2021-07-18, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Kan någon förklara för mig varför det inte skulle kunna vara förtal om det var sant? Som jag sagt förut tycker jag förtal som bygger på sanning är mycket värre än förtal som bygger på lögn.

Vidare läste jag precis o tråden om Johann Billing en Ebbaist som skrev dum förklarade sin meningsmotståndare då denne ifrågasatte Johanns skuld. Försvaret var att han var dömd. Och dömd var lika med sant, trots hans nekande. Ebba blev ju inte dömd för att hon erkände sitt brott och skrev på strafföreläggande. Strafföreläggande är det samma som en dom.

Så hur kan Ebba vara oskyldig trotts att hon erkänt sitt brott. Medan Johann självklart är skyldig trotts att han förnekar.

Hur kan någon tänka att den hjälper Ebba genom att använda en så uppenbar dubbelmoral?
För att Johann Binninge dömdes när han slog och försökte våldta sin 15 åriga styvdotter och Ebba för att hon berättade detta på Facebook. Om inte du klarar av att se skillnad på de två brotten så förklarar det ditt försvar för Binninge, i annat fall så motiveras du av något annat.
2021-07-18, 17:14
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
För att Johann Binninge dömdes när han slog och försökte våldta sin 15 åriga styvdotter och Ebba för att hon berättade detta på Facebook. Om inte du klarar av att se skillnad på de två brotten så förklarar det ditt försvar för Binninge, i annat fall så motiveras du av något annat.
Det är synd att du inte kan se mitt argument om dubbelmoral. Utan bara hänvisar till vad Johann är dömd för. Jag har inte läst domarna så hans skuld vet jag inget om.

Jag har dock svårt att se att vad han är dömd för, ursäktar Ebbas beteende. Svea rikes lag är inte uppbyggd på argument, men det var han som började, eller vet du vad hon sa då? Det är argument de flesta förstår att sluta med på lågstadiet. Förutom i denna tråd då, för här är det nästan de enda argument som används.
2021-07-18, 18:03
Medlem
Citat:
Det är synd att du inte kan se mitt argument om dubbelmoral. Utan bara hänvisar till vad Johann är dömd för. Jag har inte läst domarna så hans skuld vet jag inget om.

Jag har dock svårt att se att vad han är dömd för, ursäktar Ebbas beteende. Svea rikes lag är inte uppbyggd på argument, men det var han som började, eller vet du vad hon sa då? Det är argument de flesta förstår att sluta med på lågstadiet. Förutom i denna tråd då, för här är det nästan de enda argument som används.
Jodå, din dubbelmoral går inte att missa.
2021-07-18, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det har du rätt i. Förtal kan ju som bekant gälla även när det man påstår är sant.

Och förtal kan det också vara om det är osant. Så om du medger förtal innebär det inte att påståendet kan anses bevisat vara sant.

Men vänsterdebattörer som klankar på högerföreträdare har en remarkabel oförmåga att tillämpa sina egna moralregler på sig själva. Det har skriverierna om EB visat på ett övertydligt sätt.
2021-07-18, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Och förtal kan det också vara om det är osant. Så om du medger förtal innebär det inte att påståendet kan anses bevisat vara sant.

Men vänsterdebattörer som klankar på högerföreträdare har en remarkabel oförmåga att tillämpa sina egna moralregler på sig själva. Det har skriverierna om EB visat på ett övertydligt sätt.
Oj, ännu en ur Ebba-sekten som politiserar istället för att inse det oanständiga i att Ebba har pressat en äldre-äldre kognitivt funktionsnedsatt man, ställt honom inför en långdragen rättsprocess och gett sig på honom genom att grovt förtala hans juridiska ombud.

Så originellt..
Senast redigerad av Krmkr 2021-07-18 kl. 20:46.
2021-07-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Vi har namnet på överåklagaren Anders Jacobsson, samma kille som för ett par dagar sedan la ner utredningen mot Socialdemokratiska drograttfyllot riksdagsledamoten Sara Heikkinen Breitholz .

Han har säkert tryggat sin framtid.

https://www.kungsbackaposten.se/nyheter/viktiga-svaret-om-heikkinen-har-kommit-locket-på-från-åklagare-1.43229389

https://norrahalland.se/aklagaren-lagger-ner-heikkinen-breitholtz-utredning/

Vad mer vet vi om Anders Jacobsson?

Hur ser hans kopplingar till extremvänstern ut?

Hur ser hans bakgrund ut? Vad umgås han med för folk, politisk åskådning med mera.
2021-07-20, 11:46
Medlem
Citat:

Så ser den enfaldiga argumenteringen ut. Det finns andra som är dömda för brott så ett litet grovt förtal av en kristen Partiledare är en flugskit i universum så kör på med din kriminella bana Ebba.
Senast redigerad av 90510 2021-07-20 kl. 11:50.
2021-07-20, 12:46
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Så ser den enfaldiga argumenteringen ut. Det finns andra som är dömda för brott så ett litet grovt förtal av en kristen Partiledare är en flugskit i universum så kör på med din kriminella bana Ebba.
Jo du har rätt.

För det de flesta människor verkar det ologiskt att Esbjörn under inga omständigheter skulle kunna påverkats av Ebba, när han mindre än 10 dagar efter kontraktet skrevs stod under sin omgivnings påverkan till den grad att han är oförmögen att fatta sina egna beslut.

Att Ebba helt självklart inte behöver hålla ett löfte om att inte genomföra affären. Men Esbjörn måste absolut stå för det kontraktet han skrev på.

Att KD som parti säger sig alltid stå på brotts offrets sida. Men tar tydligt ställning för Ebba angående förtalet. Trotts att hon i juridisk mening är förövaren.

Att vilja stärka förtallagarna, men säga att andra länder har lagar som skulle passa oss bättre, i just detta fall.

Att tycka att det är helt självklart att Johann är skyldig, trotts sitt nekande. Men att Ebba är oskyldig trotts sitt erkännande.

Men självklar har du rätt, det är enfald som är orsaken till denna totala oförmåga att inse att det mesta de säger är dubbelmoral.
2021-07-20, 14:53
Medlem
Citat:
Jo du har rätt.

För det de flesta människor verkar det ologiskt att Esbjörn under inga omständigheter skulle kunna påverkats av Ebba, när han mindre än 10 dagar efter kontraktet skrevs stod under sin omgivnings påverkan till den grad att han är oförmögen att fatta sina egna beslut.

Att Ebba helt självklart inte behöver hålla ett löfte om att inte genomföra affären. Men Esbjörn måste absolut stå för det kontraktet han skrev på.

Att KD som parti säger sig alltid stå på brotts offrets sida. Men tar tydligt ställning för Ebba angående förtalet. Trotts att hon i juridisk mening är förövaren.

Att vilja stärka förtallagarna, men säga att andra länder har lagar som skulle passa oss bättre, i just detta fall.

Att tycka att det är helt självklart att Johann är skyldig, trotts sitt nekande. Men att Ebba är oskyldig trotts sitt erkännande.

Men självklar har du rätt, det är enfald som är orsaken till denna totala oförmåga att inse att det mesta de säger är dubbelmoral.
Hyckleri i sin renaste form.
Med tanke på att hon fick 60 papp i böter och två (2) års villkorligt fängelse så är det inte osannolikt Ebba fått krypit in i buren om hennes förslag om att skärpa förtalslagen fått gehör.
2021-07-20, 16:54
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Hyckleri i sin renaste form.
Med tanke på att hon fick 60 papp i böter och två (2) års villkorligt fängelse så är det inte osannolikt Ebba fått krypit in i buren om hennes förslag om att skärpa förtalslagen fått gehör.
Inte alls omöjligt. Man får heller inte glömma att det bara behövs något litet för att den villkorliga domen ska omvandlas till en fängelsedom.

Hustvisten är ju inget brottsmål, så där kan hon inte bli dömd även om hon förlorar. Men som hon agerar i det här håller jag inte för omöjligt att hon råkar få till en lag överträdelse till innan detta är över.
2021-07-20, 17:42
Medlem
Citat:
Inte alls omöjligt. Man får heller inte glömma att det bara behövs något litet för att den villkorliga domen ska omvandlas till en fängelsedom.

Hustvisten är ju inget brottsmål, så där kan hon inte bli dömd även om hon förlorar. Men som hon agerar i det här håller jag inte för omöjligt att hon råkar få till en lag överträdelse till innan detta är över.
Finns det mer att avslöja om Binninge! Det kanske kommer en mörkklädd gestalt med ett nytt kuvert med avslöjande innehåll. Ditt inlägg ökade på spänningen i tråden som annars börjat gå lite på tomgång!
2021-07-20, 21:01
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Finns det mer att avslöja om Binninge! Det kanske kommer en mörkklädd gestalt med ett nytt kuvert med avslöjande innehåll. Ditt inlägg ökade på spänningen i tråden som annars börjat gå lite på tomgång!
Det vet jag inte, men den villkorliga domen gäller ju inte bara brott mot honom. Det blir ju Happy Hinsan för Ebba vilken liten lagöverträdelse hon än utövar. Och jag håller inte för omöjligt att hon blir anmäld för något mera innan detta är över.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in