2021-07-21, 03:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det är mycket som är skumt med Hax som valde bort att finnas nära barnen när deras pappa blev misstänkt för mord och häktades första gången. Hon prioriterade och valde att geocacha med sin Fiskegubbe.

Hax är mamman som diskuterat och planerat familjemord ihop med maken. Mord för att hon mådde dåligt och hade barn med kolik. I förhör tyckte hon det var normalt och liknade det som att anhöriga önskar dödshjälp för svårt sjuka. Hax är sjukt farlig om hon fortfarande får tankar om att alla i familjen ska dö när EN familjemedlem mår dåligt och inte orkar leva.

SOA ses som en curlingpappa, men det kanske han främst har varit för att skydda barnbarnen från deras weirdo föräldrar?

Hax sägs haft psykoser och varit tvångsintagen på psyk. Därför tror jag det kan stämma att hon trampat barfota i krossat glas. Får hon minsta obalans i sin livslånga medicinering kanske hon kan bli livsfarlig?
Vad det beträffar SOA är det nog snarare den egna dottern som är i första rummet.
Hur omhuldad som helst trots hög ålder.

Vad talar emot "walking on broken glass" med den bakgrunden du beskriver?
Förbannad på LW, rent hatisk, och uppenbart fixerad trots skilsmässa.
Psykos när barnen var små enligt vittne.
Vägrat vård i ett år, troligen tvångsintagen vid depression med suicidtankar. Ständig kontakt med psyk.
Psykbryt i London.
Det går liksom inte att selektivt välja vad LW säger och samtidigt påstå att SD ljuger om i stort sett allt.
Vad ska väljas bort? Det som inte är pro Hanna?
Inte att hon önskade bort barnet då hon själv var som djupast i depression?

Den som sen önskar att LW är död och som utan skrupler tar hennes loggar.
Helt skev förklaring om att ställa upp och mörda via att jämföra med sörjande anhöriga i vården.
Hon har verkligen ett weird beteende 2018 som snarare bekräftar hennes historik:
Hon har inte normala referensramar.
Senast redigerad av develi 2021-07-21 kl. 04:08.
Citera
2021-07-21, 03:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Även om det som hände kanske maximerar ngn total lycka, tycker jag att det är ett misslyckande från rättsväsendets och polismaktens sida. Det här självmordet borde man kunnat se komma och då har man en plikt att förhindra det.
Ett totalt misslyckande och det renderar överhuvudtaget inte nåt positivt för nån part.
Att ens luta sig mot en gammal P7a är ett i sig absurt argument.
Citera
2021-07-21, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Återigen, jag håller med om mycket om inte allt!

Jag upplever samma historia på samma sätt som du,
vilket jag redan i månader har klargjort!

Och jag diskuterade inte utifrån L:s barn/familj eller andra!
Det är en egen/annan femma.

Utan endast utifrån S:s barn.
Huruvida vi har rätt att avgöra om självmord var bäst för dem eller ej...

Han blev livstidsdömd!
Han skulle in i finkan på lång tid!

Jag är möjligen rabiat. Inte vet jag.

Dock kan jag säga att inte ens när mitt egna barn drabbades så gav jag mig rätten att kränka
genom att sätta MINA känslor på "hen".
Jag ansåg att jag måste skydda hen mot mitt (rättmätiga) hat och
mot min (outhärdliga) sorg/besvikelse.

Jag har inte rätten att färga ett oskyldigt barn.
Dennes smärta var redan förkrossande.
Däremot finns kravet att skydda barnet mot fara!

Därefter måste man möta upp barnet i ÅRATAL
för att ge en stabil grund där både känslor och reson/logik samspelar.

Utan ett balanserat samspel mellan logik och känslor finns stora risker.
Barn o vuxna kommer möta fler trauman, möjligtvis.
Ge dom verktygen att hantera.

Du är felunderättad, S fick inte livstid utan 18 år, vilket i praktiken blir 12 år. Om han hade varit skötsam under fängelsetiden. Det är skam på torra land.
Citera
2021-07-21, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Excellent!
Först (direkt efter självmordet) blev jag besviken då jag hellre hade sett SD dväljas i fängelse. Men sen började jag fundera vad det skulle innebära: Skulle HD och barnen kanske känna ett tvång att besöka honom i fängelset? Skulle de frukta den dag han skulle komma ut igen?

Efter att ha funderat länge på detta så ändrade jag mig och såg i stället "nyttan" av att han tog sitt liv.

Ja, det tog en liten stund att smälta. Stefans självmord kom som en glad överraskning för mig. Blev initialt mycket förvånad får jag medge. Kan erkänna att champangen åkte fram. Seger.

Misstänkte honom alltför narcissistisk egenkär för det utfallet. Sedan började jag fundera om det rör autismspektrum som jag förväxlat med de narcissistiska drag jag trodde mig se. En del personer inom spektrumet kan vara väldigt arroganta, som ett kompenserande för sociala begränsningar. När domen kom kunde han inte upprätthålla det sociala anseende han eftersträvade, den fasaden rämnade, och då blev självmord antagligen the easy way out. Det sociala var ju aldrig heller hans starka sida där han kunde briljera direkt.

Hur som, nu när alla som på olika sätt påverkats av hans framfart kan pusta ut och försöka skaka av sig det förflutna, är de precis så fria, som förutsättningarna tillåter.
Senast redigerad av Mirandamirage 2021-07-21 kl. 07:45.
Citera
2021-07-21, 10:40
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, så exakt hur jag känner.

Jag läste ditt inlägg innan också.

Min son och jag diskuterade just de aspekterna om vem som ska bestämma över andras liv, och vid vilka brott kan det handla om. Var går gränsen?

I Sverige har vi inte dödsstraff. Det är för mig ett tecken på att vi i vårt samhälle har tagit avstånd från sådana straff, men också för att ta livet av någon. Inte alla länder håller med. Vi kan ju ta många länder som skräckexempel.

Personligen är jag helt mot dödsstraff, av flera (många) skäl.

Jag tror inte heller att SDs självmord var det bästa för samhället, eller för omgiviningen. Inte ens för hans närmaste.

I många fall där personer har mördat, kan de anhöriga till gm känna sorg. Sorg över vad som har hänt och hur personen agerat, men ändå älska sin anhöriga. Se bara på Watts föräldrar. De förlorade sina barnbarn på det mest hemska sätt, sin svärdotter som var gravid, men ändå älskade de sin son.

Det är naturligtvis ett dilemma att det finns personer i vårt samhälle som är väldigt farliga att ha ute i det fria.

De kommer oundvikligen att begå nya hemska brott, en del kommer att döda andra utan att blinka. Vissa är som tickande bomber, som vid minsta kränkning kan döda någon.

Men vi vet inte om SD skulle begå något nytt mord efter ett fängelsestraff.

Det finns mängder av människor som SD och värre.
Vad ska vi göra med alla dom?

Det blir lite av ett utilitaristiskt tänkande. Bort med männsiskor som ställer till problem för de flesta i sin omgivning.

Men vem har tolkningsföreträde för vad som är bäst för vem?

Ja. Håller helt med i allt!

Det finns inga enkla lösningar.

Hur mycket vi än önskade det.
Citera
2021-07-21, 10:45
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Du är felunderättad, S fick inte livstid utan 18 år, vilket i praktiken blir 12 år. Om han hade varit skötsam under fängelsetiden. Det är skam på torra land.

Jag är inte det minsta felunderrättad,
dock svek närminnet mig :=)
så du har i sak rätt oavsett!

Tack, jaa det blev 18 år.
Jag tror de flesta som skrev då gav uttryck för en enorm glädje eftersom läget var så ovisst.
Tror de flesta var djupt lättade att det inte blev en friande dom!
Citera
2021-07-21, 10:48
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ett totalt misslyckande och det renderar överhuvudtaget inte nåt positivt för nån part.
Att ens luta sig mot en gammal P7a är ett i sig absurt argument.

Håller helt med!

Är fortfarande "ganska" besviken och upprörd över att slutet blev som det blev.
Kändes allt för klumpigt för att acceptera....

Naivt nog hade jag en annan bild av hur det skulle gå till.
Citera
2021-07-21, 11:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Tack för svar! Jag har testat i flera dygn nu. Jag hoppas att klippet kommer tillbaka eller att någon kan lägga upp det igen.😊

Vet inte om någon kan ha laddat ner filmen, men de gånger som filmen har uppdaterats i tråden har det varit @bergslag som lagt upp den.

Ser att skribenten inte har varit aktiv i tråden på ca 10 dagar, men det kanske är det säkraste kortet?
Försök på nytt genom att citera skribenten om ett tag igen.
Citera
2021-07-21, 12:05
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Tack för svar! Jag har testat i flera dygn nu. Jag hoppas att klippet kommer tillbaka eller att någon kan lägga upp det igen.😊

Vad gör man inte för dig, LimeTime?❤ Jag har nog det mesta från detta vidriga mord sparat.

Här kommer herr SD, som den "ömma fader" han verkade vara redan från starten. När jag såg filmen så grep obehaget och skräcken tag mig, nästan hårdare än gällande allt annat i detta fallet.

Kombinerar man sen det med FUP, "Strösselförhör", barn vid stup, hot mot LW (och hennes barn!) och hans obehagliga videos till LW från promenader och bilturer och allt annat vi nu vet.

Jag är inte den som jublar över hans (någons) självmord, hade helst sett honom sättas in i fängelse. Länge. Och jag hade också velat ha mer information och även se eventuella medhjälpare/beskyddare granskas. Nu verkar locket vara på. Tillsvidare. Men folk vet saker och förr eller senare, så...

Men jag är glad att SD inte längre kan vinka flinande till LW´s barn, eller mörda någon annan oskyldig människa.

SD försöker tvinga upp ögonen på sin bäbis.😡 Han skakar även bäbisen tills den vaknar chockad. Och låtsas sparka/trampa på den. Ingen släkting, inklusive mamman, Golvbruns-Hanna, tycks våga säga ifrån. SD´s mamma säger att bäbisen har fått SD´s hjärna och HD´s mun. 🙄 Familjen Adams verkar normal i jämförelse:

https://gofile.io/d/Cj7SID

#TeamÅsaHiding

Bildmix på en levande, vacker och glad LW:
www.bildtagg.se/bild/akkk0foxtbklz824flveummc
Citera
2021-07-21, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

● Litar du på polisen i detta fall?

● Det är väldigt mycket som slarvats med, skarvats och förbisetts.

Jag är mycket nyfiken över vad du tror att SD hade för egentligt ärende hos JG, samt vad som kan ha lånats, är det någonting som JG sen hämtade tillbaks i SDs mörka hus?

● Ja, det gör jag faktiskt, jag litar och tror på polisen i detta fallet.

● Ja, det var en hel del slarverier som förekom under utredningen av mordet på L*na Wesstr*m, men trots det, skall tilläggas, att man till sist ändå lyckades med att få den länge mordmisstänkte St*fan Davidss*n fäld i en domstol även om det tog en väldigt lång tid för polisen och åklagarna att nå dit.

Sedan därutöver måste man säga, att åklagarna, och framförallt Kammaråklagaren Å*a H*ding gjorde i detta mordfallet ett gediget arbete, det vill säga, att plöja igenom i stort sett hela L*na Wesstr*m:s bekantskapskrets samt nära och kära, krävde ett enormt arbete att ta sig igenom.

Tillägg: Beträffande slarverier från polisens och kriminalteknikernas sida.

De spåren, som av polisen upptäcktes vid det aktuella tillfället i vegetationsområdet nära angränsande till mordplatsen och utanför själva bullerplanket, det vill säga, på andra sidan av bullerplanket i riktning mot, och strax efter infarten till Rättar*vägen, (sett från By*lagsgatan), de spåren lade man helt enkelt åt sidan då man ansåg att spåren kunde ha blivit avsatta vid ett helt annat tillfälle och sålunda inte hade med mordet bakom bullerplanket att göra.

Enligt mig, så hade någon med mycket stor sannolikhet suttit gömd i vegetationsområdet en stund före mordet ägde rum på L*na Wesstr*m.

Kammaråklagaren Å*a H*ding, hade under utredningen av mordet på L*na Wesstr*m en bestämd uppfattning vilken var, att St*fan Davidss*n hade ensam, eller i samförstånd med annan person, bragt L*na Wesstr*m om livet, själv är jag helt inställd på det sista sagda, det vill säga, det fanns två personer involverade vid det aktuella mordtillfället.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-21, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

● Men folk vet saker och förr eller senare, så...

● Ja, det finns faktiskt människor som både har sett och hört saker och ting som hade med mordet på L*na Wesstr*m att göra, och förr eller senare kanske någon av dem vågar att träda fram och berätta.

Tant gräddelin, alias Golvbrunns-H*nna tillika tokloggarinnan syster av Hax, är inget helgon.
SD var hennes lärare under tiden han vandrade med sina tvenne fötter på jordens klot.

HD hatade LW som pesten, framförallt under de sista två åren som L*na Wesstr*m var i livet. Avskyn mot LW emanerade från Yodinnans mun och var sålunda av besk natur.

HD var den individ som hade det starkaste motivet till att jämna sin rival [ LW ] med marken. Skorstens-fejarens dott*r, är en mycket märklig individ och dessutom, en väldigt slug sådan.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-07-21 kl. 13:37.
Citera
2021-07-21, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
● Ja, det gör jag faktiskt, jag litar och tror på polisen i detta fallet.

● Ja, det var en hel del slarverier som förekom under utredningen av mordet på L*na Wesstr*m, men trots det, skall tilläggas, att man till sist ändå lyckades med att få den länge mordmisstänkte St*fan Davidss*n fäld i en domstol även om det tog en väldigt lång tid för polisen och åklagarna att nå dit.

Sedan därutöver måste man säga, att åklagarna, och framförallt Kammaråklagaren Å*a H*ding gjorde i detta mordfallet ett gediget arbete, det vill säga, att plöja igenom i stort sett hela L*na Wesstr*m:s bekantskapskrets samt nära och kära, krävde ett enormt arbete att ta sig igenom.

Tillägg: Beträffande slarverier från polisens och kriminalteknikernas sida.

De spåren, som av polisen upptäcktes vid det aktuella tillfället i vegetationsområdet nära angränsande till mordplatsen och utanför själva bullerplanket, det vill säga, på andra sidan av bullerplanket i riktning mot, och strax efter infarten till Rättar*vägen, (sett från By*lagsgatan), de spåren lade man helt enkelt åt sidan då man ansåg att spåren kunde ha blivit avsatta vid ett helt annat tillfälle och sålunda inte hade med mordet bakom bullerplanket att göra.

Enligt mig, så hade någon med mycket stor sannolikhet suttit gömd i vegetationsområdet en stund före mordet ägde rum på L*na Wesstr*m.

Kammaråklagaren Å*a H*ding, hade under utredningen av mordet på L*na Wesstr*m en bestämd uppfattning vilken var, att St*fan Davidss*n hade ensam, eller i samförstånd med annan person, bragt L*na Wesstr*m om livet, själv är jag helt inställd på det sista sagda, det vill säga, det fanns två personer involverade vid det aktuella mordtillfället.

Mvh/JM.
Jag är övertygad om det, SD var inte ensam.
Frågan är om det kan ha varit Soa eller HD som var med? Någon av de två.
Med tanke på SDs insinuationer, tror jag det var Soa.
Jag har tänkt på det märkliga med att Soa var den som stod vid SDs sida i hovrätten, att han "svek" sin dotter genom att ta SDs parti.
Jag tror att han helt enkelt skyddade sig själv och sin familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in