Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
● Litar du på polisen i detta fall?
● Det är väldigt mycket som slarvats med, skarvats och förbisetts.
Jag är mycket nyfiken över vad du tror att SD hade för egentligt ärende hos JG, samt vad som kan ha lånats, är det någonting som JG sen hämtade tillbaks i SDs mörka hus?
● Ja, det gör jag faktiskt, jag litar och tror på polisen i detta fallet.
● Ja, det var en hel del slarverier som förekom under utredningen av mordet på L*na Wesstr*m, men trots det, skall tilläggas, att man till sist ändå lyckades med att få den länge mordmisstänkte St*fan Davidss*n fäld i en domstol även om det tog en väldigt lång tid för polisen och åklagarna att nå dit.
Sedan därutöver måste man säga, att åklagarna, och framförallt Kammaråklagaren Å*a H*ding gjorde i detta mordfallet ett gediget arbete, det vill säga, att plöja igenom i stort sett hela L*na Wesstr*m:s bekantskapskrets samt nära och kära, krävde ett enormt arbete att ta sig igenom.
Tillägg: Beträffande slarverier från polisens och kriminalteknikernas sida.
De spåren, som av polisen upptäcktes vid det aktuella tillfället i vegetationsområdet nära angränsande till mordplatsen och utanför själva bullerplanket, det vill säga, på andra sidan av bullerplanket i riktning mot, och strax efter infarten till Rättar*vägen, (sett från By*lagsgatan), de spåren lade man helt enkelt åt sidan då man ansåg att spåren kunde ha blivit avsatta vid ett helt annat tillfälle och sålunda inte hade med mordet bakom bullerplanket att göra.
Enligt mig, så hade någon med mycket stor sannolikhet suttit gömd i vegetationsområdet en stund före mordet ägde rum på L*na Wesstr*m.
Kammaråklagaren Å*a H*ding, hade under utredningen av mordet på L*na Wesstr*m en bestämd uppfattning vilken var, att St*fan Davidss*n hade ensam, eller i samförstånd med annan person, bragt L*na Wesstr*m om livet, själv är jag helt inställd på det sista sagda, det vill säga, det fanns två personer involverade vid det aktuella mordtillfället.
Mvh/JM.