Citat:
Ursprungligen postat av
Urin
Förstår. Då övertolkade jag.
Berätta gärna mer om vad du hört. Vem uppges ha tryckt på larmknappen gällande Gylfi t.ex.?
Just nu pratas det VÄLDIGT mycket men ytterst lite från lite säkra källor. Ni måste ha i åtanke att Island är ett oerhört litet land och nationalsporten är faktiskt inte fotboll utan att prata om varandra.... Med det sagt så har jag två gånger under dagen pratat med min vän som jag tidigare nämnt, som är på KSÍ lönelista om man säger. Vännen är bekant med men ej personlig vän till GS, är däremot mycket nära vän till flera i och runtom landslaget. Där har min vän hört, från "straight from the source" på ett eller annat sätt att det är frun som larmat, några har fått info om att frun kom på GS och denna 14-15 åriga individ men inte alla har hört exakt samma version så den är ej verifierad. Att frun gjorde nån kortlivad dementi ska ha varit på en slags "order" eller en väldigt stark rekommendation / önskan från diverse inbandade arbetsgivare och sponsorer, i ett försök att vinna lite tid. Hon är trots allt GS fru så här på ön har alla stor respekt och medlidande för hennes väldigt svåra situation, det är hennes man och far till hennes barn som gjort något förfärligt. Det är nog inte en alldeles tydlig och rak väg hon ska vandra här. Att hon tog ner Instagram tolkas av dom flesta som att dementin inte plockas ner bara den, utan hela kontot som en slags statement.
Det är absolut inte så att storyn sväljs med hull och hår, det är blandade läger, det är svårt att klä i ord hur 2016 års landslag har gudlik status här och vad "strákarnir okkar" (övers: våra grabbar/pojkar) gjorde för den nationella själen och stoltheten. Och då har GS varit en av dom absolut största gudarna, utan tvekan. Det är ändå så att det är övervägande fler som tror på detta, och med varor som plockas ner från hyllor och ett KSÍ som inte uttalat sig alls, ett twitter som glöder och så vidare, så är han totalt bränd här på ön oavsett hur detta slutar. Han kan inte komma tillbaka från detta, det inser alla. Anklagelserna ska vara ganska tunga, det är allt min vän sa men ville inte gå närmare in på det, då det är munkavle som gäller från min väns arbetsgivare just nu.