2021-07-19, 09:50
Medlem
thesyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det som blir svårast för Kraken är att få tag i en förstacenter. Det finns en hel del dugliga centrar som kan spela i en andra- eller tredjekedja. Dom kan hålla den nivån genom hela linjen. Men att ha Järnkrok, Compher, Gourde eller någon sådan i förstakedjan... Nja.

Kanske får ta någon av Nashvilles 8 miljonerscentrar!
Citera
2021-07-19, 10:17
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesys
Kanske får ta någon av Nashvilles 8 miljonerscentrar!

Möjligen deala efter draften och få något på köpet, eller hugga på dom efter att Nashville köper ut dom.
Citera
2021-07-19, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Du har rätt i det fetstilta så har reviderat min uppställning.

Jag vettefan vad jag ska göra med målvaktssituationen, men jag hade aldrig valt Price.

Kraken 2.1

Det är ett bra försök men det är väldigt svårt att tippa vilka Kraken kommer ta eftersom vi inte kan följa spelet bakom kulisserna. Om det inte fanns några möjligheter att skydda unprotected spelare genom att erbjuda alternativa affärer skulle du kanske pricka in en hel del av Krakens val.

Sedan tror jag inte de väljer Tarasenko pga hans skador. Måste vara svårt för Krakens läkare att skapa sig en tillräckligt bra bild av hans skador.
Nu börjar även Price känna av skador. Har inte lusläst Montrealpressen så kanske är jag orättvist. Men skadebekymmerna kommer lägligt.

”Sunday night, approximately 24 hours after news got out that Price was unprotected, reports surfaced he could need surgery to his hips and/or knees. As a couple of sources indicated, the goaltender is dealing with multiple issues that need clarity and it is possible he could be out into the 2021-22 season.” https://www.google.se/amp/s/www.sportsnet.ca/nhl/carey-prices-uncertain-injury-status-complicates-krakens-decision/sn-amp/
Citera
2021-07-19, 10:26
Medlem
a.e.gs avatar
Price kommer att genomgå en höftledsoperation och kommer därmed troligtvis att missa stora delar av kommande säsong.
Citera
2021-07-19, 11:07
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison
Det är ett bra försök men det är väldigt svårt att tippa vilka Kraken kommer ta eftersom vi inte kan följa spelet bakom kulisserna. Om det inte fanns några möjligheter att skydda unprotected spelare genom att erbjuda alternativa affärer skulle du kanske pricka in en hel del av Krakens val.

Sedan tror jag inte de väljer Tarasenko pga hans skador. Måste vara svårt för Krakens läkare att skapa sig en tillräckligt bra bild av hans skador.
Nu börjar även Price känna av skador. Har inte lusläst Montrealpressen så kanske är jag orättvist. Men skadebekymmerna kommer lägligt.

”Sunday night, approximately 24 hours after news got out that Price was unprotected, reports surfaced he could need surgery to his hips and/or knees. As a couple of sources indicated, the goaltender is dealing with multiple issues that need clarity and it is possible he could be out into the 2021-22 season.” https://www.google.se/amp/s/www.sportsnet.ca/nhl/carey-prices-uncertain-injury-status-complicates-krakens-decision/sn-amp/

Tarasenko har bara två år kvar på kontraktet, så han kan vara värd att chansa med.

Price känns det spontant värt att plocka trots operationen. Han missar början av säsongen, men om dom plockar Vanecek och Kähkönen så har dom två bra målvakter att köra med så länge, utan att spränga hela budgeten på den posten. Sen får man tillbaka en fräsch Price som får spela lagom många matcher för att vara i form men inte utsliten i ett slutspel.

Går även att ta Driedger, och byta bort honom vid trade deadline.
Senast redigerad av Trollfeeder 2021-07-19 kl. 11:09.
Citera
2021-07-19, 12:10
Medlem
Citat:
Tarasenko har bara två år kvar på kontraktet, så han kan vara värd att chansa med.

Price känns det spontant värt att plocka trots operationen. Han missar början av säsongen, men om dom plockar Vanecek och Kähkönen så har dom två bra målvakter att köra med så länge, utan att spränga hela budgeten på den posten. Sen får man tillbaka en fräsch Price som får spela lagom många matcher för att vara i form men inte utsliten i ett slutspel.

Går även att ta Driedger, och byta bort honom vid trade deadline.

Tarasenko har bara spelat 34 grundseriematcher sedan Blues Stanley Cup-vinsten 2019. Och hans kontrakt är inte billigt (snitt 7,5 miljoner per säsong). För 7.5M skulle jag inte chansa på att hans skadebekymmer plötsligt försvann och att han hittar tillbaka till sin forna glans.
Citera
2021-07-19, 13:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison
Tarasenko har bara spelat 34 grundseriematcher sedan Blues Stanley Cup-vinsten 2019. Och hans kontrakt är inte billigt (snitt 7,5 miljoner per säsong). För 7.5M skulle jag inte chansa på att hans skadebekymmer plötsligt försvann och att han hittar tillbaka till sin forna glans.

Han har fått återfall på axeln och fått operera den tre gånger, men vid den tredje operationen anlitades en annan läkare som upptäckte saker som dom första hade missat. Så det är rätt bra chans att han är frisk nu. Jag tycker inte det är givet att hoppa över honom, men inte givet att ta honom heller.
Citera
2021-07-19, 13:21
Medlem
1335991s avatar
Hade lätt satsat en hel del
pengar på Gabriel Landeskog, Mark Giordi, Alexander Edler,
Jason Zucker, Paul Statsny, och Ryan Johansen.

Bygga laget runt dom, ha Landeskog som kapten,
Mark Giordi som vice kapten med Ryan Johansen.

Jaroslav Halak som första målis,
Mike Smith som nummer 2.

Det borde vara en bra grund.

Första femman är ju redan klar.
Citera
2021-07-19, 15:00
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Hade lätt satsat en hel del
pengar på Gabriel Landeskog, Mark Giordi, Alexander Edler,
Jason Zucker, Paul Statsny, och Ryan Johansen.

Bygga laget runt dom, ha Landeskog som kapten,
Mark Giordi som vice kapten med Ryan Johansen.

Jaroslav Halak som första målis,
Mike Smith som nummer 2.

Det borde vara en bra grund.

Första femman är ju redan klar.

Landeskog hänger att han vill dit. Edler är långt past prime. Visst kan man satsa på honom, men inte en massa pengar. Zucker alldeles för stort kontrakt för vad han är värd. Stastny kanske på UFA-marknaden, men lätt mer värt att plocka DeMelo därifrån, som är en av få tillgängliga högerbackar som är bra och har rimlig cap hit. Annars Appleton.

Ryan Johansen är aldrig värd sitt kontrakt. Vänta in att Preds köper ut honom, och ge honom ett rimligt kontrakt i så fall.

Halak är ingen förstamålis längre. Han har dalat. Smith är nog mer sugen på Edmonton, men dom är inte överens. Han vill ha två år, Edmonton vill bara ge honom ett. Men så är han 40 också. Bättre att satsa yngre.

Men kan dom få Landeskog, så hugg. Och Giordano hade jag också plockat. Går säsongen skit så får man lätt en förstarunda för honom, kanske mer rent av, om man tar halva hans cap hit.
Citera
2021-07-19, 15:29
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Landeskog hänger att han vill dit. Edler är långt past prime. Visst kan man satsa på honom, men inte en massa pengar. Zucker alldeles för stort kontrakt för vad han är värd. Stastny kanske på UFA-marknaden, men lätt mer värt att plocka DeMelo därifrån, som är en av få tillgängliga högerbackar som är bra och har rimlig cap hit. Annars Appleton.

Ryan Johansen är aldrig värd sitt kontrakt. Vänta in att Preds köper ut honom, och ge honom ett rimligt kontrakt i så fall.

Halak är ingen förstamålis längre. Han har dalat. Smith är nog mer sugen på Edmonton, men dom är inte överens. Han vill ha två år, Edmonton vill bara ge honom ett. Men så är han 40 också. Bättre att satsa yngre.

Men kan dom få Landeskog, så hugg. Och Giordano hade jag också plockat. Går säsongen skit så får man lätt en förstarunda för honom, kanske mer rent av, om man tar halva hans cap hit.

Edler tänker jag mig mest som en
defensiv, erfaren försvarsgeneral.

Landeskog är ganska besviken på Colorado,
och kanske tkr att det blir ett nytt äventyr med
ett helt nytt lag och stad.
Jag hade erbjudit Landeskog över 8 mille
per säsong med ett långtidskontrakt och
gett honom kaptensbindeln direkt.

Statsny och Zucker har båda bred erfarenhet,
därför jag tänker mig de 2.
Ryan för att han har väl tidigare
spelat ihop med Landeskog i Colorado?
Kanske kommer ihåg fel?

Halak duger i ett nytt lag som
behöver erfarenhet på målvaltsposten.

Giordi hade jag aldrig tvekat på.
Inte så dyr i drift heller.
Mest så jag tänker.
Citera
2021-07-19, 15:40
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Edler tänker jag mig mest som en
defensiv, erfaren försvarsgeneral.

Det duger han som, men ska du splasha pengar är det fel ställe att splasha på.

Citat:
Landeskog är ganska besviken på Colorado,
och kanske tkr att det blir ett nytt äventyr med
ett helt nytt lag och stad.
Jag hade erbjudit Landeskog över 8 mille
per säsong med ett långtidskontrakt och
gett honom kaptensbindeln direkt.

För 8 mille går inte Landeskog till Kraken. Du får nog slänga upp 9-10 i så fall, och det är inte ens givet att han säger ja till det, om än väldigt möjligt.

Citat:
Statsny och Zucker har båda bred erfarenhet,
därför jag tänker mig de 2.

Zucker kostar 5 mille om året. Rätt dyrt för lite erfarenhet. Lätt inte värt det. Stastny är värd att plocka in för rimliga pengar, men jag tror inte att han väljer Kraken för rimliga pengar.

Citat:
Ryan för att han har väl tidigare
spelat ihop med Landeskog i Colorado?
Kanske kommer ihåg fel?

Ja, det gör du. Han har aldrig spelat i Colorado. Han kostar 8 mille om året och har varit rätt meh i flera år. Jag hade inte tagit i det kontraktet med tång, och det lär inte Francis göra heller.

Citat:
Halak duger i ett nytt lag som
behöver erfarenhet på målvaltsposten.

Nej, det gör han inte. Han har dalat. Carey Price, Petr Mrazek och Chris Driedger är mycket bättre. Någon av dessa bör man statsa på som starter. Jag skulle förorda Price eller Driedger, för från Canes finns det så mycket annat bra att plocka. Jake Bean t ex. Sen handlar det om hur mycket pengar man vill lägga på målvaktsposten. Price kostar 10,5 mille per år i 5 år. Driedger kan man nog få för runt 3,5.

Citat:
Giordi hade jag aldrig tvekat på.
Inte så dyr i drift heller.
Mest så jag tänker.

$6,750,000 är inget jag skulle kalla "inte så dyr i drift". Men jag hade ändå tagit honom.
Citera
2021-07-19, 15:56
Medlem
En sak ni bör ha i åtanke är att Washington (dvs. staten) är en lågskattestat (no state income tax).

Ex Edler kommer givetvis att få räkna med lönesänkning oavsett vilket, men genom att spela för laget på andra sidan gränsen kommer inte nettolönen att påverkas lika mycket som bruttolönen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in