2021-07-20, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Internationella olympiska kommittén (IOK) tillåter inte politiska protester under OS-tävlingarna och i samband med prisutdelningar.

Men förra veckan kom nya riktlinjer som ändå öppnar för vissa ställningstaganden före eller efter tävling. Det ger möjlighet för bland annat fotbollsdamerna att fortsätta sin tradition att knäböja mot rasism inför sina matcher.

– Vi har tagit ett beslut. Vi kommer att knäböja, säger Hedvig Lindahl.

Självklart tillåts detta. Hatar damfotboll och vårat damlandslag är ruttna rasistiska vänsterextremister. Kan inte fatta att OS tillåter detta. Inte nog med att dem är förjävliga på att spela fotboll så ska dem nu knäböja för antifa!

Vad anser ni på Flashback om detta? Var det korrekt att låta dem knäböja?

https://www.msn.com/sv-se/sport/nyheter/sverige-t%C3%A4nker-kn%C3%A4b%C3%B6ja-inf%C3%B6r-os-premi%C3%A4ren/ar-AAMj9z6
Kanske de kan införa "gå på knä fotboll"! Det finns ju redan "gå fotboll"!Hela matchen görs knägående,.
Citera
2021-07-20, 20:01
Medlem
Spoektrikss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Det var du som påstod att det var nåt "trixande" med statistik. Är det så eller inte? Ljuger FBIs statistik? Det är snarare blm som låter samhället förfalla och som startar mer klyftor. De bryr sig inte ett skit om svarta liv. Om de vill hjälpa svarta liv kan de ju börja att försöka styra upp ghetton men de har inte gjort ett skit där. Det är en förklädd lögn, rätt smart måste jag tyvärr medge då folk är så jävla naiva.

Lyssna på amerikanska svarta poliser och journalister som inte är helt hjärntvättade och hör vad de har att säga om blm. Det är en organisation som föder rasism, inte tvärtom. Därför är det riktigt sorgligt med att folk stödjer det vidriga luftslottet. Det är en lögn. Handlar om helt andra saker än svarta liv, anarki och marxism till största del.

Du har ingen aning om vad jag "motsätter" mig.

Du är så insnöad. Jag är rädd för att du är förlorad till högerextremismens avgrund för alltid. Att blm skulle föda rasism är ju helt uteslutet Tvärtom så är ju syftet att motverka rasismen och ena oss.

En spade är en spade, en rasist är en rasist och blm är en antirasismrörelse
Citera
2021-07-20, 20:11
Medlem
Det är känt sen många år att i stort sett hela damfjantlaget består av flator med åsikter långt åt helvete. Av den anledningen har jag så länge jag kan minnas alltid hållit på motståndarlaget och njutit när kommunistlaget förlorat.
Citera
2021-07-20, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Fittslickerskorna borde köra 69'an i 90 minuter istället för att försöka träffa bollen.
I så fall hade jag tittat.

Först då börjar de få riktiga löner,, publik och tittarsiffror. Skulle även föreslå att de byter namn till Svenska Damlandslaget i Fittboll. Något mer politiserat idrottslag får man leta efter med tanke på attacker mot herrlaget, tidigare kontroverser kring statyer och knäböjande. Är det fokus på allt annat än fotboll som är temat för hela dess existens? Sparka på en boll på en gräsmatta är nog meningslöst som det är utan att göra det till en total clownakt med ett gäng vänstervridna fittor som hyllar svarta när vi samtidigt ser hur hottentotterna går totalt bärsärk, plundrar och dödar i Sydafrika.
Citera
2021-07-20, 20:15
Medlem
kakburks avatar
Det blir intressant att se om USAs damer ska knäböja. De kommer ju från BLMs hemland och om de inte knäböjer så blir det bisarrt och patetiskt om svenskorna gör det.
Oavsett vilket så ser jag gärna Sveriges matcher och naturligtvis håller jag på det andra laget i varje match.
Citera
2021-07-20, 20:15
Medlem
En kvinna knäböjer inte.

En knäböjande kvinna är kvinno-förrädare.
Citera
2021-07-20, 20:24
Medlem
Då lägger vi till damfotbollen på min lista över skräp att bojkotta. Ingen större förlust för mig personligen. Den här woke-skiten och patetiska godhetssignaleringen fortsätter bara försätta västdemokratierna i misär. Precis ingenting har blivit bättre av detta - tvärtom, det ser värre ut nu än någonsin med motsättningar, polarisering och brottslighet.
Citera
2021-07-20, 20:26
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Damfotboll måste alltid vara politik och personligen ser jag väl på saken enligt följande att skall dom hylla det genomkorrupta BLM och visa sitt stöd för kaosnegrer som slog gravida kvinnor med pistol likt George Floyd så får man flytta ifrån Sverige och bli jänkare på riktigt för vi har ingenting med deras jävla nonsens att göra. Kolla på landsförrädarna känns ju meningslöst, dom spelar ju uppenbarligen inte för Sverige dom förvirrade små liven.
Citera
2021-07-20, 20:28
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Kan väl tycka de som överreagerar har större problem i skallen än de som knäböjer. Men oavsett denna bredd på dårar så är det såklart fel att knäböja. Idrott och politik skall hållas isär. Alltid.

Så behöver man inte ens gå in på detaljnivå och diskutera om budskapet är rätt eller fel. I mitt tycke är ju BLM och knäböj ett jävla skit, men det spelar egentligen ingen roll. Att damlandslaget alltid skall blanda in politik är det egentligen största hindret mot att de någonsin skall kunna bli folkkära. Det är inte folkligt att ta politisk ställning och det borde dom fatta.

Att de dessutom förstör såpass mycket för alla de klubbar som satsar seriöst på sin verksamhet, helt utan politiskt tramsande, är en negativ effekt det borde pratas mer om. Dags för några spelare eller en hel klubb i Damallsvenskan/Elitettan att slå näven i bordet och säga ifrån. Är ganska övertygad om att det finns ett visst/brett missnöje inom damfotbollen emot damlandslagets knäböjande, men ingen vågar ta första mediasmällen.

Just att damer saknar rationellt tänkande blir ju väldigt tydligt här. Vi hade nyss en EM-turnering där Janne har lyckats få ett omtyckt landslag, trots att de är rätt usla. Anledningen var att de fokuserade på fotbollen och la ner det hårda jobbet och hade rätt fokus överlag. Men tog damlandslaget det i beaktande och tog lärdom? NÄÄEE, tvärtom. Och där har vi ju grundproblemet, kvinnor i synnerhet kan inte tänka logiskt eller rationellt, utan går bara efter vad som kan tänkas få mest uppmärksamhet och följare och likes på sociala medier
Citera
2021-07-20, 20:31
Medlem
slutaletas avatar
Knäböj för de skjutna barnen nu senast eller för den svenska polisen som blev avrättad.
Citera
2021-07-20, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Vilket land har du invandrat till?
Norge. Allt fungerar och är extremt välfinansierat. Jag betalar extremt mycket skatt, men det känns riktigt bra. Bra på ett sätt som jag aldrig skulle kunna känna om jag bodde i Sverige och betalade skatt för min egen undergång, för att finansiera polismord och blattar som kaosar. Nu kommer den hjärndöda svensken säga "ja, men i Oslo då".. ja, det finns typ 5% av Sveriges problem i Oslo, men man är väldigt medveten om eländet i Sverige. Hela etablissemanget i Norge kallar det för "svenske tillstander" och Norge får ALDRIG bli som Sverige. Det är politikens Hela uppgift.
Citera
2021-07-20, 21:03
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Knäböj för de skjutna barnen nu senast eller för den svenska polisen som blev avrättad.
Han var ju vit, så det skulle ju aldrig den (stor näsa liten mössa)-ägda median tillåta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in