt i sin nuvarande bostad under en lång tid.
2021-07-23, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Vet inget om detta, men kan det ha att göra med de anklagelser som skedde under meetoo?

Alltså anklagelser offentligt utan några bevis, åtal eller domar?

Binninge var ju dömd i domstol för brotten, så egentligen borde ju domstolsverket som tillhandahåller sådana här domar till allmänheten (offentlig handling) dömas för förtal?

Men hon ville ju skärpa lagen?
Folk blev dömda under metoo, men Ebba ville skärpa lagen ytterligare.

Men när det är hon själv som gör dig skyldig till brott så är lagen trams och hon säger sig vara oskyldig fast hon samtidigt precis erkänt brottet.

Seriös politiker...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in