Citat:
Ursprungligen postat av
zohqryjhotq
När jag började för ett år sedan så gjorde jag just så, skrev min underskrift med musen bara och det funkade iaf fint för mig
Du kommer få all info om allt som ska göras, sommarmatten är att rekommendera, om inte bara för mattens skull då främst för att skaffa vänner på dag -20 istället för att vara lika nervös som undertecknad var första dagen.
Köp en fadders böcker när tid finnes, ingen stress
Tack för tipsen zohqryjhotq, vägledningen uppskattas! Var inne på samma tankebanor angående att gå på sommarmatten, man vill inte vara pucktvåa på den sociala aspekten. Sociala grupperingar lär formas under den förberedande mattekursen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sure12345
Okej så jag har fått erbjudande på HomeQ till en lägenhet som ligger i Spånga vid Nekvägen.
Jag har tyvärr 0 koll på Stockholm och de närliggande orterna, jag skulle gärna vilja veta vad de av er som är proffs på sånt kan säga om området.
Jag erbjöds en etta för 5,5k I månaden. Det känns som ett rimligt pris men jag vill inte hamna i ett område med problem och knas, är det helt okej där eller?
Om det nu skulle vara ett knasigt område, är det då värt att tacka ja till boendet tills man har nåt bättre alternativ eller va tycker ni?
Vill göra rätt beslut här och då känner jag att allt kompetens inom detta område kan vara nyttigt!
Mr Grönjävel, du verkar vara en allvetare, va säger du?
Gröngölingen skulle personligen inte ens bosätta sig utanför innerstaden om han så fick betalt för det men om ens valmöjligheter är begränsade kan man inte vara för fin. Det viktigaste just nu är att du kommer till Stockholm i tid för Flashback-öle... introduktionskursen i matematik. Hyran om 5 500 riksdaler är not great not terrible, enkel resa från hemdörren till ekporten ligger på 40 minuter samt att området är inte av slaget no-go-zone a la Rinkeby/Tensta. Om jag var i dina skor skulle hycklaren Gröngölingen ha tagit Spånga som back-up-lägenhet ifall allting annat skiter sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
163Rinkeby
Inne! Hur gör folk med den förberedande mattekursen? Och vad har ni som går/gått på skolan för erfarenheter av den?
Grattis till platsen 163Rinkeby! Jag hoppas att du inte tog illa vid att jag använde ditt name in vain vid föregående kommentar. Jag kommer att köra på den förberedande mattekursen, se ovan varför. Du joinar Flashback-ölen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ch3m
Grattis återigen alla som kommit in.
Jag befinner mig lite av ett dilemma och vet inte riktigt om jag ska tacka ja till min plats. Ska börja andra året på F och överväger om det är värt att i princip ha noll fritid i 3 år. Samtidigt kanske det visar sig att det inte alls är så svårt som jag befarat. Vad tycker ni?
Grattis till ett JA på antagning.se Ch3m! Det verkar bli ett gäng som dubblar KTH+HHS denna termin, trots att Gröngölingen hatar klyschor är vi starkare tillsammans! Om du ska fånga dagen a la carpe diem och svara JA bör du beakta hur mycket tid du lägger ned på dina nuvarande studier. Vidare som du kan läsa i tråden är dubblandet ingen omöjlighet, sen har alla handlingar konsekvenser samt att man inte kan få sin kaka och äta den vilket, som du redan är inne på Ch3m, innebär att du kommer få offra något annat. Gröngölingen tycker att du ska köra, delvis för att jag gillar att hetsa

, under tillägget att om du kommit in via HP tackar du självfallet nej (läs Gröngölingen är reserv nummer 1 i HJ-kvoten). Skämt åsido, kör hårt man.
//MrGronjavel