• 1
  • 2
2021-07-20, 15:14
Medlem
Är det möjligt att hydrera att urinprov som skickas på analys ?? Eller är de bara möjligt vid sticka bara? Om man käkar i sig kreatin o bvitamin innan?
Och om de är möjligt, vilken bvitamin får kisset gult? Har köpt hem b12 av något slag, men kisset blir inte gult av de...
Citera
2021-07-20, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonna123
Är det möjligt att hydrera att urinprov som skickas på analys ?? Eller är de bara möjligt vid sticka bara? Om man käkar i sig kreatin o bvitamin innan?
Och om de är möjligt, vilken bvitamin får kisset gult? Har köpt hem b12 av något slag, men kisset blir inte gult av de...

Det ska funka med kreatin och vitamin b12. Däremot vet jag inte om det går att bli kuggad på pH-värdet. Nån som vet bättre får gärna rätta mig om jag har fel.

Vad gäller b12 så behöver du käka flera, inte bara 1-2. TYP en näve.
Citera
2021-07-20, 15:19
Medlem
link71s avatar
Köp berocca . Krossa ner typ 2-3 st på samma gång som du dricker massa vatten. Men se till o töm innan du lämnar up.
Om dom har kreatin sticka så går de ej med vatten. Dom ser direkt om man har druckit vatten eller inte .
Citera
2021-07-20, 15:25
Bannlyst
Vad kreatin har med saken vet jag inte, men nej du kan inte lura ett labbtest. Dom kommer se om det är för utspätt med hjälp av kreatininvärdet och oavsett resultat så kommer det inte godkännas.
Citera
2021-07-20, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Köp berocca . Krossa ner typ 2-3 st på samma gång som du dricker massa vatten. Men se till o töm innan du lämnar up.
Om dom har kreatin sticka så går de ej med vatten. Dom ser direkt om man har druckit vatten eller inte .

De var en gång då mitt kiss var nästintill genomskinligt, och då sa dom till mig: de kan vara så att vi vill ha ett nytt prov då de är lite genomskinligt, se till o dricka lite mindre vatten nästa gång.

Men just kisset kan jag ju få gult så de ser bra ut. Men frågan är ju om man kan få dom andra värderna att se bra ut? Eftersom allt skickas på analys så ser dom ju kreatininnivåerna, men har läst att man kan käka kreatin för att få upp dom?
Citera
2021-07-20, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1nvest
Vad kreatin har med saken vet jag inte, men nej du kan inte lura ett labbtest. Dom kommer se om det är för utspätt med hjälp av kreatininvärdet och oavsett resultat så kommer det inte godkännas.

Har läst att man kan käka kreatin för att få upp kreatininvärdet, stämmer inte de?
Citera
2021-07-20, 16:02
Medlem
link71s avatar
Citat:
De var en gång då mitt kiss var nästintill genomskinligt, och då sa dom till mig: de kan vara så att vi vill ha ett nytt prov då de är lite genomskinligt, se till o dricka lite mindre vatten nästa gång.

Men just kisset kan jag ju få gult så de ser bra ut. Men frågan är ju om man kan få dom andra värderna att se bra ut? Eftersom allt skickas på analys så ser dom ju kreatininnivåerna, men har läst att man kan käka kreatin för att få upp dom?

Har ingen aning faktiskt vad som händer om du käkar kreatin faktiskt.
Mvh
Citera
2021-07-20, 16:30
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Har läst att man kan käka kreatin för att få upp kreatininvärdet, stämmer inte de?

Det kan man, och kort därefter får man ett samtal från läkaren som akut vill lägga in en för njursvikt då kreatininvärdena i urinen talar för att man ej längre har fungerande njurar.

Då får man välja mellan att antingen tala om för läkaren varför värdena är som de är, eller finna sig i att sjukvårdsförsäkringen kanske inte gäller den dag man Verkligen behöver vård eftersom man ignorerat att lösa ett allvarligt problem.
Citera
2021-07-20, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det kan man, och kort därefter får man ett samtal från läkaren som akut vill lägga in en för njursvikt då kreatininvärdena i urinen talar för att man ej längre har fungerande njurar.

Då får man välja mellan att antingen tala om för läkaren varför värdena är som de är, eller finna sig i att sjukvårdsförsäkringen kanske inte gäller den dag man Verkligen behöver vård eftersom man ignorerat att lösa ett allvarligt problem.

Man kan ju beställa hem test som mäter kreatininvärdet i urinet? Borde inte de funka att testa sig fram?
Citera
2021-07-20, 17:41
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Man kan ju beställa hem test som mäter kreatininvärdet i urinet? Borde inte de funka att testa sig fram?
Den mängd som krävs för att maskera t ex cannabis i drogtest är så hög att det ser ut som njursvikt i analysen. Det är inget att testa sig fram med (hur skall du för övrigt testa det hemma? Du har ju knappast tillgång till den labbutrustning som analyserar urinet efter droger ändå, och kan således inte få veta vilket värde det är som funkar för just dig) utan det är helt enkelt bara så det är.
Citera
2021-07-21, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Har extremt svårt att tänka mig att det skulle se ut som njursvikt om du doserar 5-10 mg kreatin dagligen. Det är ju vad som man uppmanas att ta i träningssammanhang.
Citera
2021-07-21, 13:05
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Har extremt svårt att tänka mig att det skulle se ut som njursvikt om du doserar 5-10 mg kreatin dagligen.
Fast 5-10mg om dagen räcker inte för att dilatera ett urinprov. Där behöver du äta 20-50g kreatin eller mer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in