2021-07-20, 20:30
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Fungerar riktigt bra detta med Corona-passen, eller vad tycker ni som höjde detta till skyarna - var är ni nu, era sprutluder till löss?!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KplAxM/regionernas-varning-tar-med-sig-smittan-fran-utlandsresan
Citera
2021-07-20, 20:39
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
UK är det landet som med Israel är mest intressant. Ligger förhållandevis nära oss. Snarlikt klimat men framförallt har dom också vaccinerat i princip hela vuxna befolkningen med en dos och typ 70-80% är helt färdigvaccinerade. Men.

96 personer döda sedan igår i England. Nu har ju UK 6 gånger fler invånare än Sverige så det motsvarar typ 15 döda i Sverige vilket inte är någon katastrofsiffra men är ändå nyfiken på dessa 96 döda.

Är det ungdomar/sjuka eller är det ovaccinerade äldre? Någon som vet?

Det har varit tumult kring detta några dagar, t.o.m. börserna störtdök när rubrikerna om " Fullvaccinerade dör i Deltaviruset"

Vad jag kunde hitta är att nästan alla offer är 50+ . Forskarna säger att detta var väntat . Vaccinet är effektivt men inte perfekt. Ju äldre man är desto större risk att viruset tar sig igenom vaccinbarriären .

https://www.businessinsider.com/vaccinated-among-delta-deaths-but-older-relatively-few-uk-data-2021-6?r=US&IR=T

Man ska väga det emot ifall det hade drabbat helt ovaccinerade äldre, då hade dödsfallen antagligen rusat igen, precis som vid ingången av alphavarianten där främst äldre dog. Och sjukvården hade knappt kunnat hantera alla som åker in akut. Nu är det betydligt lugnare på alla fronter.

Man ska ju dessutom lägga till alla ovaccinerade,eller dom som precis blivit med dos 1 (Det tar 3 veckor för dos ett att bygga upp 50% skydd mot ett allvarligt insjuknande) De som precis fått dos 2 tar det ytterligare 3 veckor för att bygga upp ett 90% skydd, och alla däremellan doserna som just nu befinner sig i ett slags limbo. Från dos 1 till dos 2 tar det alltså sammanlagt minst 6 -8 veckor innan man kan anses ha fått det bästa tänkbara skyddet. Och det är alltså människor som började vaccinera sig i Mai månad som först nu har utvecklat max immunförsvar.

Vaccinet ger ju specifikt genomgående löften om 90% skydd mot allvarligt insjuknande. Resterande 10% faller alltså igenom skyddsnätet. Vaccinet är inte perfekt.
Senast redigerad av Opaque 2021-07-20 kl. 20:41.
Citera
2021-07-20, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Fungerar riktigt bra detta med Corona-passen, eller vad tycker ni som höjde detta till skyarna - var är ni nu, era sprutluder till löss?!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KplAxM/regionernas-varning-tar-med-sig-smittan-fran-utlandsresan

Står inget om vare sig vaccinering eller covidpass i din länkade artikel..
Citera
2021-07-20, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Har inte läst alla inlägg men att ivermektin fungerar råder det ingen tvivel om. Den som tror annat bör lyssna på Joe Rogans podcast där Brett Weinstein och Pierre Kory medverkar. Både är mycket kunniga om ivermektin. https://www.youtube.com/watch?v=bX_QJtfwrH4

Även denna artikel bör läsas.

https://www.dagensmedicin.se/opinion/debatt/ivermektin-skulle-kunna-vara-det-som-avslutar-pandemin/

Man vill självklart inte finna ett heltäckande och till och med profylax, för då fyller inte deras guldkalv, Corona-passet, någon funktion - något de tänkt utveckla och köra på i decennier....
Citera
2021-07-20, 20:44
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Spikproteinerna kan orsaka skada i båda fallen.

https://swebbtv.se/w/991eef0c-fc00-496d-b0b2-659e1a3c3567

Jo, men då löser man ju inget problem genom att avstå från vacciner.

Att avstå från vaccin, innebär ju att man löper en mycket stor risk för att utsättas för viruset, och då får man dom farliga spike-proteinerna den vägen.

Trots att Lars Bern framställer spike-proteinerna som farliga, så framställer han sjukdomen som ofarlig för alla som är under 50 år. Jag får inte ihop det. Hur kan viruset vara ofarligt, ifall spike-proteinerna är farliga?

En person som är känslig för vaccinets spike-proteiner, bör rimligtvis också vara känslig för virusets spike-proteiner? Eller har jag missat någonting? Ifall man inte är i riskgrupp för Covid-19, kan man då vara i riskgrupp för vaccinets biverkningar?

Vaccination gör att kroppens celler skapar spikeproteiner, som i sin tur får kroppen att bilda antikroppar mot spikeproteinerna. Lars Bern nämner risken att dessa antikroppar kan vända sig mot kroppens egna organ, istället för spikeproteinerna. Finns inte samma risk när spike-proteinerna har skapats på grund av infektion med viruset?

Lars Bern framstår som allt annat än pålitlig. Lars Bern växlar hela tiden tankesätt, beroende på huruvida det är vaccinet eller viruset som diskuteras.
Citera
2021-07-20, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Står inget om vare sig vaccinering eller covidpass i din länkade artikel..

Nej, men om du ser lite på statistik och tänker till lite så inser du nog att de flesta som reser för tillfället har tagit x antal sprutor och därmed kvalificerat sig för det gudomliga Covid-passet. För inte tror du väl att flertalet betalat dyra pengar, i tillägg till vad resorna kostade, i testavgifter?
Citera
2021-07-20, 20:47
Medlem
Citat:

Beror väl på hur de används.

Står att det mestadels är ovaccinerade 20-29-åringar.

Någon som vet hur det funkar?

Kan man boka resa, testa negativt 48h innan avresa och sedan resa till medelhaven som för tillfället förmodligen har den högsta smittspridningen i världen (tänker då främst på semester/festar-orterna) och festa loss på överfulla barer och nattklubbar för att sedan resa hem till Sverige utan att testa sig?

Tillåter flygbolagen detta?

Får man känner ju andra genom att känna sig själv - sitter man på Cypern och det är 1 dag till hemresa och man börjar känna sig sjuk så är ju risken ganska liten att man stäcker upp handen och säger "Jag kanske ha Covid 19 - jag stannar nog kvar och isolerar mig för egna pengar och fixar en egen flygresa hem".

Någon som vet hur det ser ut vid hemresa efter såna här resor?
Citera
2021-07-20, 20:49
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkwotz
Fortfarande lika överhypat och uppförstorat som alltid. Media försöker mjölka skiten ur detta för klick. Vänsterregimerna älskar Covid som verktyg att kontrollera folket. Den dumma massan fortsätter låta sig luras och står på kö att låta sig injiceras med experimentella nya vacciner likt de idioter de är. Det är inte Covid som är problemet, det är den nya generationen av idioter.

Alla döda, inlagda på sjukhus och vittnesmål om hur sjukvårdspersonalen får plikta med sina liv för att hjälpa dödssjuka i c19 - är alltså en överhype ?

Vänsteregimen älskar Covid ? Du menar de tillfälliga c19 lagarna som i dagarna blivit bortmonterade i Sverige ?
Citera
2021-07-20, 20:51
Medlem
Citat:
Nej, men om du ser lite på statistik och tänker till lite så inser du nog att de flesta som reser för tillfället har tagit x antal sprutor och därmed kvalificerat sig för det gudomliga Covid-passet. För inte tror du väl att flertalet betalat dyra pengar, i tillägg till vad resorna kostade, i testavgifter?

Det verkar som du spekulerar utan att ha något belägg för det du påstår. Det är även fullt möjligt att resa med pcr-test eller intyg på genomgången infektion.
Citera
2021-07-20, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Beror väl på hur de används.

Står att det mestadels är ovaccinerade 20-29-åringar.

Någon som vet hur det funkar?

Kan man boka resa, testa negativt 48h innan avresa och sedan resa till medelhaven som för tillfället förmodligen har den högsta smittspridningen i världen (tänker då främst på semester/festar-orterna) och festa loss på överfulla barer och nattklubbar för att sedan resa hem till Sverige utan att testa sig?

Tillåter flygbolagen detta?

Får man känner ju andra genom att känna sig själv - sitter man på Cypern och det är 1 dag till hemresa och man börjar känna sig sjuk så är ju risken ganska liten att man stäcker upp handen och säger "Jag kanske ha Covid 19 - jag stannar nog kvar och isolerar mig för egna pengar och fixar en egen flygresa hem".

Någon som vet hur det ser ut vid hemresa efter såna här resor?

Hmm, sorry! Detta missade jag totalt, svagt av mig och ber om ursäkt till alla i tråden för detta - dålig "källkritik", eller jag borde läst på bättre. Kryper åter under stenen jag kom upp ifrån...
Citera
2021-07-20, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Alla döda, inlagda på sjukhus och vittnesmål om hur sjukvårdspersonalen får plikta med sina liv för att hjälpa dödssjuka i c19 - är alltså en överhype ?

Vänsteregimen älskar Covid ? Du menar de tillfälliga c19 lagarna som i dagarna blivit bortmonterade i Sverige ?

Att det dött något fler gamlingar av Covid än en vanlig influensa gör detta till en total överhype, ja. För vanliga människor är Covid knappt dödligt alls. Inte mycket värre än en influensa. Och varför skulle inte C19-lagarna bortmonteras? Hur länge ska ni löjliga idioter dra ut på detta? Du kan lika gärna ta ditt liv då om du ska leva som en rädd jävla luffare bara för att du plötsligt upptäckt att folk dör.

Media fortsätter tjata om spridning i all evighet men glömmer att nämna att folk knappt ens dör längre och att den nya mutationen är mindre dödlig. Men ändå sitter lättledda får som du och runkar till Aftonbladet 24/7.
Citera
2021-07-20, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det verkar som du spekulerar utan att ha något belägg för det du påstår. Det är även fullt möjligt att resa med pcr-test eller intyg på genomgången infektion.

Japp - du är tvåa på bollen och jag ber återigen om ursäkt för min povra läsförståelse, eller slarvet - välj själva. Såg inte att det gällde 20-29-åriga, som var ovaccinerade, utan Corona-pass. Dumstrut på!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in