Flashback bygger pepparkakshus!
2021-07-20, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Du skrev ”Det brotsliga är att ta ut pengar, dvs penningtvätt ,

Det är för att du blandar ihop ditt ego med vad andra skriver.

Citat:
iochmed att det är olagligt att förmedla finansiella instrument utan tillstånd= Pengar in i företaget

alla pengar i "företaget" blir en del av den kriminella verksamheten, tex för att de införskaffats olagligt ja.

Citat:
Pengar som kommer ur företaget (ponzi/pyramidspelet i det här fallet)= brotsligt införrskaffade.

det stämmer

Citat:
Kan de bevisa att utbetalningen ”vinsten” kommer ur ”trades” eller något annat påhitt än pyramidspelsdelen (dvs värver ihop sin ”avkastning” av deras pengar)”

det är vad tillståndet avser, (tillståndet kräver bla att det redovisas, och veriferas av 3djepart, löpande så länge man "säljer" sin affärside till "svenska" kunder/svenska marknaden)

Citat:
Har du efter dessa påståenden en länk på personer i Sverige som har åkt dit och blivit straffade eller är det bara vilda fantasier från en räddhågsen liten liten svag människa?

Det är en fråga för FI, polis och åklagarmyndigheten, du kanske ska slå dem en signal istället för att fäktas med väderkvarnar på FB, tror inte du får någon sympati här annat än från det andra skräpet som vill rekrytera in nya mongon i bedrägeriet, de har ju "köpt" in sig likt dig mot löftet att få ta del av pengarna i bedrägeriet.
Citera
2021-07-20, 10:39
Medlem
[quote=slö|76623471]ha förklaringar på "varför" det inte är ett bedrägeri .[i/QUOTE]
Även om det är bedrägeri så varför skulle jag bli bestraffad för det?
Jag har inte rekryterat någon, jag har bara fört in 10000 dollar som jag tjänat helt lagligt.
Så förklara gärna vad jag gör som är brottsligt.
Lägg med en länk på någon i Sverige som lagt in pengar på Cash FX Group och blivit straffad med fängelse/böter, tills du gjort detta så kan du sluta med dina påståenden att det är brottsligt att gå in med pengar i Cash FX Group.
Citera
2021-07-20, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är för att du blandar ihop ditt ego med vad andra skriver.

alla pengar i "företaget" blir en del av den kriminella verksamheten, tex för att de införskaffats olagligt ja.

det stämmer

det är vad tillståndet avser, (tillståndet kräver bla att det redovisas, och veriferas av 3djepart, löpande så länge man "säljer" sin affärside till "svenska" kunder/svenska marknaden)

Det är en fråga för FI, polis och åklagarmyndigheten, du kanske ska slå dem en signal istället för att fäktas med väderkvarnar på FB, tror inte du får någon sympati här annat än från det andra skräpet som vill rekrytera in nya mongon i bedrägeriet, de har ju "köpt" in sig likt dig mot löftet att få ta del av pengarna i bedrägeriet.
Om du inte förstod det så är det dig jag citerar, om inte annat ser du väl det med din dåliga stavning (brotsligt)?
Så fram med länkarna nu?
Citera
2021-07-20, 10:52
Medlem
Citat:
[i/QUOTE]
Även om det är bedrägeri så varför skulle jag bli bestraffad för det?
Jag har inte rekryterat någon, jag har bara fört in 10000 dollar som jag tjänat helt lagligt.
Så förklara gärna vad jag gör som är brottsligt.
Lägg med en länk på någon i Sverige som lagt in pengar på Cash FX Group och blivit straffad med fängelse/böter, tills du gjort detta så kan du sluta med dina påståenden att det är brottsligt att gå in med pengar i Cash FX Group.

Vart har jag påståt att det är brotsligt att ge bort sina pengar till taxischaförer och luffare i panama?

det är bara om du tar ut pengar det är brotsligt, de kommer ju från en kriminell verksamhet. penningtvätt.

att rekrytera någon är ju investeringsbedrägeri alt bedrägeri. och naturligtvis även det penningtvätt.

att skatteverket tar skatt enligt lotterilagen (om de saknar svensk spelicense, pyramidspel kan inte få license) har ingen betydelse.

att du inte förstår lagen eller bryr dig om den förändrar inget, inte heller om du eller någon annan bryter åker dit förändrar den.
Citera
2021-07-20, 10:58
Medlem
Citat:
Om du inte förstod det så är det dig jag citerar, om inte annat ser du väl det med din dåliga stavning (brotsligt)?

Då är du välkommen att använda citeringsfunktionen.

Citat:
Så fram med länkarna nu?

jag postar de till dig när bedrägeriet kollapsat klart.
Citera
2021-07-20, 10:59
Medlem
Citat:
Vart har jag påståt att det är brotsligt att ge bort sina pengar till taxischaförer och luffare i panama?

det är bara om du tar ut pengar det är brotsligt, de kommer ju från en kriminell verksamhet. penningtvätt.

att rekrytera någon är ju investeringsbedrägeri alt bedrägeri. och naturligtvis även det penningtvätt.

att skatteverket tar skatt enligt lotterilagen (om de saknar svensk spelicense, pyramidspel kan inte få license) har ingen betydelse.

att du inte förstår lagen eller bryr dig om den förändrar inget, inte heller om du eller någon annan bryter åker dit förändrar den.
Så det är brottsligt att ta pengarna hävdar du.
Länkar till personer i Sverige som tagit ut pengar från Cash FX Group och som lagförts?

Själv tar jag ut pengar och vänner till mig tar ut pengar, när tror du vi blir häktade och hur många års fängelse kommer vi få tror du?
Citera
2021-07-20, 11:01
Medlem
Citat:

jag postar de till dig när bedrägeriet kollapsat klart.
Så ingen har alltså åkt dit? Du sitter alltså bara och fantiserar?
Citera
2021-07-20, 11:11
Medlem
Citat:
Så det är brottsligt att ta pengarna hävdar du.
Länkar till personer i Sverige som tagit ut pengar från Cash FX Group och som lagförts?

det är upp till åklagare och polis.

Citat:
Själv tar jag ut pengar och vänner till mig tar ut pengar, när tror du vi blir häktade och hur många års fängelse kommer vi få tror du?

det får du fråga åklagaren om, och sedamera domare.

fram tills dess är du ju bara en kriminella som undgått straff.
Citera
2021-07-20, 11:16
Medlem
Citat:
Så ingen har alltså åkt dit? Du sitter alltså bara och fantiserar?

Joda, folk brukar åka dit, nu är det ett väldigt litet bedrägeri för de mest efterblivna , de brukar inte reda ut det, men vi får väll se, att kriminella som stjäl pengar av andra genom bedrägeri inte tycker att de gör något fel , och att de som håller med bla finnansispektionen tycker annarlunda är ju helt i sin ordning.

men jag återkommer, att följa de efterblivna "miljonärerna" som sysslar med bedrägerier för de mest naiva och patetiska "slantrunkarna" är ju en liten hobby jag har.
Citera
2021-07-20, 11:58
Medlem
Citat:
det är upp till åklagare och polis.
Fast nu är det ju du som påstår att folk åkt in och åkt dit för detta?
Citera
2021-07-20, 12:00
Medlem
Citat:
Joda, folk brukar åka dit
Jaså, någon länk på de som åkt dit?
Citera
2021-07-20, 14:42
Medlem
Citat:
Jaså, någon länk på de som åkt dit?

Här är några, bla svensken Sebastian Greenwood, inte heller de ”rekryterade” någon, men penningtvätt och liknande brottsrubriceringar är tillämpbara på ponzi och pyramidspelsbedragare , https://www.justice.gov/usao-sdny/pr/manhattan-us-attorney-announces-charges-against-leaders-onecoin-multibillion-dollar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in