2021-07-20, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Beror väl på hur de används.

Står att det mestadels är ovaccinerade 20-29-åringar.

Någon som vet hur det funkar?

Kan man boka resa, testa negativt 48h innan avresa och sedan resa till medelhaven som för tillfället förmodligen har den högsta smittspridningen i världen (tänker då främst på semester/festar-orterna) och festa loss på överfulla barer och nattklubbar för att sedan resa hem till Sverige utan att testa sig?

Tillåter flygbolagen detta?

Får man känner ju andra genom att känna sig själv - sitter man på Cypern och det är 1 dag till hemresa och man börjar känna sig sjuk så är ju risken ganska liten att man stäcker upp handen och säger "Jag kanske ha Covid 19 - jag stannar nog kvar och isolerar mig för egna pengar och fixar en egen flygresa hem".

Någon som vet hur det ser ut vid hemresa efter såna här resor?

Det är bara att åka in utan karantän eller nåt.
Citera
2021-07-20, 21:00
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkwotz
Att det dött något fler gamlingar av Covid än en vanlig influensa gör detta till en total överhype, ja. För vanliga människor är Covid knappt dödligt alls. Inte mycket värre än en influensa. Och varför skulle inte C19-lagarna bortmonteras? Hur länge ska ni löjliga idioter dra ut på detta? Du kan lika gärna ta ditt liv då om du ska leva som en rädd jävla luffare bara för att du plötsligt upptäckt att folk dör.

Media fortsätter tjata om spridning i all evighet men glömmer att nämna att folk knappt ens dör längre och att den nya mutationen är mindre dödlig. Men ändå sitter lättledda får som du och runkar till Aftonbladet 24/7.

Grattis till dagens mest lågkvalitativa inlägg i den här debatten. Ibland undrar man ju har det är fatt för vissa . Kan man inte bemöta ett inlägg annat än att spy ut sitt personliga agg ?
Citera
2021-07-20, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Japp - du är tvåa på bollen och jag ber återigen om ursäkt för min povra läsförståelse, eller slarvet - välj själva. Såg inte att det gällde 20-29-åriga, som var ovaccinerade, utan Corona-pass. Dumstrut på!

Ingen fara. Även jag kan vara för snabb på tangenterna emellanåt.
Citera
2021-07-20, 21:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Fungerar riktigt bra detta med Corona-passen, eller vad tycker ni som höjde detta till skyarna - var är ni nu, era sprutluder till löss?!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KplAxM/regionernas-varning-tar-med-sig-smittan-fran-utlandsresan

Det låter mer som ovaccinerade som åkt dit med ett negativt pcr-test och sen går och blir smittade, där har du idioterna och lössen.
Citera
2021-07-20, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jo, men då löser man ju inget problem genom att avstå från vacciner.

Att avstå från vaccin, innebär ju att man löper en mycket stor risk för att utsättas för viruset, och då får man dom farliga spike-proteinerna den vägen.

Trots att Lars Bern framställer spike-proteinerna som farliga, så framställer han sjukdomen som ofarlig för alla som är under 50 år. Jag får inte ihop det. Hur kan viruset vara ofarligt, ifall spike-proteinerna är farliga?

En person som är känslig för vaccinets spike-proteiner, bör rimligtvis också vara känslig för virusets spike-proteiner? Eller har jag missat någonting? Ifall man inte är i riskgrupp för Covid-19, kan man då vara i riskgrupp för vaccinets biverkningar?

Vaccination gör att kroppens celler skapar spikeproteiner, som i sin tur får kroppen att bilda antikroppar mot spikeproteinerna. Lars Bern nämner risken att dessa antikroppar kan vända sig mot kroppens egna organ, istället för spikeproteinerna. Finns inte samma risk när spike-proteinerna har skapats på grund av infektion med viruset?

Lars Bern framstår som allt annat än pålitlig. Lars Bern växlar hela tiden tankesätt, beroende på huruvida det är vaccinet eller viruset som diskuteras.

Dom flesta går inte in i ”fas 2” av covid där spikproteinerna kan skapa allvarlig sjukdom.
Citera
2021-07-20, 21:03
Medlem
Medcrams sammanställning över olika vacciners effektivitet att skydda mot infektion och sjukdom av Delta-varianten.
https://youtu.be/hXV7i1yxu6c?t=844
Citera
2021-07-20, 21:05
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det låter mer som ovaccinerade som åkt dit med ett negativt pcr-test och sen går och blir smittade, där har du idioterna och lössen.

Jepp, du är tre på bollen, men jag ber återigen, men sista gången om ursäkt för min povra påläsning... Sorry! Jepp, de verkar riktigt vara idioterna och lössen i denna historia, så även jag...

Citera
2021-07-20, 21:08
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Fullt godkända är dom inte. Lyssna och lär.

https://swebbtv.se/w/991eef0c-fc00-496d-b0b2-659e1a3c3567

Dom är fullgott godkända:

https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/detta-galler-om-coronavaccin

"Vaccinerna är godkända.

Det förekommer rykten om att de villkorade godkännanden som givits alla covid-19-vacciner i Europa inte har fullgoda godkännanden. Dessa rykten är falska.

De vacciner som är godkända i Sverige och EU har villkorade godkännanden, vilket innebär att det finns krav på företaget att sammanställa ytterligare dokumentation som inte funnits med vid godkännandet.

Myndigheterna har dock gjort bedömningen att det finns tillräckligt med belägg för att vaccinerna är effektiva och har en acceptabel säkerhetprofil, samt att tillverkningsprocessen uppfyller de krav som ställs."

Enough said.
Citera
2021-07-20, 21:47
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jo, men då löser man ju inget problem genom att avstå från vacciner.

Att avstå från vaccin, innebär ju att man löper en mycket stor risk för att utsättas för viruset, och då får man dom farliga spike-proteinerna den vägen.

Trots att Lars Bern framställer spike-proteinerna som farliga, så framställer han sjukdomen som ofarlig för alla som är under 50 år. Jag får inte ihop det. Hur kan viruset vara ofarligt, ifall spike-proteinerna är farliga?

En person som är känslig för vaccinets spike-proteiner, bör rimligtvis också vara känslig för virusets spike-proteiner? Eller har jag missat någonting? Ifall man inte är i riskgrupp för Covid-19, kan man då vara i riskgrupp för vaccinets biverkningar?

Vaccination gör att kroppens celler skapar spikeproteiner, som i sin tur får kroppen att bilda antikroppar mot spikeproteinerna. Lars Bern nämner risken att dessa antikroppar kan vända sig mot kroppens egna organ, istället för spikeproteinerna. Finns inte samma risk när spike-proteinerna har skapats på grund av infektion med viruset?

Lars Bern framstår som allt annat än pålitlig. Lars Bern växlar hela tiden tankesätt, beroende på huruvida det är vaccinet eller viruset som diskuteras.

Om du får det på naturlig väg så sprutar ej någon in det i kroppen.
Citera
2021-07-20, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Beror väl på hur de används.

Står att det mestadels är ovaccinerade 20-29-åringar.

Någon som vet hur det funkar?

Kan man boka resa, testa negativt 48h innan avresa och sedan resa till medelhaven som för tillfället förmodligen har den högsta smittspridningen i världen (tänker då främst på semester/festar-orterna) och festa loss på överfulla barer och nattklubbar för att sedan resa hem till Sverige utan att testa sig?

Tillåter flygbolagen detta?

Får man känner ju andra genom att känna sig själv - sitter man på Cypern och det är 1 dag till hemresa och man börjar känna sig sjuk så är ju risken ganska liten att man stäcker upp handen och säger "Jag kanske ha Covid 19 - jag stannar nog kvar och isolerar mig för egna pengar och fixar en egen flygresa hem".

Någon som vet hur det ser ut vid hemresa efter såna här resor?

Angående din fråga. Vet att till Spanien kan du (om du inte är fullvaccinerad) resa med ett pcrtest (max 72 timmar gammalt) och en ifylld hälsodeklaration. Vet inte hur det är med övriga medelhavsländer men tror man kan ta sig till Italien, Kroatien etc. på ett liknande sätt.
Citera
2021-07-20, 22:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Att vaccinera alla barn rakt av känns ju konstigt.

Det är helt sinnessjukt. Man ger inte barn medicinska preparat de inte behöver. Och det behöver inte ens diskuteras. Det är vi som ska skydda barnen, inte tvärtom.
Citera
2021-07-20, 22:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Dom är fullgott godkända:

https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/detta-galler-om-coronavaccin

"Vaccinerna är godkända.

Det förekommer rykten om att de villkorade godkännanden som givits alla covid-19-vacciner i Europa inte har fullgoda godkännanden. Dessa rykten är falska.

De vacciner som är godkända i Sverige och EU har villkorade godkännanden, vilket innebär att det finns krav på företaget att sammanställa ytterligare dokumentation som inte funnits med vid godkännandet.

Myndigheterna har dock gjort bedömningen att det finns tillräckligt med belägg för att vaccinerna är effektiva och har en acceptabel säkerhetprofil, samt att tillverkningsprocessen uppfyller de krav som ställs."

Enough said.

Fast man vet inte de långsiktiga konsekvenerna ännu... Tror du på allvar att det går att ta fram vacciner så snabbt normalt sett?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in