2021-07-20, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du menar brottsoffret? För Binninge var uppenbarligen sjuk. För att veta om journalerna ens finns så skulle jag vilka se FUP:en. Det går liksom inte att värdera Binninges partsinlaga utan den.

Jag förstår dock tveksamheten att låta offret vittna i en rättegång där den misstänkte försvarar sig själv. Det skulle förmodligen vara traumatiserande för många brottsoffer om deras förövare fick gå loss på dem i den påföljande rättegången. För visst skötte han sitt eget försvar?
Binninge levde under fem år med ungen och mamman och han vet vad de genomgick med ambulanstransporter mm. Binninge hade Koorti som försvarare. Du har noll koll på så väl vad som gäller i svensk rätt och vad som gäller i europeisk rätt. Kom igen när du har kunskap att diskutera.
Du vet ju inte ens att ungen företräds av ett målsägandebiträde.
Du har ju absolut ingen koll.
Citera
2021-07-20, 19:36
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Det finns väl enligt 23 kap 4§ RB en anledning som lyder ”Vid förundersökningen skola ej blott de omständigheter som tala mot den misstänkte utan även de som äro gynnsamma för honom beaktas och bevis som är till hans förmån tillvaratagas” Eller tycker du vi ska bryta mot lagen?

Det är inte ovanligt att olika lagar motsäger varandra, frågan är vad som är viktigast, ett brottsoffers integritet eller att en förövare skall få begå ännu ett övergrepp på sitt offer genom att grotta ner sig i dennes journal.
Citera
2021-07-20, 19:58
Medlem
Citat:
Binninge levde under fem år med ungen och mamman och han vet vad de genomgick med ambulanstransporter mm. Binninge hade Koorti som försvarare. Du har noll koll på så väl vad som gäller i svensk rätt och vad som gäller i europeisk rätt. Kom igen när du har kunskap att diskutera.
Du vet ju inte ens att ungen företräds av ett målsägandebiträde.
Du har ju absolut ingen koll.
Du verkar lite instabil, lugna ner dig lite innan du börjar slå näven i bordet och sådant. Det framkom ingenting i domen om några ambulanstransporter mm. Nämner Binninge något om detta i sin resningsansökan eller varifrån kommer den informationen?

Det skulle vara bra om man kunde styrka den på nåt sätt så det inte bara är valet att tro dig på ditt ord som finns som alternativ.

Var K. Koorti Binninges ombud både i tings- och hovrätten?

Har jag nämnt något om flickans målsägandebiträde, jag har inget minne av att jag har skrivit något om en sådan?
Citera
2021-07-20, 19:59
Medlem
Körde wayback machine på enl änk som delas ut på första sidan.
Bloggen hade två kommentarer, båda av "nobodtoy" , bara en var en länk till KDs tidning. Där ska fd ombudet vara nämnd i KD tidning om just brottet, men länken är död och wayback machine hittar den inte heller.
Kanske någon som vet hur man ska göra för komma åt länken, eller är det rota i kungliga biblioteket och se om den finns där i tyckt form?

https://web.archive.org/web/20101003111609/http://shedlight.bloggplatsen.se/2010/09/07/3525374-vilka-ar-rattsorganisationen-och-vem-ar-binninge/

"noboytoy

Tisdag 7 sept 20:29

Rättsorganisationen (RO) startades en gång av våldtäktsmannen Billy Butt och dömda Anna Sjödin, fd ordf i SSU.

Få människor vet nog om att, det bakom denna organisation, står kriminella personer.

Johann Binninge, ordförande i RO, är dömd för våldtäkt mot barn samt grov fridskränkning. Jag har själv begärt ut domen.

Här är en artikel i Kristdemokraten, om Binninges sexualbrott:

http//www.kristdemokraten.com/article_secure.asp?Article_Id=26694 "
Citera
2021-07-20, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
ra]Det äfr inte ovanligt att olika lagar motsäger varandra, frågan är vad som är viktigast, ett brottsoffers integritet eller att en förövare skall få begå ännu ett övergrepp på sitt offer genom att grotta ner sig i dennes journal.
Så du menar att Brb ska åsidosättas för att tolkas på ditt sätt att tolk Brb? låter inte helt sunt.
Vad har du du för erfarenhet av juridiken?
Citera
2021-07-20, 20:08
Medlem
[quote=N.Armstark|76628826]Du verkar lite instabil, lugna ner dig lite innan du börjar slå näven i bordet och sådant. Det framkom ingenting i domen om några ambulanstransporter mm. Nämner Binninge något om detta i sin resningsansökan eller varifrån kommer den informationen?

Det skulle vara bra om man kunde styrka den på nåt sätt så det inte bara är valet att tro dig på ditt ord som finns som alternativ.

Var K. Koorti Binninges ombud både i tings- och hovrätten?

Har jag nämnt något om flickans målsägandebiträde, jag har inget minne av att jag har skrivit något om en sådan.
Jag är sitter på terrasen och har det toppen med en kopp kaffe och bättre cognac . Jag har inga problem med att slå näven i bordet. Nej det fanns givetvis inget i domen om ambulanstransporter för det hade inge med domen att göra. Nej i tingsrätten hade Binninge advokat Hellad, i horätten Koorti.
Citera
2021-07-20, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Körde wayback machine på enl änk som delas ut på första sidan.
Bloggen hade två kommentarer, båda av "nobodtoy" , bara en var en länk till KDs tidning. Där ska fd ombudet vara nämnd i KD tidning om just brottet, men länken är död och wayback machine hittar den inte heller.
Kanske någon som vet hur man ska göra för komma åt länken, eller är det rota i kungliga biblioteket och se om den finns där i tyckt form?

https://web.archive.org/web/20101003111609/http://shedlight.bloggplatsen.se/2010/09/07/3525374-vilka-ar-rattsorganisationen-och-vem-ar-binninge/

"noboytoy

Tisdag 7 sept 20:29

Rättsorganisationen (RO) startades en gång av våldtäktsmannen Billy Butt och dömda Anna Sjödin, fd ordf i SSU.

Få människor vet nog om att, det bakom denna organisation, står kriminella personer.

Johann Binninge, ordförande i RO, är dömd för våldtäkt mot barn samt grov fridskränkning. Jag har själv begärt ut domen.

Här är en artikel i Kristdemokraten, om Binninges sexualbrott:

http//www.kristdemokraten.com/article_secure.asp?Article_Id=26694 "
Det där är väl gammal info väl.....
Citera
2021-07-20, 20:11
Medlem
Citat:
Det där är väl gammal info väl.....

Är inte allt rörande ombudet gammalt info?
Citera
2021-07-20, 20:23
Medlem
Citat:
Typ...
Citera
2021-07-20, 20:24
Medlem
Det är väl mer intressant vad som rör målsägande
Citera
2021-07-20, 20:25
Medlem
Citat:
Det mesta börjar vara gammalt eftersom bäst-före-datum har passerat för många kilo sedan. Men det mesta har kretsat kring favoritintressena. Våld, sex och juridik. Ämnena var så intressanta att några kompisar gick ihop och startade en klubb för att utveckla sina gemensamma intressen.
Rättssäkerhetsorganisationen, RO.
* Grundades 2006 av Johann Binninge, Billy Butt och Anna Sjödin som alla anser sig själva blivit oskyldigt dömda.

* I styrelsen sitter Johann Binninge, Monica Pernroth-Lullmaa, Susanne Flyborg samt Jenny Beltran (Tito Beltrans hustru).

* I Advisoryboard sitter advokaterna Pelle Svensson, Per E Samuelsson, Ismo Salmi, Peter Haglund, Björn Sandin, Olle Hancock samt Leif Ericksson.

* På hemsidan står det att RO är "ett partipolitiskt obundet, fristående nätverk som arbetar ideellt. Vi bildar opinion för ökad rättssäkerhet".

* Vidare står det: "RO anser att det är viktigt med effektiv brottsbekämpning. Det får dock aldrig ske på bekostnad av att oskyldiga anhålls, häktas och slutligen döms. Vår vision är att ingen oskyldig skall dömas och att inget brottsoffer skall gå utan upprättelse".

* Johann Binninge uppger för Realtid.se att "blir man anklagad för den här typen av brott så är man i praktiken rättslös". Med den här typen av brott menar han sexualbrott och pekar på att fallet Assange inte är unikt.
Citera
2021-07-20, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det mesta börjar vara gammalt eftersom bäst-före-datum har passerat för många kilo sedan. Men det mesta har kretsat kring favoritintressena. Våld, sex och juridik. Ämnena var så intressanta att några kompisar gick ihop och startade en klubb för att utveckla sina gemensamma intressen.
Rättssäkerhetsorganisationen, RO.
* Grundades 2006 av Johann Binninge, Billy Butt och Anna Sjödin som alla anser sig själva blivit oskyldigt dömda.

* I styrelsen sitter Johann Binninge, Monica Pernroth-Lullmaa, Susanne Flyborg samt Jenny Beltran (Tito Beltrans hustru).

* I Advisoryboard sitter advokaterna Pelle Svensson, Per E Samuelsson, Ismo Salmi, Peter Haglund, Björn Sandin, Olle Hancock samt Leif Ericksson.

* På hemsidan står det att RO är "ett partipolitiskt obundet, fristående nätverk som arbetar ideellt. Vi bildar opinion för ökad rättssäkerhet".

* Vidare står det: "RO anser att det är viktigt med effektiv brottsbekämpning. Det får dock aldrig ske på bekostnad av att oskyldiga anhålls, häktas och slutligen döms. Vår vision är att ingen oskyldig skall dömas och att inget brottsoffer skall gå utan upprättelse".

* Johann Binninge uppger för Realtid.se att "blir man anklagad för den här typen av brott så är man i praktiken rättslös". Med den här typen av brott menar han sexualbrott och pekar på att fallet Assange inte är unikt.
Det stämmer väl rätt bra på vissa delar, shit vad jag skulle vilja veta vad du jobbar med? Läkare, psykolog, rättsvetare..... du verkar grymt kunnig. Men du tappar målsäganden i ditt resonemang
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in