Citat:
Ursprungligen postat av
Krimprofessorn
● Att undanhålla och undanröja bevisning kan falla under ”Skyddande av brottsling”.
Om du vet något ska du kontakta åklagaren omgående.
● Och, då får det bli så.
Bara för att jag, råkar vara djupt engagerad i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m (2018) så betyder det inte, att jag, personligen, kan dra fram som en slags ångvält och inbilla mig att jag kan göra och bete mig precis hur som helst, det finns faktiskt gränser.
Respekterar man inte andra människor, blir man inte respekterad själv.
Folk som har anförtrott sig till mig genom att ha berättat saker och ting för mig har de alla en egen vilja vilken jag i min tur måste, och framförallt, vill respektera.
Jag hoppas i stället att kunna finna så kallade genvägar för att sålunda slippa ifrån att göra mig till ovänn med andra människor och framförallt, för att inte dra in andra vänliga människor i detta, mot ! ... deras egen vilja.
Jag är inte någon slags Gud, jag är en helt vanlig och enkel människa så som de allra flesta är, och vill vara.
Jag kände L*na Wesstr*m vilket har fått mig att engagera mig på djupet i detta fallet, jag har även besökt L*na Wesstr*m:s gravplats vid flera olika tillfällen och därstädes lämnat blommor.
L*ena Wesstr*m var en underbar mänsklig varelse och hon var dessutom enligt mig en god gitarrist. ( jag har själv spelat gitarr samt basgitarr under många år ).
Tillägg: Det är inte alls säkert att jag kommer att kunna finna något som i sin tur kan leda detta gamla mordfallet (L*na Wesstr*m 2018)
vidare, men om jag nu plötsligt skulle lyckas med att finna vad jag söker efter, då blir polisen den första jag överlämnar detta till med glädje.
Mvh/JM.