2021-07-20, 20:33
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Så Anna blev en eftertraktad änka nu
Jag utgår från att du inte sett henne utan smink och inte sminkad på nära håll.
Citera
2021-07-20, 20:34
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
https://www.expressen.se/nyheter/jou...-weiss-ar-dod/

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...lars-weiss-dod

tråkigt för Anna
Jag minns inte honom direkt till skillnad från Hylands andra pojkar, men självklart sorgligt när en person som varit viktig inom journalistiken går i graven.
Citera
2021-07-20, 20:34
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Jonas omkom i en tragisk bilolycka 33 år gammal. Han var på väg till flygplatsen för att resa tillbaka till Sverige.

Han låg och sov i baksätet på en taxi som i alldeles för hög fart färdades längs ökenvägen mellan Bagdad och Amman. Plötsligt rusade en åsna ut framför bilen. Chauffören försökte väja. Bilen for av vägen och kraschade - även chauffören omkom.

Jonas var gift med Masa från Bagdad, de hade inga barn men hade börjat tala om att bli föräldrar.

Lars skrev en bok om sin sorg över sonens död I saknadens tid om varje förälders värsta mardröm - att förlora sitt barn.
Jo jag är medveten om det.
Citera
2021-07-20, 20:36
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
Men det beror ju på att vissa svåravlidna blir 100 + och andra blir kring 60. Statistik är inte någon absolut sanning. Är själv 67 och tar en dag i taget. Att jag ska bli precis 81 tror jag inte på - men det kanske kan glädja Dig några år. Tråkigt om Du drar en nitlott...
Faktum är ju att det är det alla måste göra - ta en dag i taget. Ingen vet hur länge man lever.
Sen att ungdomar tror att alla över 40 sitter och förbereder sig för och grämer sig inför döden ... Det får vi skylla på ungdom helt enkelt.
Citera
2021-07-20, 20:42
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Jo jag är medveten om det.
Jodå, jag förstod det men jag skrev det mest för andra som inte känner till det. Det är ju många här som inte ens vet vem Lars Weiss var.
Citera
2021-07-20, 20:47
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag utgår från att du inte sett henne utan smink och inte sminkad på nära håll.
Jag har inte sett någon bild på Anna Lindmarker sedan 1990-talet (har bott utomlands och inte följt några skvallermedia), men tror nog att hon även om hon fått ansiktet krossat i en bilolycka eller liknande knappast kommer sakna uppvaktare. Hon ansågs het då jag senast såg henne, och baserat på auran från den tiden och den centrala rollen på tv4 kommer hon alltid att attrahera följare hur hon än utvecklas.
Citera
2021-07-20, 20:52
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Jonas omkom i en tragisk bilolycka 33 år gammal. Han var på väg till flygplatsen för att resa tillbaka till Sverige.

Han låg och sov i baksätet på en taxi som i alldeles för hög fart färdades längs ökenvägen mellan Bagdad och Amman. Plötsligt rusade en åsna ut framför bilen. Chauffören försökte väja. Bilen for av vägen och kraschade - även chauffören omkom.

Jonas var gift med Masa från Bagdad, de hade inga barn men hade börjat tala om att bli föräldrar.

Lars skrev en bok om sin sorg över sonens död I saknadens tid om varje förälders värsta mardröm - att förlora sitt barn.
Frågan är om man kan omkomma i en icke tragisk bilolycka
Citera
2021-07-20, 20:58
Medlem
Vet inte vem Lars Weiss var, men jag kanske är för ung?
Citera
2021-07-20, 21:22
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Rätta mig gärna men var det inte Weiss som besökte Christer Pettersson för x antal år seden. Han hade med sig en livvakt.

Det visades på TV. Christer Pettersson blev jättearg och försökte puckla på Lars Weiss. Livvakten stod emellan och fick alla slagen.

Jag minns inte syftet men eftersom han hade livvakt antogs syftet vara att trigga Crille oå nåt sätt. Media fördömde hans attityd och försök att få en gammal knarkare att bli triggad. Jag minns att Leif Silbersky var upprörd över detta påseende Weiss gjorde.

Mins nån mer än mig detta? Christer Pettersson matar slag efter slag som bara träffar livvakten. Livvakten vet sitt jobb där och bara tar smäll efter smäll utan att agera.
Citera
2021-07-20, 21:36
Medlem
Black-lies-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Aftonbladet, SR, Bonnier/TV4.

En landsförrädare.

Jajamen, och som de flesta i de utmarkerna hyllas de när de dött.

Kan bero på att det var det bästa de gjort.

Varje död hora (välj prefix själv: jude-, neger-, blatte-, sosse-, Bonnier-, etc) är en bra hora.
Citera
2021-07-20, 21:46
Medlem
På 80-90!talet gick jag mycket på Tennstopet vid Odenplan. Där gick det diverse kändisar bla Lars Weiss. Har var inte så känd då. Minns att han blev överraskad att jag kände igen honom. Trevlig och glad. Minns även att Sune Mangs bjöd på GT ! Även han trevlig o glad. Lärde även känna Cornelius son Jack där ! Vi jagade brudar och festade en del ihop😊
Citera
2021-07-20, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag minns inte honom direkt till skillnad från Hylands andra pojkar, men självklart sorgligt när en person som varit viktig inom journalistiken går i graven.

Hyland? (Förväxlar du inte med någon annan som dog häromdagen?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in