2021-07-20, 18:37
Medlem
stardust74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urin
Ja och från stardust74, som är ifrån Island, låter det som att Gylfi vänstrat med en pojke?

Stämmer det? Är det alltså en liten pojke Gylfi misstänks ha förgripit sig på? Det är än mer bisarrt.

Då har jag uttryckt mig oklart, nej ingen av dom jag har pratat med har på något sätt specificerat vare sig flicka eller pojke. Jag skulle däremot tro att om det vore en pojke så vore det en stor del av pratet så jag utgår ifrån att det är flicka. Ber om ursäkt om jag var otydlig i det svar du citerar, jag syftade mer på att GS handling nog inte har något med fruns snygghetsfaktor att göra. Avvikande beteende (vilket det måste ju erkännas att det är när en gift 31 åring man har en form av sex med en 14-15 åring) ska inte reflekteras på hans fru på något sätt menade jag att skriva.
Senast redigerad av stardust74 2021-07-20 kl. 18:39. Anledning: Stavfel
Citera
2021-07-20, 18:39
Medlem
cerns avatar
Posta Tweetsen om att Gylf-i ska ha vänstrat med en pojkvasker!!!
Citera
2021-07-20, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det handlar sannolikt om ett fan som är 17 år och påstod att hon var äldre och ville träffa en rik fotbollsspelare.

Den franske stjärnan Ribery hade väl någon affär med en 17-årig prostituerad som påstod att hon var äldre.

Hela den här historien är nog en icke-händelse.

Vad som är allvarligt är att myndigheterna i England såg mellan fingrarna när ett pakistanskt pedofilnätverk utnyttjade engelska flickor på riktigt.

Nej, det handlar inte om någon 17-åring. Det handlar om tonåringar under 16 år, dvs. 13-15 år och det lär bli några års fängelse om han blir dömd. Läste just om ett liknande fall:

Citat:
A woman who suspected her boyfriend was cheating on her discovered he was sending sexually explicit messages to underage girls after logging into his Instagram account.

Paedophile Louis Davison was jailed for two years after a court heard he pretended to be 15 years old to chat with girls aged from 13 to 15 on the social media site.

Davison asked a 13-year-old to send him a video of herself carrying out a sexual act during an exchange of messages in 2018, Newcastle Crown Court was told.

And in two Instagram conversations in 2019 he asked two girls, aged 13 and 14 or 15, about what sexual activity they'd engaged in.

Davison, now 22, was discovered last year when his girlfriend noticed he was spending a lot of time on his phone and suspected him of having an affair.

Den här sexförbrytaren var bara 22-år och hade "bara" bett en 13-åring att skicka en video med sexuellt inslag till honom. Om den här islänningen har haft sex med en 13-åring rent fysisk borde det bli mer än 2 års fängelse. Det lär inte bli någon mer forboll för honom i England i alla fall.
Citera
2021-07-20, 18:40
Medlem
Urins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stardust74
Då har jag uttryckt mig oklart, nej ingen av dom jag har pratat med har på något sätt specificerat vare sig flicka eller pojke. Jag skulle däremot tro att om det vore en pojke så vore det en stor del av pratet så jag utgår ifrån att det är flicka. Ber om ursäkt om jag var otydlig i det svar du citerar, jag syftade mer på att GS handling nog inte har något med fruns snygghetsfaktor att göra. Avvikande beteende (vilket det måste ju erkännas att det är när en gift 31 åring man har en form av sex med en 14-15 åring) ska inte reflekteras på hans fru på något sätt menade jag att skriva.

Förstår. Då övertolkade jag.

Berätta gärna mer om vad du hört. Vem uppges ha tryckt på larmknappen gällande Gylfi t.ex.?
Citera
2021-07-20, 19:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Nej, det handlar inte om någon 17-åring. Det handlar om tonåringar under 16 år, dvs. 13-15 år och det lär bli några års fängelse om han blir dömd. Läste just om ett liknande fall:

Den här sexförbrytaren var bara 22-år och hade "bara" bett en 13-åring att skicka en video med sexuellt inslag till honom. Om den här islänningen har haft sex med en 13-åring rent fysisk borde det bli mer än 2 års fängelse. Det lär inte bli någon mer forboll för honom i England i alla fall.

Vad finns det för bevis för det där?

Det låter som typiskt clickbait från media.

Det är för jävligt att de får peka ut någon på det där sättet utan att ange hur gammal tjejen är och vad Gylfi har gjort.
Citera
2021-07-20, 19:24
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är ju en viss skillnad mellan det kroppsliga, och det mentala hos en fjortonåring..

Eller skall fjortonåringar få börja rösta också ?

Jag skulle aldrig umgås med en tonåring för dennes intellekt - knulla skulle dock vara skönt... Och grader i helvetet finns tyvärr när man sätter åldersgränser. Blir sjukt när en 17 åring och 11 månader gammal så blir man dömd för att ha haft sex mer men inte en som är 18 och över... Det är väl förresten C och MP som vill att 16-åringar skall få rösträtt? Det är sjukt om något är det!
Citera
2021-07-20, 20:01
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Människor och deras fakade äktenskap och relationer. Kan bara skratta åt all fåniga bilder dom lagt upp på sin instagram under åren.

https://futballnews.com/alexandra-ivarsdottir-wife-of-gylfi-sigurdsson-deletes-her-instagram-page-amidst-child-sex-offense-s candal/

Så genomskinligt. Så mycket kärlek var det i dom bilderna och minnena för Gilfy att han fick söka upp sexuella kontakter med minderåriga på nätet. Jaja modellbruden var väl inte genuin heller utan visste väl vad deras relation handlade om. Inte kärlek iallafall.

Får se hur islänningen ska ta sig ur detta. Kanske faka att han är psykiskt sjuk eller något. Eller han någon sjukdom som Tiger woods försökte få det till med sin otrohetsaffär. Även om det inte var lika grovt såklart med minderåriga.
Citera
2021-07-20, 20:01
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är ju en viss skillnad mellan det kroppsliga, och det mentala hos en fjortonåring..

Eller skall fjortonåringar få börja rösta också ?

Precis,
fjortonåringar är i det skedet där det börjar hända saker men den som pratar med eller ens iakttar dem en stund inser att vi pratar om barn.

Normala män förlorar intresset fort om den där snygga tjejen man såg på avstånd/dålig vinkel visar sig vara så ung.

Citat:

Stämmer det? Är det alltså en liten pojke Gylfi misstänks ha förgripit sig på? Det är än mer bisarrt.

För att? Är du homofob eller?

Fanns det konkret info om att det är en kille Gylfi gett sig på`?
Citera
2021-07-20, 20:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ingen idé du försöker - jag har försökt men i denna tråd har alla moraliska tanter samlats. Sedan kommer de smygrunka till musikvideon jag lade upp... Iofs. det var ingen som tog betet - hon var 19 år när denna video spelades in så det hade inte varit brottsligt att ha sex med henne - Hmm, någon som vågar erkänna att hon var sexig och snygg nu, samt en sexakt med henne hade ni inte tackat nej till? Se nedan.

Det är sjukt om drevet dragits igång och Gylfi satt på eller chattat med någon som snart fyller 18 år...

https://www.youtube.com/watch?v=pqTcHtSSfUE

Men det är det troligen inte. Du kan knulla lagligt en person på 15 år i Sverige även om du är 80 och bägge med på det. I England är åldern 16 år minst. Så att han åkt dit måste handla om en person under 16, alltså inte 18.
Citera
2021-07-20, 20:11
Medlem
stardust74s avatar
Citat:
Förstår. Då övertolkade jag.

Berätta gärna mer om vad du hört. Vem uppges ha tryckt på larmknappen gällande Gylfi t.ex.?

Just nu pratas det VÄLDIGT mycket men ytterst lite från lite säkra källor. Ni måste ha i åtanke att Island är ett oerhört litet land och nationalsporten är faktiskt inte fotboll utan att prata om varandra.... Med det sagt så har jag två gånger under dagen pratat med min vän som jag tidigare nämnt, som är på KSÍ lönelista om man säger. Vännen är bekant med men ej personlig vän till GS, är däremot mycket nära vän till flera i och runtom landslaget. Där har min vän hört, från "straight from the source" på ett eller annat sätt att det är frun som larmat, några har fått info om att frun kom på GS och denna 14-15 åriga individ men inte alla har hört exakt samma version så den är ej verifierad. Att frun gjorde nån kortlivad dementi ska ha varit på en slags "order" eller en väldigt stark rekommendation / önskan från diverse inbandade arbetsgivare och sponsorer, i ett försök att vinna lite tid. Hon är trots allt GS fru så här på ön har alla stor respekt och medlidande för hennes väldigt svåra situation, det är hennes man och far till hennes barn som gjort något förfärligt. Det är nog inte en alldeles tydlig och rak väg hon ska vandra här. Att hon tog ner Instagram tolkas av dom flesta som att dementin inte plockas ner bara den, utan hela kontot som en slags statement.

Det är absolut inte så att storyn sväljs med hull och hår, det är blandade läger, det är svårt att klä i ord hur 2016 års landslag har gudlik status här och vad "strákarnir okkar" (övers: våra grabbar/pojkar) gjorde för den nationella själen och stoltheten. Och då har GS varit en av dom absolut största gudarna, utan tvekan. Det är ändå så att det är övervägande fler som tror på detta, och med varor som plockas ner från hyllor och ett KSÍ som inte uttalat sig alls, ett twitter som glöder och så vidare, så är han totalt bränd här på ön oavsett hur detta slutar. Han kan inte komma tillbaka från detta, det inser alla. Anklagelserna ska vara ganska tunga, det är allt min vän sa men ville inte gå närmare in på det, då det är munkavle som gäller från min väns arbetsgivare just nu.
Citera
2021-07-20, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men det är det troligen inte. Du kan knulla lagligt en person på 15 år i Sverige även om du är 80 och bägge med på det. I England är åldern 16 år minst. Så att han åkt dit måste handla om en person under 16, alltså inte 18.

Okey, kan inget om detta, men det stämmer säkerligen. Ja, bäst att avvakta vad som skett innan man hänger någon! Iofs, är säkerligen skadan redan skedd, vad som än hänt... Gylfi är nog inte så glad över sina val, idag!
Citera
2021-07-20, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stardust74
Just nu pratas det VÄLDIGT mycket men ytterst lite från lite säkra källor. Ni måste ha i åtanke att Island är ett oerhört litet land och nationalsporten är faktiskt inte fotboll utan att prata om varandra.... Med det sagt så har jag två gånger under dagen pratat med min vän som jag tidigare nämnt, som är på KSÍ lönelista om man säger. Vännen är bekant med men ej personlig vän till GS, är däremot mycket nära vän till flera i och runtom landslaget. Där har min vän hört, från "straight from the source" på ett eller annat sätt att det är frun som larmat, några har fått info om att frun kom på GS och denna 14-15 åriga individ men inte alla har hört exakt samma version så den är ej verifierad. Att frun gjorde nån kortlivad dementi ska ha varit på en slags "order" eller en väldigt stark rekommendation / önskan från diverse inbandade arbetsgivare och sponsorer, i ett försök att vinna lite tid. Hon är trots allt GS fru så här på ön har alla stor respekt och medlidande för hennes väldigt svåra situation, det är hennes man och far till hennes barn som gjort något förfärligt. Det är nog inte en alldeles tydlig och rak väg hon ska vandra här. Att hon tog ner Instagram tolkas av dom flesta som att dementin inte plockas ner bara den, utan hela kontot som en slags statement.

Det är absolut inte så att storyn sväljs med hull och hår, det är blandade läger, det är svårt att klä i ord hur 2016 års landslag har gudlik status här och vad "strákarnir okkar" (övers: våra grabbar/pojkar) gjorde för den nationella själen och stoltheten. Och då har GS varit en av dom absolut största gudarna, utan tvekan. Det är ändå så att det är övervägande fler som tror på detta, och med varor som plockas ner från hyllor och ett KSÍ som inte uttalat sig alls, ett twitter som glöder och så vidare, så är han totalt bränd här på ön oavsett hur detta slutar. Han kan inte komma tillbaka från detta, det inser alla. Anklagelserna ska vara ganska tunga, det är allt min vän sa men ville inte gå närmare in på det, då det är munkavle som gäller från min väns arbetsgivare just nu.

Tack för väldigt bra insiderinfo (hoppas den är sann, tror på dig, men man kan aldrig veta - vi får se) - intressant att höra hur det troligtvis ligger till. Kudos för att du delar med dig så öppenhjärtigt och stoltheten skall ni ha kvar. Förstår att det känns tufft, men skilj ändå detta från prestationerna ni gjorde på plan - detta har inget med den att göra. Förstår dock att det är svårt, ju mindre landet är och ju färre stjärnor man har. Hmm, lycka till i sorgearbetet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in