2021-07-19, 07:45
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag tycker inte barn ska vaccineras överhuvudtaget då de inte är i fara, med eventuellt undantag för svårt sjuka barn i någon riskgrupp.

Att ens tänka tanken att vaccinera barn är fullständigt absurd och rena rama dr mengele-fasonerna.

Låt ungarna vara för fan!
Du tycker alltså egentligen att vi aldrig borde börjat vaccinera barn mot någon av dessa sjukdommar som barn idag erbjuds vaccin mot
difteri
kikhosta
stelkramp
polio
haemophilus influenzae typ b (Hib)
pneumokocker
mässling
påssjuka
röda hund
rotavirus
hepatit B
humant papillomvirus (HPV)

Go amish helt enkelt.
Citera
2021-07-19, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Freedom day i UK nu o nattklubbarna är fulla enligt medierna.

Kommer UK lyckas nå 200000 positiva om dagen? Kommer vi få en ny "brittisk variant" som resultat?

https://www.theguardian.com/world/2021/jul/18/uk-covid-cases-could-hit-200000-a-day-says-neil-ferguson-scientist-behind-lockdown-strategy-england

https://www.express.co.uk/news/uk/1464395/nightclubs-return-revellers-freedom-day-july-19-clubbing-scientists-boris-caution-ont
Risken finns, men hur många länder är det som vaccinerat med Astras vaccin i stor skala? Frågan är om en sån variant ens skulle överleva utanför UK.

Än så länge verkar den stora faran ligga i att viruset hittar vägar att bli smittsammare när det trycks tillbaka.

Man kan inte låta bli att undra om ett coronavirus egentligen har potential för samma smittsamhet som mässlingen, om man hela tiden stänger in det i ett hörn.
Citera
2021-07-19, 07:51
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Precis. Det är faktiskt generöst att avstå vaccinering till folk som har bättre behov av det eftersom riskprofilen ser olika ut för olika personer även oaktat ålder.

Jag har mycket svårt att förstå hur dåren Joe Biden m.fl får det till att bara för att vi avstår vaccin nu så dödar vi människor, när det egentligen är precis tvärtom.

Jag har heller aldrig sagt att jag aldrig ska ta det, jag vill bara av princip vänta tills det är ett fullt godkänt och beprövat läkemedel.

Ja fast i realiteteten har jag kanske hjälpt någon här hemma som får gå före mig och det är inte heller fy skam.

Jag känner bara att jag inte vill hetsas att ta det och ta det för att jag själv vill det och inte under i princip pistolhot som nu sker i flera länder. Att ta vaccinet och skaffa sig ett covidpass är att bidra till den smutsiga utvecklingen, som jag absolut inte vill se.
Fetat av mig i din text.

Det är okej att vara rädd för vaccin, men som du vet kommer inte ett färdigt vaccin från någon gud eller från utomjordingar. Vaccin och alla andra läkemedel måste användas i stor skala för att "bli färdigt".
Citera
2021-07-19, 07:53
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Risken finns, men hur många länder är det som vaccinerat med Astras vaccin i stor skala? Frågan är om en sån variant ens skulle överleva utanför UK.

Än så länge verkar den stora faran ligga i att viruset hittar vägar att bli smittsammare när det trycks tillbaka.

Man kan inte låta bli att undra om ett coronavirus egentligen har potential för samma smittsamhet som mässlingen, om man hela tiden stänger in det i ett hörn.
Viktigt att hela tiden tänka på att viruset muterar oberoende av vad som händer i dess omgivning.
Citera
2021-07-19, 07:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Fetat av mig i din text.

Det är okej att vara rädd för vaccin, men som du vet kommer inte ett färdigt vaccin från någon gud eller från utomjordingar. Vaccin och alla andra läkemedel måste användas i stor skala för att "bli färdigt".

Jag är inte rädd för vaccinet. Jag har bara mina principer att jag inte tar läkemedel där experimentet fortfarande pågår. Och jag är även emot hur det pushas på allt och alla ute i världen. Jag vill inte vara med och bidra till utvecklingen och jag vill inte ha något jävla digitalt vaccinpass. Ju fler som går på bondfångeriet desto värre blir framtiden.
Citera
2021-07-19, 07:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du tycker alltså egentligen att vi aldrig borde börjat vaccinera barn mot någon av dessa sjukdommar som barn idag erbjuds vaccin mot
difteri
kikhosta
stelkramp
polio
pneumokocker
mässling
påssjuka
röda hund
rotavirus
hepatit B

Go amish helt enkelt.

Ja det får vi tacka ungarna som ställde upp för. Men jag antar att det under en nödsituation...

Coronapandemin är INTE en nödsituation för barn.
Citera
2021-07-19, 08:01
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Freedom day i UK nu o nattklubbarna är fulla enligt medierna.

Kommer UK lyckas nå 200000 positiva om dagen? Kommer vi få en ny "brittisk variant" som resultat?

https://www.theguardian.com/world/2021/jul/18/uk-covid-cases-could-hit-200000-a-day-says-neil-ferguson-scientist-behind-lockdown-strategy-england

https://www.express.co.uk/news/uk/1464395/nightclubs-return-revellers-freedom-day-july-19-clubbing-scientists-boris-caution-ont
Det är inte uteslutet att man når 200 000 smittade per dag.
Det viktiga är att man då inte samtidigt får 2 000 allvarligt sjuka eller döda per dag.

Om det bildas en ny variant?
Säkert, det händer hela tiden och det kommer att hända igen.
Frågan är väl vad denna nya variant kan tänkas ställa till med?
Citera
2021-07-19, 08:04
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ja det får vi tacka ungarna som ställde upp för. Men jag antar att det under en nödsituation...

Coronapandemin är INTE en nödsituation för barn.
Har du hört talas om några nödsituationer för någon av dessa sjukdommar? Något som är värre än den pandemi vi har nu bör det ju vara eller något hemskt som plötsligt hände alla jordens barn.
difteri
kikhosta
stelkramp
polio
pneumokocker
mässling
påssjuka
röda hund
rotavirus
hepatit B
Citera
2021-07-19, 08:06
Medlem
Citat:
Det är inte uteslutet att man når 200 000 smittade per dag.
Det viktiga är att man då inte samtidigt får 2 000 allvarligt sjuka eller döda per dag.

Om det bildas en ny variant?
Säkert, det händer hela tiden och det kommer att hända igen.
Frågan är väl vad denna nya variant kan tänkas ställa till med?

om det bildas en ny mildare variant? men iof kanske inte lika kul och tänka åt de hållet..
Citera
2021-07-19, 08:08
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Jag är inte rädd för vaccinet. Jag har bara mina principer att jag inte tar läkemedel där experimentet fortfarande pågår. Och jag är även emot hur det pushas på allt och alla ute i världen. Jag vill inte vara med och bidra till utvecklingen och jag vill inte ha något jävla digitalt vaccinpass. Ju fler som går på bondfångeriet desto värre blir framtiden.
Jag tycker nog mycket har blivit bättre i världen tack vare nya läkemedel och nya vaccin, men man kan ju se olika på saker och ting.

Som sagr, go amish!
Citera
2021-07-19, 08:13
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
om det bildas en ny mildare variant? men iof kanske inte lika kul och tänka åt de hållet..
Kul och kul!?

Det vanliga är ju att utvecklingen går mot mildare varianter eftersom det gynnar virusets överlevnad.
Få dör ju idag av H1N1 (spanska sjukan) utan det är ju en säsongsinfluensa bland andra.

Få tror ju att SARS-CoV-2 kommer att utrotas så då återstår ju att se vad som händer när vi lever med det.
Citera
2021-07-19, 08:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag tycker nog mycket har blivit bättre i världen tack vare nya läkemedel och nya vaccin, men man kan ju se olika på saker och ting.

Som sagr, go amish!

Jag har inget emot vacciner generellt sett. Men covid-vaccinerna är en helt annan sak.

Förstår inte varför epitet som ”antivaxxare” klistras på oss som vill avvakta. Det är mkt fult och inte samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in