Citat:
Ursprungligen postat av
1335991
Edler tänker jag mig mest som en
defensiv, erfaren försvarsgeneral.
Det duger han som, men ska du splasha pengar är det fel ställe att splasha på.
Citat:
Landeskog är ganska besviken på Colorado,
och kanske tkr att det blir ett nytt äventyr med
ett helt nytt lag och stad.
Jag hade erbjudit Landeskog över 8 mille
per säsong med ett långtidskontrakt och
gett honom kaptensbindeln direkt.
För 8 mille går inte Landeskog till Kraken. Du får nog slänga upp 9-10 i så fall, och det är inte ens givet att han säger ja till det, om än väldigt möjligt.
Citat:
Statsny och Zucker har båda bred erfarenhet,
därför jag tänker mig de 2.
Zucker kostar 5 mille om året. Rätt dyrt för lite erfarenhet. Lätt inte värt det. Stastny är värd att plocka in för rimliga pengar, men jag tror inte att han väljer Kraken för rimliga pengar.
Citat:
Ryan för att han har väl tidigare
spelat ihop med Landeskog i Colorado?
Kanske kommer ihåg fel?
Ja, det gör du. Han har aldrig spelat i Colorado. Han kostar 8 mille om året och har varit rätt meh i flera år. Jag hade inte tagit i det kontraktet med tång, och det lär inte Francis göra heller.
Citat:
Halak duger i ett nytt lag som
behöver erfarenhet på målvaltsposten.
Nej, det gör han inte. Han har dalat. Carey Price, Petr Mrazek och Chris Driedger är mycket bättre. Någon av dessa bör man statsa på som starter. Jag skulle förorda Price eller Driedger, för från Canes finns det så mycket annat bra att plocka. Jake Bean t ex. Sen handlar det om hur mycket pengar man vill lägga på målvaktsposten. Price kostar 10,5 mille per år i 5 år. Driedger kan man nog få för runt 3,5.
Citat:
Giordi hade jag aldrig tvekat på.
Inte så dyr i drift heller.
Mest så jag tänker.
$6,750,000 är inget jag skulle kalla "inte så dyr i drift". Men jag hade ändå tagit honom.