2021-07-20, 21:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
GN var nog mer "djurvän" än Mr P.
GN höll på med både hästar och hundar.
Han hade en svår hund att fostra för några år sedan, en pitbull tror jag, någon sa att han brukade skrämmas med hunden?
Det är troligare att GN var det påhittade hundvittnet.
Detta för att kolla om han blivit påkommen, iaf var det själva tanken med hundvittnet tror jag. Att förvilla och kolla av läget i polisutredningen.

De kan ha utfört det tillsammans. Umgicks väl en hel del när stekhuset hade öppet för en massa år sedan.
Citera
2021-07-20, 22:29
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgT
De kan ha utfört det tillsammans. Umgicks väl en hel del när stekhuset hade öppet för en massa år sedan.

Ja det går inte att utesluta men vad skulle det gemensamma motivet vara?
Citera
2021-07-20, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan

De kan mycket väl haft sjuka böjelser ihop, alternativt ville de hämnas en oförrätt. Eftersom de var goda vänner hjälpte den ena den andra. Båda är relativt störda och saknar empatisk förmåga samt haft kontakt med psykiatrin i omgångar.
Citera
2021-07-20, 22:40
Avslutad
Citat:

Roffe som drev stekhuset kan ha hört något om de försagt sig på fyllan. Någon som har kontakt med honom numera kan ju alltid kolla.
Citera
2021-07-20, 23:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
De kan mycket väl haft sjuka böjelser ihop, alternativt ville de hämnas en oförrätt. Eftersom de var goda vänner hjälpte den ena den andra. Båda är relativt störda och saknar empatisk förmåga samt haft kontakt med psykiatrin i omgångar.

Mm... men om det var en oförätt kan det knappast ha rört sig om en bagatell med tanke på det extrema övervåldet. Kan dom ha känt sig hotade av Eva? Var det något hon visste om dom?

Det skulle ju kunna vara så att det uppstod osämja/ bråk under den sista timmen som Eva befann sig i Mr P's lägenhet. Kanske var det nåt tjafs om just GN och Mr P och deras förehavanden? När Eva lämnade lägenheten ringde Mr P direkt upp GN och informerade honom om vad Eva sagt och att hon nu var påväg hem. GN såg rött och kände att han var tvungen att "släcka" Eva för gott. Mr P förstod aldrig att GN skulle gå så långt men när Eva sen inte svarade i telefonen blev han orolig och gav sig då ut för att leta efter Eva.
Citera
2021-07-20, 23:17
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Ingen har tidigare kopplat ihop GN och Mr P, är du helt säker på att dom var goda vänner vid tidpunkten för mordet?
Citera
2021-07-20, 23:43
Avslutad
Citat:
Ingen har tidigare kopplat ihop GN och Mr P, är du helt säker på att dom var goda vänner vid tidpunkten för mordet?

Relativt säkra källor. Själv har jag bara sett dem ihop på stekhuset
Citera
2021-07-21, 09:42
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Relativt säkra källor. Själv har jag bara sett dem ihop på stekhuset

Ok, en hel del alkohol dracks det men hur var det med droger på den tiden, hasch och amfetamin? Var det något som dom också tog ibland?
Citera
2021-07-21, 10:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
GN var nog mer "djurvän" än Mr P.
GN höll på med både hästar och hundar.
Han hade en svår hund att fostra för några år sedan, en pitbull tror jag, någon sa att han brukade skrämmas med hunden?
Det är troligare att GN var det påhittade hundvittnet.
Detta för att kolla om han blivit påkommen, iaf var det själva tanken med hundvittnet tror jag. Att förvilla och kolla av läget i polisutredningen.

Ja jag blir mer och mer övertygad om att GN är hundvittnet. Han passar 100% perfekt in även där och vittnesiakttagelsen av cyklisten kan mycket väl ha ingått i planen. På det sättet som den här vittnesuppgiften har påverkat, förvillat, styrt och förstört hela utredningen kan den inte vara annat än planerad.
Nu måste man nog börja tänka i dom banorna eller rättare sagt inse det. Det här tog allt fokus från den riktiga mördaren och är huvudorsaken till att GM kom undan.

Ev. en kyrkans man, anställd på krematoriet påstod att han var ute på kvällspromenad i ovädret med hunden. Plötsligt blev han nästan påkörd/rammad av en cyklist som i hög fart svängde in mot: *tadaaa* Bruket så klart! endast minuter (givetvis) innan Eva blev bestialiskt mördad.
Mm.. vilken historia.. och det låter lite "sådär" va om man verkligen tänker efter här. Men det var givet redan från början att man från polisens sida skulle svälja hela den här historien med hull och hår. Hundvittnet var ju en ärlig, trovärdig man som vid tidpunkten för mordet ev. var anställd inom kyrkan.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-07-21 kl. 11:08.
Citera
2021-07-21, 10:17
Avslutad
Citat:
Ok, en hel del alkohol dracks det men hur var det med droger på den tiden, hasch och amfetamin? Var det något som dom också tog ibland?

Har känslan av att mordet begicks av någon som var psykotisk(psykiskt sjuk) och påverkad av droger, samt kände sig förrådd, därav det överdrivna våldet.
Mycket möjligt att mördaren kan ha haft en medhjälpare eller en cover up som dolde spåren. Frågan är varför mr P inte ville sätta dit den riktige mördaren, om han inte hade ekonomisk vinning av att mördaren gick fri.
Men jag tror man tyckte det var bra så länge Sture fick skulden, då behövde inte rättvisan komma fram.
Det var en win win situation.
Citera
2021-07-21, 10:18
Medlem
Kände båda dessa herrar på den tiden. Dom var nog inte annat än ytligt bekanta. Tycker dom var så olika som människor för nåt annat.

Guran var en person som åkte ut och in på psyket, och MrP egentligen en helt vanlig människa som festade på helgerna och arbetade under veckorna, är ganska säker på att P inte höll på med några droger annat än öl.

För mig är nog Guran en mer förmodad gm. Han framstod vid den tiden som en impulsiv haschrökande dåre

MrP var nog alldeles för svag att utföra ett mord, både fysiskt och psykiskt. Han är nog för normal för sånt. Han har nog inte kunnat hålla tyst om det.

Att bli utpekad som mördare i riksmedia var nog inte trevligt för honom. Hörde efter programmet att kvinnan som medverkade i programmet har en psykisk diagnos.

Sant eller inte?? Lite bäng i bulan måste hon nog vara.

Går in ibland i den här tråden å kollar vad dom skrivs, men tror jag lämnar den i och med den här kommentaren.
Citera
2021-07-21, 10:33
Avslutad
Citat:
Ja jag blir mer och mer övertygad om att GN är hundvittnet. Han passar 100% perfekt in även där, det här vittnesmålet ingick i planen. På det sättet som den här vittnesuppgiften har förvillat och förstört hela utredningen kan den inte vara annat än planerad. Nu måste man faktiskt inse det. Det här tog allt fokus från den riktiga mördaren och är huvudorsaken till att han kom undan.

Ev. en kyrkans man, anställd på krematoriet påstod att han var ute på kvällspromenad i ovädret med hunden. Plötsligt blev han nästan påkörd/rammad av en cyklist som i hög fart svängde in mot Bruket! dessutom endast minuter innan Eva blev bestialiskt mördad!
Mm.. vilken historia.. och det låter lite "sådär" va om man verkligen tänker efter här. Men det var givet redan från början att man från polisens sida skulle svälja hela den här historien med hull och hår. Hundvittnet var ju en ärlig, trovärdig man som vid tidpunkten för mordet ev. var anställd inom kyrkan.

Ja och hundvittnet kanske var rädd att han blivit sedd och därför så agerade han som vittne istället.
Det blev 2 flugor i en smäll så att säga.
Dels gick polisen på historien och dels så blev mannen vittne istället för huvudmisstänkt.
Som vittne kunde även mördaren beskriva detaljer som gör att utredningen gick i en viss riktning., leakage.
Bra uppsnabbat med GN och krematoriet och kyrkans man!
Tror du kan vara inne på något där!
Kanske vi har hittat "hundvittnet" Sven GN.
Senast redigerad av BerraSWE 2021-07-21 kl. 10:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in