Citat:
Ursprungligen postat av
BerraSWE
GN var nog mer "djurvän" än Mr P.
GN höll på med både hästar och hundar.
Han hade en svår hund att fostra för några år sedan, en pitbull tror jag, någon sa att han brukade skrämmas med hunden?
Det är troligare att GN var det påhittade hundvittnet.
Detta för att kolla om han blivit påkommen, iaf var det själva tanken med hundvittnet tror jag. Att förvilla och kolla av läget i polisutredningen.
Ja jag blir mer och mer övertygad om att GN är hundvittnet. Han passar 100% perfekt in även där och vittnesiakttagelsen av cyklisten kan mycket väl ha ingått i planen. På det sättet som den här vittnesuppgiften har påverkat, förvillat, styrt och förstört hela utredningen kan den inte vara annat än planerad.
Nu måste man nog börja tänka i dom banorna eller rättare sagt inse det. Det här tog allt fokus från den riktiga mördaren och är huvudorsaken till att GM kom undan.
Ev. en kyrkans man, anställd på krematoriet påstod att han var ute på kvällspromenad i ovädret med hunden. Plötsligt blev han nästan påkörd/rammad av en cyklist som i hög fart svängde in mot: *tadaaa* Bruket så klart!
endast minuter (givetvis) innan Eva blev bestialiskt mördad.
Mm.. vilken historia.. och det låter lite "sådär" va om man verkligen tänker efter här. Men det var givet redan från början att man från polisens sida skulle svälja hela den här historien med hull och hår. Hundvittnet var ju en ärlig, trovärdig man som vid tidpunkten för mordet ev. var anställd inom kyrkan.