2021-07-20, 15:03
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergslag
Okej testar igen. Detta videoklipp visar Stefan Davidsson med systern A. och föräldrarna F. och M.
Drömkvinnan i hans liv H. är också med.

Det här visar på ett avvikande beteende hos Stefan redan på ett tidigt stadium. Det visar även hur relationen mellan H. och Stefan var. Ett par år senare skulle Stefan börjar flörta med Lena och slutligen mörda henne. Detta videoklipp visar hur ett avvikande beteende hos en mördare syns redan tidigare i livet och säkerligen under uppväxten.

VIDEOKLIPPET (NAKENHET BORTTAGET)
--------------------------------------

https://gofile.io/d/P4em3S

-------------------------------------

Jag får inte fram klippet. Kan någon vänlig själ ladda upp det igen?
Citera
2021-07-20, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det finns människor som både hört och sett, men av vänskapsskäl och även andra skäl inte vill blanda sig i vilket jag i min tur måste respektera, i annat fall hade jag för länge sedan varit hos polisen med det jag hitintills vet och känner till.

Mvh/JM.

Att undanhålla och undanröja bevisning kan falla under ”Skyddande av brottsling”. Om du vet något ska du kontakta åklagaren omgående.
Citera
2021-07-20, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag får inte fram klippet. Kan någon vänlig själ ladda upp det igen?

Klippet försvinner med jämna mellanrum. Men brukar återkomma ...
Citera
2021-07-20, 17:16
Medlem
Det är mycket som är skumt med Hax som valde bort att finnas nära barnen när deras pappa blev misstänkt för mord och häktades första gången. Hon prioriterade och valde att geocacha med sin Fiskegubbe.

Hax är mamman som diskuterat och planerat familjemord ihop med maken. Mord för att hon mådde dåligt och hade barn med kolik. I förhör tyckte hon det var normalt och liknade det som att anhöriga önskar dödshjälp för svårt sjuka. Hax är sjukt farlig om hon fortfarande får tankar om att alla i familjen ska dö när EN familjemedlem mår dåligt och inte orkar leva.

SOA ses som en curlingpappa, men det kanske han främst har varit för att skydda barnbarnen från deras weirdo föräldrar?

Hax sägs haft psykoser och varit tvångsintagen på psyk. Därför tror jag det kan stämma att hon trampat barfota i krossat glas. Får hon minsta obalans i sin livslånga medicinering kanske hon kan bli livsfarlig?
Citera
2021-07-20, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn

● Att undanhålla och undanröja bevisning kan falla under ”Skyddande av brottsling”.

Om du vet något ska du kontakta åklagaren omgående.

● Och, då får det bli så.

Bara för att jag, råkar vara djupt engagerad i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m (2018) så betyder det inte, att jag, personligen, kan dra fram som en slags ångvält och inbilla mig att jag kan göra och bete mig precis hur som helst, det finns faktiskt gränser.

Respekterar man inte andra människor, blir man inte respekterad själv.

Folk som har anförtrott sig till mig genom att ha berättat saker och ting för mig har de alla en egen vilja vilken jag i min tur måste, och framförallt, vill respektera.

Jag hoppas i stället att kunna finna så kallade genvägar för att sålunda slippa ifrån att göra mig till ovänn med andra människor och framförallt, för att inte dra in andra vänliga människor i detta, mot ! ... deras egen vilja.

Jag är inte någon slags Gud, jag är en helt vanlig och enkel människa så som de allra flesta är, och vill vara.

Jag kände L*na Wesstr*m vilket har fått mig att engagera mig på djupet i detta fallet, jag har även besökt L*na Wesstr*m:s gravplats vid flera olika tillfällen och därstädes lämnat blommor.

L*ena Wesstr*m var en underbar mänsklig varelse och hon var dessutom enligt mig en god gitarrist. ( jag har själv spelat gitarr samt basgitarr under många år ).

Tillägg: Det är inte alls säkert att jag kommer att kunna finna något som i sin tur kan leda detta gamla mordfallet (L*na Wesstr*m 2018)
vidare, men om jag nu plötsligt skulle lyckas med att finna vad jag söker efter, då blir polisen den första jag överlämnar detta till med glädje.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-07-20 kl. 18:08.
Citera
2021-07-20, 18:04
Avslutad
Citat:
Dubbelpost.
Litar du på polisen i detta fall? Det är väldigt mycket som slarvats med, skarvats och förbisetts.
Jag är mycket nyfiken över vad du tror att SD hade för egentligt ärende hos JG, samt vad som kan ha lånats, är det någonting som JG sen hämtade tillbaks i SDs mörka hus?
Citera
2021-07-20, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Även om det som hände kanske maximerar ngn total lycka, tycker jag att det är ett misslyckande från rättsväsendets och polismaktens sida. Det här självmordet borde man kunnat se komma och då har man en plikt att förhindra det.

Håller verkligen med, men nu såg inte den krassa verkligheten ut så.
Citera
2021-07-20, 20:13
Medlem
mormedkolls avatar
Citat:
Gällande de 4 minuter och 17 sekunder som fanns mellan det att L*na Wesstr*m under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018 hade anlänt till Rättar*vägen (9) klockan 23:25:43 och fram till klockan 23:30 då den brutala dödsmisshandeln påbörjades bakom bullerplanket.

Frågan löd i tidigare skrivet inlägg.

Vad kan man tänka sig ha hänt under just den tiden av 4 minuter och 17 sekunder ?

1: Ingen vaginal sperma hos LW från SD kunde konstateras av RättsLäkare vid det aktuella undersökningstillfället, däremot sagt, så konstaterades SD:s sperma på den då avlidna L*na Wesstr*m:s kjol.

2: Försök till våldtäkt kan det föga troligt ha handlat om då St*fan Davidss*n och L*na Wesstr*m hade ett sexuellt förhållande.

3: Tjat om en sexuell kontakt med LW från SD:s sida, är lika föga troligt som ett försök till våldtäkt.

Dessa 4 minuter och 17 sekunder handlar om någonting helt annat i detta fallet. Den som inser vad tid är, förstår sålunda, att man hinner att få gjort väldigt mycket på en tid av 240 sekunder.

Mvh/JM.
Såklart kan väldtäkt begås än om de berörda parterna haft sexuellt umgänge- kanske därför det slutade med mord- för att Lena inte alls ville mer!
Citera
2021-07-20, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Att undanhålla och undanröja bevisning kan falla under ”Skyddande av brottsling”. Om du vet något ska du kontakta åklagaren omgående.

Tror inte JM har så mycket på fötterna som han påstår. Det har även framskymtar tidigare.
Citera
2021-07-20, 23:04
Medlem
Citat:

Bara för att jag, råkar vara djupt engagerad i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m (2018) så betyder det inte, att jag, personligen, kan dra fram som en slags ångvält och inbilla mig att jag kan göra och bete mig precis hur som helst, det finns faktiskt gränser.

Folk som har anförtrott sig till mig genom att ha berättat saker och ting för mig har de alla en egen vilja vilken jag i min tur måste, och framförallt, vill respektera.

Jag hoppas i stället att kunna finna så kallade genvägar för att sålunda slippa ifrån att göra mig till ovänn med andra människor och framförallt, för att inte dra in andra vänliga människor i detta, mot ! ... deras egen vilja.

Jag är inte någon slags Gud, jag är en helt vanlig och enkel människa så som de allra flesta är, och vill vara.

Jag kände L*na Wesstr*m vilket har fått mig att engagera mig på djupet i detta fallet, jag har även besökt L*na Wesstr*m:s gravplats vid flera olika tillfällen och därstädes lämnat blommor.

L*ena Wesstr*m var en underbar mänsklig varelse och hon var dessutom enligt mig en god gitarrist. ( jag har själv spelat gitarr samt basgitarr under många år ).

Tillägg: Det är inte alls säkert att jag kommer att kunna finna något som i sin tur kan leda detta gamla mordfallet (L*na Wesstr*m 2018)
vidare, men om jag nu plötsligt skulle lyckas med att finna vad jag söker efter, då blir polisen den första jag överlämnar detta till med glädje.

Mvh/JM.

Du har tidigare en period skrivit om din övertygelse att SD var oskyldig, men nu anser du att han är skyldig till mordet. Vänligen förklara gärna vad som föranlett att du ändrat dig. Du har såvitt jag noterat aldrig besvarat frågan som ställts av flera i tråden.
Citera
2021-07-21, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Även om det som hände kanske maximerar ngn total lycka, tycker jag att det är ett misslyckande från rättsväsendets och polismaktens sida. Det här självmordet borde man kunnat se komma och då har man en plikt att förhindra det.

Ja, helt riktigt. Ofattbart vad lagen än säger om saken. SD hade kunnat ställa till med en massa elände för andra, inte minst mot sin egen familj när han förstod att spelet var slut.
Senast redigerad av zilvereko 2021-07-21 kl. 00:17.
Citera
2021-07-21, 00:16
Medlem
Citat:

Mvh/JM.

Ok? Men jag har aldrig hört en basist kalla sin bas för basgitarr. Kanske är jag dåligt upplyst gällande namn på olika instrument?

Däremot stämmer det att Lena spelade både gitarr och piano och var en god sångerska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in